افزایش ۶۳ درصدی بودجه دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 22 مرداد 1403 - 14:18
رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی از افزایش ۶۳ درصدی بودجه این دانشگاه در لایحه ۱۴۰۳ خبر داد.

صادق خزل‌پور دوشنبه ۲۲ مرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این دانشگاه با ۹ میلیارد تومان بدهی وارد سال ۱۴۰۳ شد که با این افزایش کم سابقه بودجه دانشگاه در بین دانشگاه‌های سطح  کشور در سال‌جاری امیدواریم بتوانیم این بدهی‌های دانشگاه را صفر و یا به حداقل برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به  ۱۳ رشته فعال در این دانشگاه و دورخیز دانشگاه برای افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی، تصریح کرد: تغییر اقلیم در مقطع کارشناسی ارشد و نیز مشاوره و تاریخ محض در مقطع کارشناسی از جمله سه رشته تحصیلی جدید تصویب شده برای این دانشگاه پس از ۹ سال بوده که در مهر ماه سال جاری این رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه دارای پذیرش دانشجو خواهند بود.

خزل‌پور تعداد دانشجویان این دانشگاه را میانگین ۸۶۰ دانشجو برشمرد و خاطرنشان کرد: در سالتحصیلی جدید امسال تعداد دانشجویان این دانشگاه به ۱۰۰۰ نفر افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به ۴۶۰ دانشجویان خوابگاهی در خوابگاه‌های این دانشگاه، اظهار کرد: از این تعداد دانشجویان خوابگاهی دانشگاه سید جمال ۲۹۰ نفر دانشجوی خوابگاهی دختر و مابقی دانشجویان خوابگاهی پسر بوده که ۱۰۰  نفر آنان در آینده نزدیک  در شُرف فارغ‌التحصیلی هستند.

وی  با اشاره به اینکه ۳۵ درصد دانشجویان این دانشگاه در خوابگاه هستند، گفت: در سالتحصیلی جدید پیش‌بینی بر این است ۱۵۰ دانشجوی خوابگاهی جدید به تعداد  دانشجویان خوابگاهی اضافه شود.

خزل پور با بیان اینکه در سال‌های اخیر کاهش دانشجویان دانشگاه ها یکی از موارد مشکلات مبتلا به اکثریت دانشگاه های سطح کشور به شمار می‌رود، یاد آور شد: باید رشته های جدید و جذاب و مورد علاقه دانشجویان در دانشگاه ها از جمله دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی تاسیس شود که خوشبختانه رشته تحصیلی جدید مشاوره یکی از جمله این رشته‌های جذاب و مورد علاقه دانشجویان است.

وی در ادامه از رشد ۳۰ درصدی تعداد مقالات چاپ شده و رشد ۱۱۰ درصدی مقالات ارائه شده این دانشگاه به نسبت سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: رشد ۳۶۰ درصدی مبلغ کل پاداش مقالات  این دانشگاه  از نقش موثری در توسعه پژوهش و مقالات  دانشگاه سیدجمال  برخوردار بوده است.

خزل پور با بیان اینکه افزایش ۵۱ درصدی بودجه دانشگاه سیدجمال در سال ۱۴۰۲، افزایش ۶۳ درصدی بودجه دانشگاه در سال ۱۴۰۳ به منزله بالاترین افزایش بودجه دانشگاه‌های کشور بوده است، اظهار کرد: دانشگاه سید جمال فاقد سند راهبردی بود که در این رابطه  کار سند راهبردی دانشگاه را آغاز کرده‌ایم تا در جذب رشته تحصیلی و جذب هیئت علمی برای دانشگاه با مشکل مواجه نشویم ضمن اینکه در حال حاضر  این موضوع در مرحله تصویب هیئت امنا قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به افزایش  جذب ۴۰ درصدی اعضای هیأت علمی و  افزایش جذب  ۲۵ درصدی یاوران علمی این دانشگاه، تصریح کرد: کمبود شدید زمین برای توسعه  دانشگاه سید جمال یکی از مشکلات و دغدغه‌های این دانشگاه به شمار می‌رود.

خزل پور افزود: این دانشگاه در سال ۹۰ با ۵۲ هکتار زمین تصویب شده که از ۵۲ هکتار زمین تصویب شده تنها شش هکتار آن به این دانشگاه اختصاص داده شد و برای توسعه هر چه بیشتر نیازمند ۵۲ هکتار زمین هستیم.

وی نداشتن سند زمین دانشگاه سید جمال را از دیگر دغدغه‌های این دانشگاه دانست و یادآور شد: در این رابطه برای حل این مشکل مهم مساعدت و همکاری مسئولین  از نقش موثری برخودار خواهد بود.

خزل پور ادامه داد: کمبود تعداد هیئت علمی و به تبع آن کاهش سرعت در رشته‌های تحصیلی جدید یکی دیگر از دغدغه‌های این دانشگاه به شمار می‌رود که این امر نیازمند بودجه مناسب و سهمیه جذب است.

این مقام مسئول در ادامه از افتتاح و راه‌اندازی کلینیک مشاوره دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی تا پایان سال‌جاری در این شهرستان خبر داد و افزود: هدف از پیگیری راه‌اندازی کلینیک مشاوره در شهرستان کاهش آسیب‌های اجتماعی سطح شهرستان خواهد بود و جنبه درآمدزایی نخواهد داشت.

خزل‌پور با اشاره به راه‌اندازی چهار کیوسک هوشمند و کتابخانه الکترونیک در دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی، تصریح کرد: راه‌اندازی سایت دانشگاه پس از ۱۰ سال، برپایی موکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی برای نخستین بار در سال ۱۴۰۲ ، تهیه و تدوین سند راهبردی دانشگاه در افق ۱۴۰۷، اجرای ۸۲۰۰ متر آسفالت‌ریزی محوطه دانشگاه، تکمیل حصارهای غربی و شرقی و شمالی، ساخت گلخانه آموزشی هیدروپونیک، مقاوم‌سازی و اجرای لب‌بند دانشگاه، ساخت ساختمان بوفه و انتشارات، حصارکشی زمین جهاد، ساخت فضاهای داخلی مورد نیاز، تهیه و تدوین سند برنامه‌ریزی نیروی انسانی دانشگاه، اصلاح نمودار تفصیلی دانشگاه پس از ۱۰ سال، ساماندهی اتاق کارکنان با ایجاد پیشخوان، به‌روز شدن آیین‌نامه‌های آموزشی را از جمله اقدامات انجام شده این دانشگاه در یکسال گذشته می‌توان برشمرد.

به روز شدن سامانه‌های دانشگاه، تصویب و تدوین گزارش طرح الگوی کشت، قهرمانی دانشجویان در مسابقات ژئولیگ کشور، صنعتی شدن آشپزخانه دانشگاه، استقبال مطلوب از شهید گمنام، برگزاری دعای ندبه شهرستان، برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی دانشجویان، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت و راهیان نور، برگزاری جشن‌های مختلف دانشجویی، نمایشگاه عفاف و حجاب، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست‌های بصیرت افزایی و معرفت افزایی برای دانشجویان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان از دیگر موارد انجام شده این دانشگاه در طول یکسال گذشته بود که خزل پور به آن اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد:  همکاری در دومین همایش ملی مباهله، تکمیل کادر مشاوره دانشگاه با جذب چهار  عضو هیات علمی در گروه مشاوره، خرید تجهیزات تربیت بدنی، برگزاری دوره‌های مسابقات ورزشی به مناسب‌های مختلف، اصلاحات ساختاری خوابگاه شماره یک(پسران)، اصلاحات ساختاری خوابگاه پیام نور، احیای صندوق خیریه نیک اندیشان دانش، اصلاح زمین چمن دانشگاه  و تجهیز آن، انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با جامعه المصطفی العالمیه، موسسه امام خمینی، بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، نیروی انتظامی استان همدان، جهاد دانشگاهی استان همدان، دفتر امام جمعه و حوزه علمیه، رونمایی از سرود اختصاصی شهرستان و سرود دانشگاه، راه‌اندازی مرکز نوآوری شهرستان اسدآباد، تاسیس دفتر جهاد دانشگاهی در دانشگاه، الکترونیکی کردن خدمات دانشگاه، اتصال دانشگاه به پنجره واحد خدمات هوشمند، تأسیس بنیاد خیرین حامی دانشگاه، انتخاب کانون بسیج اساتید دانشگاه به عنوان موفق‌ترین کانون استان همدان، تامین پهنای باند مجزا از فیبر نوری، ایجاد مدرن‌ترین شبکه تلفن داخلی در دانشگاه، خرید تجهیزات تصویری برای روابط عمومی، خرید دستگاه‌های پایش تصویری  دانشگاه و خوابگاه‌های دانشگاه، راه‌اندازی دستگاه CHNSO، دریافت مجوز مطالعات فاز صفر ساخت خوابگاه، مجوز چهار رشته جدید، تسویه قراردادهای حق‌التدریس از دیگر اقدامات انجام شده این دانشگاه در طول یکسال گذشته بوده است.

خزل‌پور با بیان اینکه باید نسبت به افزایش دانشجو و تاسیس رشته‌های جدید تحصیلی اقدام داشته باشیم و خوشبختانه در این رابطه اقدامات خوبی در حال انجام است،  گفت: اگر نسبت به این دو امر مهم  توجهی نداشته باشیم  عملا  خودمان  با پای خود به سمت پردیس شدن دانشگاه  می‌رویم.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.