واکنش‌هایی به مدال نقره حسن یزدانی؛ نشان شجاعت و پاداش طلا به او بدهید!

تابناک سه شنبه 23 مرداد 1403 - 10:06
شکست غیرمنتظره حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پاریس، باعث شد موجی از واکنش‌ها نسبت به این اتفاق در فضای مجازی شکل بگیرد.

نشان شجاعت و پاداش طلا را به یزدانی بدهید

به گزارش تابناک ورزشی، تا پیش از اینکه کاروان ورزشی ایران صاحب مدال شود و نامش در جدول مدالی مسابقات قرار بگیرد، بی تردید حسن یزدانی مورد توجه‌ترین ورزشکار ایران در المپیک پاریس بود. خیلی‌ها منتظر آغاز مسابقات کشتی آزاد و فرا رسیدن روز موعود بودند تا حسن یزدانی روی تشک برود.

در شرایطی که دیوید تیلور رقیب دیرینه و حریف صاحب عنوان امریکایی یزدانی موفق نشده بود سهمیه المپیک را کسب کند، بسیاری معتقد بودند یزدانی مدعی اول وزن ۸۶ کیلوگرم خواهد بود و در این بین بسیاری پا را فراتر گذاشته و پیشاپیش طلا را برای کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد کنار گذاشته بودند.

حسن یزدانی هم طبق انتظار و بدون دردسر راهی فینال این وزن شد و با توجه به اینکه آرون بروکس آمریکایی هم نتوانست جواز حضور در دیدار نهایی را کسب کند، به نظر می رسید یزدانی کار چندان دشواری برابر ماگومد رمضانوف بلغارستانی نخواهد داشت اما تنها چند ثانیه از مبارزه این دو کشتی گیر گذشته بود که تمام رویاها رنگ باخت. در همان ثانیه‌های ابتدایی به وضوح مشخص شد که یزدانی از درد کتف جراحی شده رنج می برد و در طول ۶ دقیقه مبارزه هم ۳-۴ بار کشتی متوقف شد تا پزشکان به وضعیت دست یزدانی رسیدگی کنند.

با تمام این اوصاف و بلافاصله بعد از شکست ۷ بر یک یزدانی برابر ماگومد رمضانوف، واکنش‌ها آغاز شد. در شرایطی که گروهی معتقد بود کشتی گیر بلغارستانی جوانمردانه مبارزه کرد و وقتی متوجه شد یزدانی از ناحیه کتف احساس درد دارد، سعی کرد برای اجرای فنون خود از آن سمت تلاشی نداشته باشد. در سمت مقابل تعدادی خلاف این نظر را داشتند و معتقد بود ماگومد رمضانوف در همان ثانیه‌های ابتدایی آغاز مبارزه، تعمداً به دست راست یزدانی فشار آورد. در این بین شهاب قاسمی مجری ویژه برنامه المپیک شبکه سوم سیما هم چنین اعتقادی داشت که طبیعتاً گزارش حین کشتی و چنین اظهارنظری بلافاصله پس از پایان رقابت از تلویزیون تأثیر بسیار زیادی رو مخاطب می‌گذارد. بر این اساس تعدادی از ایرانی‌ها معتقدند مسئولان کمیته ملی المپیک در پاریس باید به این رفتار کشتی گیر بلغاری اعتراض رسمی کرده و تلاشی صورت گیرد تا یزدانی و رمضانوف، صاحب طلای مشترک شوند. گرچه چنین اتفاقی امکان پذیر نیست و پیش از این هم سابقه نداشته است.

انجام دادن ۶ دقیقه مسابقه با درد و پا پس نکشیدن یزدانی، دل بسیاری را برده و تعدادی از هموطنان معتقدند با توجه به مبارزه یزدانی با کتف مصدوم و عدم انصراف از کشتی به خاطر مردم، او شایسته تشویق و توجه ویژه است و کمیته ملی المپیک باید به او پاداش مدال طلا را پرداخت کند. البته در دوره قبل چنین اتفاقی افتاد و با وجود شکست یزدانی برابر تیلور در فینال المپیک توکیو، کمیته ملی المپیک اعلام کرد که در راستای احترام به افکار عمومی و تجلیل ملت از رشادت و تلاشهای حسن یزدانی در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو، پاداش پای سکوی او معادل پاداش مدال طلا پرداخت شد.

نکته حائزاهمیت اینکه دقایقی بعد از اتمام مسابقه یزدانی و ماگومد رمضانوف، مسعود پزشکیان در شبکه اجتماعی ایکس پیامی خطاب به حسن یزدانی منتشر کرد. رئیس جمهور منتخب در پیام خود نوشت: «حسن یزدانی، پسر عزیزم، مردانه جنگیدی، دستت طلا. تو تا پای جان برای ایران را معنا بخشیدی.» همین واکنش مسعود پزشکیان کافی بود تا بخشی از دوستداران حسن یزدانی در فضای مجازی، خواهان اعطای نشان شجاعت و لیاقت ورزشی از سوی رئیس جمهور به کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد شوند. نابغع کشتی آزاد ایران که در پستی اینستاگرامی به شایعات منتشر شده در خصوص خداحافظی‌اش از دنیای قهرمانی واکنش نشان داد و به صورت تلویحی آن را تکذیب کرد.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.