­اعلام زمان‌بندی قطع برق به مناطق پایتخت

صدا و سیما سه شنبه 23 مرداد 1403 - 12:37

­اعلام زمان‌بندی قطع برق به مناطق پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورا گفت: شرکت توزیع نیروی برق در نهایت پس از اندیشیدن تمهیدات مختلف، ناچار شد، برق را قطع کند.

حبیب کاشانی افزود: در زمان قطعی برق، باید زمان‌بندی به مناطق اعلام شود، زیرا منازل مسکونی پمپ آب دارند و آب برخی واحد‌ها نیز قطع می‌شود.

­اعلام زمان‌بندی قطع برق به مناطق پایتخت

در ادامه دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا گفت: یکی از معضلات شهرداری تهران دعاوی موجود علیه شهرداری است و حکم ۱۳۵ برنامه چهارم بر مبنای تحقق عدالت شهری به این موضوع اختصاص دارد. 

نرجس سلیمانی افزود: شهرداری مکلف شده برای کاهش دعاوی و آسیب شناسی علل دعاوی تا ۶ ماه پس از ابلاغ، برنامه ارائه کند، اما تا امروز هیچ گزارشی ارائه نشده و هیچ برنامه‌ای نیز اجرا نشده است بنابراین از شهرداری درخواست می‌شود که در اسرع وقت گزارش را ارائه کند و اقدامات لازم را انجام دهد. 

­اعلام زمان‌بندی قطع برق به مناطق پایتخت

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران هم در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورا بر لزوم تداوم برنامه محرم شهر تا اربعین حسینی تاکید کرد. 

محمد آقامیری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: برای ادامه برنامه محرم شهر باید تمهیدات ترافیکی در محدوده میدان آزادی، خیابان آزادی و انقلاب اندیشیده شود، زیرا شاهراه ترددی است تا اسباب زحمت برای شهروندان نشود. 

این عضو شورای شهر تهران گفت: گویا قرار است برنامه محرم شهر تا دو شب دیگر باشد و بعد تعطیل شود؛ اما درخواست ما این است که این برنامه تا روز اربعین ادامه پیدا کند، زیرا مردم تازه از برگزاری این برنامه مطلع شدند و می‌خواهند از فضا استفاده کنند. 

­اعلام زمان‌بندی قطع برق به مناطق پایتخت

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران هم با اشاره به دو موضوع ساختمان جنگ‌افزارسازی و بوستان ولایت گفت: بوستان ولایت به مساحت ۲۶۸ هکتار است که بر اساس گزارشی که ۵۳ هکتار از این فضا، فضای سبز است که به بهره‌برداری رسیده است و در دوره فعلی طرحی آماده شده و به کمیسیون ماده ۵ ارجاع شده است که ۱۰ درصد از این فضا به میزان ۲۶ هکتار به برخی از سرانه‌های خدماتی تبدیل شود. 

مهدی اقراریان افزود: هنوز مشخص نیست که آیا این موضوع در کمیسیون ماده ۵ نهایی شده یا خیر و ابهاماتی وجود داشت و قرار شد گزارشی در اسرع وقت در رابطه با این موضوع تهیه شود. 

این عضو شورای شهر گفت: ایجاد پارک علم و فناوری نیازمحور از مواردی است که شهرداری تهران در دولت سیزدهم مجوز آن را دریافت کرده و قرار است در بوستان ولایت راه‌اندازی شود هر چند که به نظر می‌آید باید طرح جامع بوستان ولایت سریع‌تر آماده و به شورا ارائه و تصویب شود و اقدامات لازم بعدی صورت بگیرد. 

مهدی اقراریان افزود: درخصوص ساختمان جنگ‌افزارسازی نیز اعلام شد که این محدوده ۱۱ هکتار است که از این میزان ۳ هکتار آن قرار است به بوستان اختصاص پیدا کند تا در اختیار شهروندان قرار بگیرد. 

این عضو شورا افزود: ۳ کاربری برای این محدوده پیش‌بینی شده است که می‌توان به احداث یک حسینیه یا مسجد اشاره کرد همچنین بخشی از این محدوده قرار است به صنایع خلاق اختصاص پیدا بکند که متولی آن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و قرار است که در مساحت ۱۵ هزار متر مربع به صنایع خلاق و شرکت‌های نوپا اختصاص یابد. 

مهدی اقراریان گفت: قرار است هفته آینده طرح نهایی آماده شود و در اختیار شورا قرار بگیرد و ما نیز به سرعت این موارد را پیگیری و به افکار عمومی اطلاع‌رسانی کنیم. 

وی گفت: البته شهردار تهران وعده‌ای داده که این محدوده از ساختمان جنگ‌افزارسازی به پارک عمومی اختصاص پیدا بکند و هر چه زودتر دیوار‌های بلند آن برچیده شود. 

­اعلام زمان‌بندی قطع برق به مناطق پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران هم بر لزوم ارائه گزارش شهرداری تهران درباره اقدامات انجام شده برای تأمین مسکن کارکنان تأکید کرد. 

محسن پیرهادی با اشاره به موضوع تامین مسکن پرسنل شهرداری تهران گفت: آقای زاکانی؛ شهردار تهران و معاونین وی بار‌ها به این موضوع تاکید داشته‌اند که اقدامات لازم را در این باره انجام داده‌اند.

این عضو شورا افزود: بنده نیز مطلع هستم اقداماتی صورت گرفته بنابراین انتظار می‌رود آقای زاکانی با حضور در صحن شورای شهر تهران جزئیات اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن پرسنل شهرداری تهران را به اطلاع اعضای شورا و سایر پرسنل شهرداری تهران برساند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.