رفع مشکل کمبود پرواز هوایی اصفهان با تهران/ اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های «تقاضامحور»

خبرآنلاین سه شنبه 23 مرداد 1403 - 13:21
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان گفت:کمترین پرواز هوایی را با تهران داریم که یکی از آفت های اصلی در مباحث بازرگانی است و شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی در حال اجرای تعاملاتی با فولادمبارکه هستند تا این مشکل رفع شود.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، احمدرضا طحانیان در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه بیش از۳۰ سایت نمایشگاهی در کشور وجود دارد، افزود: بزرگترین سایت‌ های نمایشگاهی در پنج کلانشهر تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز واقع شده است که اصفهان جایگاه دوم را پس از تهران از نظر زیرساخت های مناسب و به روز بودن کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت نمایشگاه های استان اصفهان از استاندارترین و برورزترین سایت‌های نمایشگاهی کشور است و چابک سازی و کارآمدی این مجموعه و تحولات راهبردی را در ادامه در دستور کار داریم، افزود: تلاش می کنیم تا بهبود زیرساخت‌های سخت‌افزاری و رقابتی مطلوب، همسو با توسعه فیزیکی و تکمیل فازهای مختلف حداکثر بهره ‌وری از این زیرساخت‌ها را به انجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه ها منافع مختلفی برای استان و به ویژه تولیدکنندگان و صنایع استان دارد و افرادی که در نمایشگاه حاضر می شوند از چند فیلتر مختلف مانند اتاق بازرگانی و شرکت نمایشگاه ها رد می شوند، اظهار کرد: نمایشگاه در حقیقت بستری برای ارتباط صنایع با بازدیدکنندگان در قالب برگزاری نمایشگاه های مختلف برقرار می کند که برای اقتصاد استان و صاحبان صنایع و تولیدکنندگان تعیین کننده است.

وی با اشاره به اینکه کمترین پرواز هوایی را با تهران داریم که یکی از آفت های  اصلی در مباحث بازرگانی است، گفت: این موضوعی است که به نهادهای بالادستی مانند استانداری، سازمان هواپیمایی کشور و فعالان اقتصادی برمی گردد اما مطلع هستیم که شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی در حال اجرای تعاملاتی با فولادمبارکه هستند تا این مشکل رفع شود.

اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های تقاضامحور

به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های تقاضامحور گفت: در این ارتباط با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان و کشور و معاونت علمی و فناوری در تعامل هستیم و با برگزاری جلسات هم اندیشی تلاش می کنیم تا با برنامه ریزی درست و با برگزاری نمایشگاه‌های مورد نیاز جامعه هدف،  به کسب و کارها و رفع مشکلات اقتصادی کمک کنیم.

وی با اشاره به عملکرد شرکت نمایشگاه های استان اصفهان در سال جاری اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ هیئت خارجی از نمایشگاه اصفهان بازدید کردند.

محققیان افزود: بازبینی و بازطراحی طرح‌های توسعه‌ای سایت نمایشگاه و آغاز ساخت و تکمیل فاز دوم نمایشگاه، تکمیل معابر و زیرساخت‌ها و اضافه شدن بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع به فضای معابر، افزایش ظرفیت پارکینگ نمایشگاه از چهار تا پنج هزار خودرو از  جمله اقداماتی است که در سال گذشته انجام شد.

برگزاری ۴۳ رویداد نمایشگاهی در سال جاری

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به رشد ۱۶ درصدی عناوین نمایشگاهی برگزار شده درسال جاری تاکید کرد: در سال جاری ۴۳ عنوان نمایشگاهی برای شرکت نمایشگاه ها تعریف شده است به نوعی که به شکل تقریبی چهار نمایشگاه در سال برگزار می کنیم و میزبان رویدادها و نشست‌های تخصصی نیز در حاشیه نمایشگاه اصلی هستیم.

وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن نیازهای بازار و صنعت اقدام به برنامه ریزی برای نمایشگاه ها می کنیم از پیشنهادها برای برگزاری نمایشگاه های جدید استقبال می کنیم، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار نفر از نمایشگاه اصفهان بازدید کردند و ۱۰ کشور بازدید کننده نیز از سراسر جهان داشتیم ضمن اینکه چهار کشور نیز در نمایشگاه های مختلف دارای غرفه بودند.

طحانیان در پاسخ به سوالی در ارتباط با مشکل حمل و نقل تا روشن دشت ( محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان) بیان کرد: این مشکلی است که سالن اجلاس سران، شهر رویاها و شرکت نمایشگاه ها که همگی در یک محل قرار دارند با آن روبرو هستند، برای برخی نمایشگاه ها از جمله قرآن یا گردشگری وسیله حمل و نقل در نظر گرفته شده بود اما استقبال چندانی را توسط مردم شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: به دنبال رفع این مشکل هستیم و این امکان وجود دارد که با در نظر گرفتن وسیله حمل و نقل عمومی به شکل دائمی، اعتماد مردم را در این ارتباط جلب کنیم.

نگاه به مسائل زیست محیطی در شرکت نماشگاه های بین المللی اصفهان

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان یکی از رسالت‌های نمایشگاه را نگاه به مسائل زیست محیطی دانست و گفت: به دنبال سازه‌های چند بار مصرف برای ساخت غرفه‌های نمایشگاه هستیم که قابل استفاده برای نمایشگاه های بعدی نیز هست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.