تقویت شایستگی های حرکتی دانش آموزان پس از تشخیص مشکل

خبرگزاری مهر چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 10:35
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در مراکز سنجش و توانبخشی، علاوه بر تشخیص مشکلات حرکتی دانش آموزان، تقویت شایستگی‌های حرکتی آن‌ها زیر نظر متخصصین موضوع انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت اله الماسی در جلسه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد؛ با بیان اینکه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی به عنوان رکن اول این سازمان فعال است؛ در خصوص این جلسه گفت: در این جلسه سه آئین نامه مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: آئین نامه مالی سنجش نو آموزان بدو ورود مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید پس از اصلاح موارد مطرح شده جهت تصویب به کمیسیون‌های تخصصی هیئت دولت ارسال شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: آئین نامه دوم مربوط به ایجاد واحدهای پایش شایستگی‌های حرکتی دانش آموزان بدو ورود در همه مراکز سنجش سنجش و توانبخشی کشور است که مقرر گردید با همکاری وزارت ورزش و جوانان و معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش پس از تأمین منابع انسانی و تجهیزاتی آن در شورای راهبردی توسعه مدیریت مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود. در این مراکز علاوه بر تشخیص مشکلات حرکتی دانش آموزان، تقویت شایستگی‌های حرکتی آن‌ها زیر نظر متخصصین موضوع انجام می‌شود.

الماسی بیان کرد: مورد آخر هم آئین نامه مربوط به بررسی اختلال مربوط به گفتار و زبان بود که مورد توافق اولیه قرار گرفت که پس از نشست‌های کارشناسی با متخصصین سازمان بهزیستی و همچنین سازمان تعلیم تربیت کودک این دستورالعمل نهایی و ابلاغ شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.