بررسی آئین‌نامه‌های پایش شایستگی‌های حرکتی و اختلالات گفتار و زبان نوآموزان

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 10:48
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از بررسی آئین‌نامه‌های پایش شایستگی‌های حرکتی و اختلالات گفتار و زبان نوآموزان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت اله الماسی با بیان اینکه اولین جلسه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی به عنوان رکن اول سازمان در سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اعضاء تشکیل شد، گفت: در این جلسه سه  آیین نامه مورد بررسی اعضاء قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: آیین نامه مالی سنجش نوآموزان بدو ورود مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از اصلاح موارد مطرح شده، جهت تصویب به کمیسیون‌های تخصصی هیئت دولت ارسال شود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: آیین نامه دوم مربوط به ایجاد واحدهای پایش شایستگی‌های حرکتی دانش آموزان بدو ورود در همه مراکز سنجش و توانبخشی کشور است که مقرر شد با همکاری وزارت ورزش و جوانان و معاونت تربیت بدنی ، وزارت آموزش و پرورش پس از تامین منابع انسانی و تجهیزاتی آن در شورای راهبردی توسعۀ مدیریت مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود. در این مراکز علاوه بر تشخیص مشکلات حرکتی دانش آموزان تقویت شایستگی‌های حرکتی آنها زیر نظر متخصصین موضوع انجام می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، الماسی بیان کرد: مورد آخر هم آیین نامه مربوط به بررسی اختلال مربوط به گفتار و زبان بود که مورد توافق اولیه قرار گرفت که پس از نشست‌های کارشناسی با متخصصان سازمان بهزیستی و همچنین سازمان تعلیم تربیت کودک این دستورالعمل نهایی و ابلاغ شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.