یک داستان جذاب: فلورنتینو پرز و سوپراستار/ سر مسی را برای من بیاور رونالدو!

ورزش سه چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 16:41
12 سال پیش رونالدو نزد پرز رفت و گفت اجازه بده از رئال بروم اما پاسخ رئیس بزرگ او را شوکه کرد.

به گزارش "ورزش سه"، 12 سال قبل رئال با موردی شبیه به این تابستان وینیسیوس روبرو شد. در آن مقطع پی اس جی پیشنهادی وسوسه کننده برای رونالدو، فوق ستاره پرتغالی، داده بود ولی موضع رئال انعطاف ناپدیز بود.

دو روز مانده به برگزاری سوپرجام اروپا مشخص شد که رئال با قضیه وینیسیوس روبرو است. یا حداقل اینطور به نظر می رسد. اگرچه راه حل همچنان در دستان رئال مادرید است.

الاهلی عربستان در هفته‌های اخیر پیشنهادی داده است که رد کردن آن از نظر مالی برای مهاجم برزیلی کار سختی است، از نظر ورزشی ولی کاملا برعکس.  الاهلی همچنین با رئال مادرید تماس گرفته است تا بداند آیا آنها آماده مذاکره برای انتقال هستند یا خیر. رقمی که با 200 میلیون یورو شروع می شود و می تواند به 400 میلیون یورو برسد. پاسخ ولی صریح بود: وینی را می خواهید، بند فسخ یک میلیارد یورویی را بدهید. حال باید دید آیا در روزهای آینده باشگاه سعودی درخواست ملاقات رسمی با مدیران رئال را خواهد کرد یا خیر.

2068042

"برای خرید مسی، پول بیار"

در رئال با این وضعیت بیگانه نیستند و آنها می دانند که چگونه با این شرایط کنار بیایند. چطور؟ 12 سال پیش آنها همین شرایط را با کریستیانو رونالدو تجربه کردند، اولین فوتبالیستی که برای او این بند فسخ را در قراردادش گنجانده بودند.

اتفاقات به این شکل افتاد: بعدازظهر روز شنبه، 1 سپتامبر 2012، یک روز قبل از شروع لالیگا، مهاجم پرتغالی و ایجنتش، ژرژ مندس، از خوزه آنخل سانچز (مدیر عامل) درخواست جلسه اضطراری در دفتر فلورنتینو پرز کردند تا پیشنهادی را به آنها اطلاع دهند. گفت وگوی بازیکن و رئیس ولی بسیار کوتاه بود:

رونالدو: رئیس باید یه چیزی بهت بگم، من اینجا راحت نیستم و میخوام برم.

پرز: اگه می خواهی بری، پول کافی برای جذب مسی برای من بیار.

رونالدو: اگه مشکل پول هست نگران نباش.  فردا با 100 میلیون میام.

پرز: 100 نه، بند فسخ شما 1000 میلیون یورو است.

2068041

پاریس پشت قضیه بود

در پس زمینه این حرکت، پاری سن ژرمن با ریاست ناصر الخلیفی تازه وارد بود که پس از خرید پاری سن ژرمن در اکتبر 2011 توسط امیر قطر، یک سالی بود در راس این باشگاه فرانسوی قرار داشت. در آن 1 سپتامبر، بازار نقل و انتقالات در لیگ اسپانیا به تازگی بسته شده بود، مانند اکثر کشورهای اروپایی، با دو استثنا: فرانسه و روسیه. کریستیانو سه روز قبل با دیدن آندرس اینیستا به عنوان بهترین بازیکن اروپا در گالا یوفا که در موناکو برگزار شد، شوکه شده بود. در آن مراسم مسی دوم شد و او سوم. این برای رونالدو شکست سختی بود و از این موضوع در رئال گلایه کرد. رونالدو معتقد بود رئال از او در برابر مسی به خوبی حمایت نمی کند.

بحران غم و اندوه
کریستیانو با عصبانیت و ناامیدی آن جلسه را ترک کرد. روز بعد، پس از شکست دادن گرانادا در برنابئو، در روز سوم لیگ، مهاجم پرتغالی، بعد از زدن دو گل منفجر شد: «من به دلیل یک موضوع حرفه ای ناراحت هستم و باشگاه آن را می داند، به همین دلیل است که گل ها را جشن نمی گیرم، زیرا خوشحال نیستم. مردم اینجا دلیل آن را می دانند.»

2068043

آن مصاحبه سراسر جهان را فرا گرفت و تمام روزنامه ها و برنامه های رادیویی و تلویزیونی را اشغال کرد. حرف هایی که برای هفته ها رختکن رئال را متشنج کرد. در آن مقطع مورینیو سعی داشت رونالدو را آرام کتند، زیرا می دانست که رونالدو برای پیروزی های رئال ضروری است. فصل برای رئال و مورینیو ولی کابوس وار تمام شد.

2068045

و پایان ناخوشایند در کیف

یک سال پس از آن مصاحبه معروف، در سپتامبر 2013، کریستیانو قرارداد خود را با رئال مادرید تمدید کرد. قراردادی که در سال 2015 به پایان رسید و آن را تا سال 2018 تمدید کرد. با بازنگری قابل توجه دستمزد (از 10 میلیون به 17 میلیون رسید). اگرچه رابطه بین رئیس و بازیکن تحت تأثیر آن مکالمه قرار گرفت و به حای دوستانه بودن کاملاً حرفه ای شد، اما حقیقت این است که غم و اندوه کریستیانو در شش فصل بعد از بین رفت. فصولی در آن او علاوه بر بسیاری از عناوین و رکوردهای دیگر، چهار لیگ قهرمانان و چهار توپ طلا را به دست آورد.

سرانجام پس از فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2018 مقابل لیورپول و فتح پنجمین قهرمانی در این جام، دوران رونالدو در رئال به شکل ناگهانی به پایان رسید. در آن شب در کیِف، کریستیانو یک بار دیگر صدای اعتراض خود را آشکار کرد. او بر سر تمدید با توافق نرسیده بود و بعد از قهرمانی خداحافظی کرد. درست در روز جشن رئال مادرید و در حالی که کسی رفتن او را باور نداشت.

12 سال پیش رونالدو در تلاش برای جدایی و بستن قراردادی بهتر ناکام ماند، باید دید امسال قضیه وینیسیوس به کجا خواهد رسید.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.