معادلات و سیدبندی به سود سپاهان؛/ قرعه مرگ هم برای تراکتور زندگی است! (عکس)

ورزش سه جمعه 26 مرداد 1403 - 10:27
از ساعتی بعد قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا در مقر ای اف سی برگزار خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا سرانجام از دو تورنمنت جذاب خود، لیگ نخبگان و قهرمانان، رونمایی خواهد کرد و حضور چهار نماینده ایران در این دو رقابت باعث شده تا چشم طرفداران ایرانی هم به قرعه کشی این رقابتها باشد. پرسپولیس و استقلال در لیگ الیت حضور دارند و سپاهان و تراکتور هم در لیگ قهرمانان حاضر هستند.

با این حال نکته جالب در مورد لیگ قهرمانان این است که به جز چند تیم ایران، عربستان، امارات و قطر، عملا تیم سرشناسی در منطقه غرب دیده نمی‌شود و به همین علت در هر گروهی، می‌توان انتظار صعودی ساده و بی دردسر را برای نمایندگان ایران داشت.

سپاهان در بدترین حالت با تیمهای شارجه امارات، استقلال تاجیکستان و الوحدات اردن رودررو خواهد شد و تراکتور در دشوارترین گروه با شباب الاهلی امارات، استقلال تاجیکستان و الوحدات اردن بازی خواهد کرد که هر حالت، نمایندگان ایران شانس اول یا دوم صعود خواهند بود.

2068729

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از روز 27 شهریور آغاز خواهند شد و تا روز 27 اردیبهشت ادامه خواهند داشت تا لیگ قهرمانان، تورنمنتی 7 ماهه در سطح فوتبال آسیا لقب بگیرد. بازیهای مرحله گروهی 14 آذر به پایان خواهند رسید و بعد از دو ماه تعطیلی، از 23 بهمن دور حذفی به انجام می‌رسد.

نکته مهم اینکه بازیهای لیگ قهرمانان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مرحله غرب برگزار خواهد شد و بر اساس قرعه کشی، برنامه تیمهای ایرانی هم مشخص می‌شود. شلوغترین اسفند خواهد بود که بازی برگشت یک هشتم و دیدارهای رفت و برگشت یک چهارم نهایی در آن برگزار می‌شوند.

2068730

نکته حائز اهمیت این است که دیدار فینال به صورت تک بازی برگزار می‌شود اما یک هشتم، یک چهارم و نیمه نهایی به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد. همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که از مرحله یک چهارم نهایی تیمهای غرب و شرق آسیا هم بایکدیگر رودررو خواهند شد.

هفته اول: سه شنبه و چهارشنبه، 27 و 28 شهریور
هفته دوم: سه شنبه و چهارشنبه، 10 و 11 مهر
هفته سوم: سه شنبه و چهارشنبه، 1 و 2 آبان
هفته چهارم: سه شنبه و چهارشنبه، 15 و 16 آبان
هفته پنجم: سه شنبه و چهارشنبه، 6 و 7 آذر
هفته ششم: سه شنبه و چهارشنبه، 13 و 14 آذر

یک هشتم نهایی - رفت: سه شنبه و چهارشنبه، 23 و 24 بهمن
یک هشتم نهایی - برگشت: سه شنبه و چهارشنبه، 30 بهمن و 1 اسفند

یک چهارم نهایی - رفت: سه شنبه و چهارشنبه، 14 و 15 اسفند
یک چهارم نهایی - برگشت: سه شنبه و چهارشنبه، 21 و 22 اسفند

نیمه نهایی - رفت: سه شنبه، 19 فروردین
نیمه نهایی - برگشت: سه شنبه، 26 فروردین

فینال: شنبه، 27 اردیبهشت

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.