توسعه امنیت پایدار یکی از کارکردهای مهم رسانه ها و خبرگزاری ها است

خبرآنلاین جمعه 26 مرداد 1403 - 13:39
رییس هیات اندیشه ورز سازمان بسیج رسانه استان کرمان گفت : یکی از کارکردهای مهم و اثربخش رسانه ها و خبرگزاری ها در جامعه ، ایجاد و توسعه امنیت پایدار است ؛ باید بتوانیم قبل از اینکه جامعه به سمت مسائل خاص برود حقایق را برای مردم روشن کنیم و مخاطبان را از انفعال خارج کرده و فعال  کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، منصور الهی رییس هیات اندیشه ورز سازمان بسیج رسانه استان کرمان در مصاحبه ای با اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران و رسانه ها در عصر حاضر گفت : در شرایط کنونی مهمترین رسالت خبرنگاران کنار زدن غبار از دروغ‌ها و شیادی‌های دشمن و رساندن حقایق به جامعه و افکار عمومی است.

وی اقدامات رسانه های کشورهای معاند افزود : آنچه امروز  شبکه رسانه‌ای صهیونیزم به آن دل خوش کرده و در شرایط وجود مخاطبان منفعل و مصرف گرا است که سعی می کنند بتوانند از آن مسیر ، حرف خود را به آنها برساند.

دانشجو نوشت ، او تاکید کرد : در این شرایط دشمن تلاش می‌کند در گام نخست مصرف رسانه‌ای افراد منفعل را بالا ببرد و درصورتی‌ که موفق شود برای آنها یک وابستگی ایجاد می‌کند تنها در این صورت است که می‌تواند گام‌های بعدی را نیز بردارد.

الهی تصریح کرد : دشمن پس از ایجاد وابستگی تلاش می‌کند که اهداف و برنامه‌های خود را در ذهن مخاطب القا کند و با ایجاد ترس نسبت به اسلام و ایران (اسلام و ایران هراسی) برنامه‌های خود را به پیش می‌برد.

سردبیر نشریه ثارالله افزود : دشمن در تلاش است وجهه نظام جمهوری اسلامی را در جهان بر هم بزند تا این نظام به عنوان یک منجی، عدالت خواه و آزادی‌خواه در عالم برای جهانیان الگو نشود.

رییس هیات اندیشه ورز سازمان بسیج رسانه استان کرمان گفت : دشمن در تلاش است در سطح جهان با ایجاد ترس نسبت به نظام جمهوری اسلامی ، نفرت ایجاد کرده و سپس ایجاد خشم کند و مخاطب را به نقطه جوش برساند.

وی اظهار کرد : از دیدگاه اندیشمندان علم ارتباطات ، رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی محسوب می شود و در این شرایط هیچ چیزی مهم‌تر از شبکه سازی و یارگیری برای جبهه انقلاب اسلامی وجود ندارد.

سردبیر نشریه ثارالله تاکید کرد : رسانه در این شرایط باید به صورت فراگیر اقدام به تولید محتوایی کند که مخاطب عام داشته باشد و روی نقاط اشتراک جامعه کار شود.

وی گفت : همانگونه که رهبر معظم انقلاب درباره رسانه و تاثیر آن بر افکار انسان امروز می فرمایند که تاثیر رسانه از موشک و پهپاد هم مهم تر است ؛ به این مفهوم که در جهت تغییر رفتار سیاستمداران ، رسانه اثری مهم تر از سلاحهای نظامی و سخت افزاری دارد و در تغییر سیاستها بسیار نقش آفرین است.

 الهی تصریح کرد : هدف دشمن در خصوص دو قطبی سازی‌ جامعه در قالب رسانه و فضای مجازی گفت: پایان این ۲ قطبی سازی‌ها رسیدن به حرکت‌های خشن و تندی است که تاثیر آن را با به شهادت رسیدن ماموران نیروی انتظامی و بسیجیان در کف خیابان دیده می‌شود.

وی در ادامه افزود : یکی از کارکردهای مهم و اثربخش رسانه در جامعه ، ایجاد و توسعه امنیت پایدار است ؛ باید بتوانیم قبل از اینکه جامعه به سمت مسائل خاص برود حقایق را برای مردم روشن کنیم و مخاطبان را از انفعال خارج کرده و فعال  کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.