اعتماد مردم به جامعه پزشکی نباید خدشه دار شود

خبرگزاری ایسنا جمعه 26 مرداد 1403 - 13:59
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه اعتماد مردم به جامعه پزشکی نباید خدشه دار شود، گفت: مردم ما به پزشک به عنوان فردی محترم نگاه می‌کنند، از وزارت بهداشت خواهشمندیم اجازه ندهند تا برخی رفتارهای نامناسب موجب تضعیف این علاقه‌ و احترام مردم نسبت به گروه پزشکی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه‌ تبریز، اظهار کرد: در ایران اول شهریور ماه به مناسبت بزرگداشت ابن سینا، حکیم و پزشک سرآمد، روز پزشک نامیده شده است، جمهوری اسلامی ایران و این انقلاب خدمات شایانی در این حوزه به مردم ارائه کرده است، چقدر نادان هستند کسانی که زحمات و تلاش دولت‌های مختلف در بحث بهداشت و درمان را کتمان می‌کنند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب ۱۴ هزار و ۷۰۰ پزشک عمومی که نصف آن‌ها خارجی بودند در ایران مشغول به کار بودند که این رقم امروز به ۱۴۰ هزار پزشک عمومی رسیده و همچنین قبل از انقلاب تنها هفت هزار پزشک متخصص در کشور وجود داشت که امروز ۷۰ هزار پزشک متخصص ایرانی در حال ارائه‌ی خدمت به مردم هستند.

 امام جمعه تبریز اظهار کرد: پس از انقلاب سرمایه‌گذاری در بحث بهداشت و درمان ۱۰۰ برابر شده و امید به زندگی از ۵۰ سال به ۷۵ سال رسیده است.

وی افزود: امروز پیچیده‌ترین عمل‌های جراحی داخل کشور توسط پزشکان مجرب ایرانی انجام می‌گیرد، امروز بیش از ۹۰ درصد داروهای درمانی در کشور تولید می‌شود در حالی که قبل از انقلاب در تمامی این موارد وابسته‌ به کشورهای خارجی بودیم.

وی با اشاره به روز بازگشت آزادگان سرفراز به کشور، ادامه داد: بزرگوارانی که هم در جبهه‌های حق و هم در زندان‌های دشمن مردانه ایستاده و به عالم نشان دادند که سربازان امام خمینی(ره) هیچ ترسی از دشمن نداشته و برای تدوام این نظام از جان خود مایه می‌گذارند.

وی افزود: ۲۸ خرداد روز کودتای ننگین آمریکا بر علیه ایران بود آن روز آمریکا نشان داد که تمامی قوانین بین المللی و حقوق آن‌ها ابزار مستکبرین است که هر وقت بخواهند از آن حمایت کرده و هر وقت به نفع آن‌ها نباشد زیرپای می‌گذراند.

مطهری اصل عنوان کرد: آمریکا نه تنها نتوانست علیه ایران اقدامی انجام دهد بلکه این ایران بود که توانست پای آمریکا را از خاک کشورهای مسلمان قطع کند.

وی با اشاره به روز مسجد خاطرنشان کرد: ۳۱ مرداد سال ۱۳۴۸ مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد و پس از آن اتفاق هر سال این روز با عنوان روز مسجد در سطح جهان اسلامی گرامی می‌داریم.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: ما از سران کشورهای اسلامی ناامیدیم که با وجود دیدن‌ این همه ظلم بازهم ایران را به صبر و ملایمت دعوت می‌کنند در حالی که این رژیم کودک کش پاسخی جز سرنیزه، موشک و حمله را درک نمی‌کنند.

وی با اشاره به روز صنعت دفاعی خاطرنشان کرد: ما زمان جنگ به سیم‌خاردار نیاز داشتیم اما تمامی کشورها ایران را در این مورد تحریم کرده بودند، در سایه‌ی تدابیر امام راحل از آن سیم‌خاردار اکنون در صنعت دفاعی به جایی رسیده‌ایم که تمام کشورهای خارجی به خصوص ابرقدرت‌ها از اینکه ما این سلاح‌ها را به کار ببریم در وحشت هستند.

وی گفت: امروز ترس تمام وجود اسرائیلی‌ها را گرفته و با زبان خود می‌گویند حاضرند کشته شوند اما در این فضای رعب و وحشت زندگی نکنند، رژیم صهیونیستی منتظر پاسخ سخت ایران باشد.

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.