امروز تمدن مدرن با ابزار برهنگی در سراسر دنیا حکمرانی می‌کند

خبرگزاری مهر شنبه 27 مرداد 1403 - 15:28
مشهد- یک پژوهشگر دینی گفت: امروز تمدن مدرن با ابزار برهنگی در سراسر دنیا حکمرانی می‌کند و هدف آنها از رواج بی‌حجابی در کشور ما نیز در دست گرفتن حاکمیت بر مردم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسین سوزنچی در نشست تخصصی «آئینه نجابت» که با مشارکت دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر و با حضور جمعی از کنشگران و فعالان حوزه حجاب و عفاف با موضوع «تربیت راهبر فرهنگی در مساله حجاب»، در محل اتاق جلسات فاطمیون واقع در طبقه سوم باب الهادی (ع) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با استناد به برخی از آیات قرآن کریم، اظهار کرد: بسیاری از مشکلاتی که در حوزه حجاب رخ می‌دهد به دلیل عدم فهم درست از مساله حجاب است.

این پژوهشگر دینی تصریح کرد: هرچند حجاب در بین مسائل دینی از اهمیت بسیاری برخوردار است ولی از نظر رتبه‌بندی در رده‌های اول قرار ندارد و مسائل مهمتری همچون نماز، روزه، حج، زکات و … قبل از آن وجود دارد. اما این مساله در زمانه ما به دلایل مختلف اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

وی با اشاره به نهضت تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی در دوران ناصرالدین شاه، عنوان کرد: عدم استفاده از دخانیات به خودی خود اهمیت زیادی نداشت ولی به خاطر شرایط آن زمان و همچنین فتوای میرزای شیرازی که از فقها و مراجع تقلید بزرگ شیعیان بود، صورت مساله کاملاً تغییر کرد و اکثر قریب به اتفاق مردم اقدام به شکستن قلیان‌ها کردند.

سوزنچی افزود: مساله حجاب امروز نیز با ۵۰۰ سال قبل فرق کرده است. امروز دشمن می‌خواهد با ترویج بی‌حجابی و برداشتن حجاب از سر زنان هویت دینی را از آنها بگیرد.

این پژوهشگر دینی اظهار کرد: امروز تمدن مدرن با ابزار برهنگی در سراسر دنیا حکمرانی می‌کند و هدف آنها از رواج بی‌حجابی در کشور ما نیز در دست گرفتن حاکمیت بر مردم است.

وی با بیان اینکه پشتوانه حجاب، حیا است، ابراز کرد: اگر حیا و عفت از جامعه‌ای گرفته شود دین هم در آن جامعه از بین خواهد رفت چرا که هر جا که حیا برود دین و عقل هم دیگر جایگاهی ندارد.

گفتنی است؛ در پایان نشست آموزشی تخصصی «آئینه نجابت» که در قالب شش جلسه آموزشی چهار ساعته برگزار می‌شود به شرکت کنندگان مدرک مهارت آموزی در زمینه توانمندسازی سفیران هدایت اعطا خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.