دمای نزدیک به ۵۰ درجه در مرز‌های خسروی و مهران

صدا و سیما یکشنبه 28 مرداد 1403 - 10:30

دمای بیش از حد نرمال در مناطق غربی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سازمان هواشناسی پیش بینی کرد نیمه غربی،غرب،مناطق مرکز و شرق کشور شاهد  افزایش دمای بیش ازحد نرمال به صورت بلند مدت خواهد بود. بر این اساس مرزهای مهران و خسروی دمای نزدیک به ۵۰ درجه خواهند داشت و شهر‌های زیارتی کربلا و نجف نوسانات دمایی بین ۳۴ تا ۴۷ درجه را خواهند داشت.

بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی،با توجه به بارندگی های اخیر، بخش‌های شمال کشور شاهد کاهش دما بوده است.همچنین در نواحی شمال کشور، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان، ارتفاعات البرز در نواحی شمالی وکوهستانی زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و شمال شرق کشور، در مناطقی از غرب و دامنه‌های زاگرس احتمال بارندگی وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای نیمه جنوبی، جنوب شرق کشور، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب استان کرمان، جنوب و جنوب شرق استان فارس، مناطق وسیعی از هرمزگان و بخش‌هایی از استان‌های بوشهر،برای این مناطق  هشدار سیلاب پیش بینی کرده است.

برای امروز خنک‌ترین شهر ورزقان در آذربایجان شرقی با دمای ۸ درجه و گرمترین بستان در خوزستان با دمای ۵۱ درجه ثبت شده است.

در استان تهران فیروزکوه با دمای ۱۱ درجه خنکترین و ورامین با دمای ۳۹ درجه گرمترین منطقه اعلام شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.