سامانه جامع سازمان های مردم نهاد خراسان جنوبی رونمایی شد

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 29 مرداد 1403 - 14:47
سامانه جامع سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی در همایش بزرگداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی با حضور استاندار رونمایی شد.

سید محمد رضا طالب، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی روز دوشنبه ۲۹ مرداد در این همایش گفت: این سامانه فضایی برای بارگزاری اطلاعات مربوط به عملکرد سازمان‌های مردم نهاد، محیط برنامه ریزی برای مدیریت راهبردی سمن ها، اتوماسیون اداری، فروشگاه و سامانه استعلام افراد تحت پوشش است.

طالبی افزود: مهمترین هدف از طراحی و اجرای این سامانه، مدیریت عملکرد و نحوه خدمات دهی سازمان‌های مردم نهاد استان است.

وی گفت: با توجه به محدودیت های مالی و انسانی برای اعمال مدیریت در شورای عالی فرهنگی شکل گیری تشکل های مردم نهاد سال ۹۴ مصوب شد که به صورت غیرانتفاعی خدمت می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: تاکنون ماموریت‌های محول شده به سازمان‌های مردم نهاد به خوبی اجرایی شده چون از جنس مردم هستند.

وی با اشاره به فعالیت سمن‌ها در دوران کرونا عنوان کرد: خدمات این تشکل‌ها در بخش‌های مختلف از بخش درمان تا تدفین و تغسیل اموات بر کسی پوشیده نیست.

طالبی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد حلقه‌های واسط بین مردم و دولت هستند گفت: نتایج فعالیت‌های سمن‌ها در جامعه حائز اهمیت بوده و مهمترین نقش این تشکل‌ها در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی است.

وی یادآور شد: فعالیت سمن در همه حوزه‌ها گسترده است و با کمترین هزینه بیشترین بازخورد را دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۸۷ تشکل مردم نهاد در حوزه های مختلف استان فعالیت می‌کنند گفت: از این تعداد ۲۸۰ تشکل مجوز استانداری و فرمانداری ها دارند، ۱۱۸ تشکل با مجوز بهزیستی و ۸۹ تشکل با مجوز ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند.

وی افزود:در دولت سیزدهم شاهد افزایش ۵۱ درصدی صدور مجوز سازمان های مردم نهاد خراسان جنوبی بودیم و اکنون هم محدودیتی برای صدور مجوز نیست.

طالبی با تاکید بر اینکه برای سازمان‌های مردم نهاد هر مجوزی صادر نمی‌شود ادامه داد: مجوز ها در محورهای مشخص صادر و شورای توسعه پیش از صدور مجوز تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل نظارت بر عملکرد سازمان‌های مردم نهاد در استان گفت: اگر تشکلی غیر فعال باشد مجوزش لغو می‌شود لذا انتظار می‌رود که تلاش سمن ها تداوم داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در حوزه مالیات و هزینه‌های جاری سمن ها هم حمایت‌هایی از سوی استانداری انجام گرفته است.

نماینده سازمان های مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی هم با بیان اینکه در سه سال گذشته سازمان های مردم نهاد در برنامه‌های پیشگیری از آسیب های اجتماعی شریک شدند گفت: بسیاری از برنامه ها در سه سال گذشته به سمن‌ها سپرده و بیشترین سطح اعتبارات مردمی در نظر گرفته شد.

سید مصطفی حسینی افزود: سازمان‌های مردم نهاد به دنبال حل مسئله هستند و در حوزه‌های اجتماعی با نگاه تخصصی اقدامات خوبی انجام دادهاند.

وی گفت: در حوزه سلامت از سال گذشته تاکنون تمام بیمارستان‌ها دارای سازمان مردم نهاد خیریه شده ‌اند.

نماینده سازمان های مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: بحث مالیات از دغدغه سازمان‌های مردم نهاد است که بایر طبق قانون اظهارنامه ارائه شود تا از معافیت برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته به حوزه جمعیت توجه ویژه شده است ادامه داد: اولین سازمان مردم نهاد حوزه جمعیت هم به‌زودی در استان مجوز می‌گیرند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.