لحظه به لحظه از ششمین جلسه بررسی کابینه پزشکیان | موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟

همشهری آنلاین دوشنبه 29 مرداد 1403 - 17:25
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور پرداختند.

به گزارش همشهری آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سومین روز و ششمین جلسه بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی رئیس جمهور به بررسی صلاحیت فرزانه صادق، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی پرداختند.

لحظه به لحظه از ششمین جلسه بررسی کابینه پزشکیان | موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟

موافقت کمیسیون ها با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

در ابتدای این جلسه، عبدالجلال ایری نظر کمیسیون عمران مجلس درباره وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را قرائت کرد و از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های فرزانه صادق خبر داد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خبر داد. سمیه رفیعی نظر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را قرائت کرد.

مخالفان وزیر پیشنهادی راه

از کارنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نگرانم

محمد منان رئیسی با ابراز نگرانی از کارنامه خانم صادق، گفت: در زمان حضور ایشان در وزارت راه، تهران گران ترین پایتخت جهان از نظر مسکن شد. چه کسی متولی احداث و اهدای زمین در کشور است؟ شورای عالی شهرسازی کشور. در ۳۰ سال اخیر رشد قیمت دلار ۳۶۰ برابر و رشد زمین چند هزار برابر شده است. متاسفانه تراکم سازی و ارتفاع سازی در زمان حضور خانم صادق در وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: با وزارت بانوان مخالف نیستم. دوست داشتم چند وزیر خانم داشتیم اما این وزارتخانه بسیار گسترده و تخصصی است. نباید گونه ای رفتار کنیم که دیگر امکان حضور بانوان و فرزند شهدا در وزارتخانه ها نباشد.

وی در پایان یادآور شد: به هرحال خانم صادق وزیر می‌شود اما من این حرف‌ها را گفتم تا یک سال دیگر نگویند چرا حرفی نزدی.

دغدغه انبوه‌سازی و ارتفاع سازی را از ما برطرف کنید

محمدتقی نقدعلی خطاب به وزیر پیشنهادی راه گفت: خانم صادق دغدغه انبوه سازی و ارتفاع سازی را از ما برطرف کنید. راهی جز گسترش شهرها و آماده‌سازی زمین ها برای مردم کشور وجود ندارد. از شما می‌خواهیم نسبت به این موارد حتما توضیح بفرمایید.

وی در پایان یادآور شد: خانم صادق شما را انسانی شریف، متخصص و فرزند شهید می‌دانیم. اما دغدغه هایی داریم که اگر برطرف شود به شما اعتماد می‌کنیم و اگر نشود به شما رای نخواهیم داد.

موافقان وزیر پیشنهادی راه

وزیر پیشنهادی راه فردی با تجربه و دارای برنامه است

فرشاد ابراهیم‌پور گفت: وزیر پیشنهادی دارای تجربه و برنامه است و سلسله‌مراتب را طی کرده و اعتقاد به استفاده از نیروهای فرهیخته دارد. ما برای رسیدن به افق به وزیری کارشناس، کارآزموده و باتجربه نیاز داریم که چنین ویژگی‌هایی را خانم صادق دارد.

وزیر پیشنهادی راه اهل مبارزه با فساد است

فاطمه محمدبیگی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی با هشت وزیر قبلی کار کرده و با بسیاری از مجموعه‌های وزارت راه ارتباط کاری داشته است. او بر امور وزارتخانه اشراف دارد، اظهار کرد: خانم صادق ثابت کرده که می‌تواند ظرفیت‌ها را با هم همسو کند. او به عنوان یک دختر شهید از بن دندان به نظام جمهوری اسلامی متعهد است و با اراده فولادین و مستحکم اهل مبارزه با فساد است.

رییس‌جمهور زنی کاربلد را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی معرفی کرد

فضل الله رنجبر با بیان اینکه رئیس جمهور محترم زنی محترم و کاربلد را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی معرفی کرده است که قابل ستایش است. این اقدام رئیس جمهور خط بطلانی است بر معاندینی که خارج از مرزهای کشور هستند. خانم صادق تمامی پست‌های این وزارتخانه را به صورت پله‌ای طی کرده است. تلفیق دانش و تجربه در ایشان وجود دارد. جسارت و شجاعت ایشان یادگار شهید در وزارت راه و شهرسازی قابل ستایش است.

صادق واردترین فرد برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است

حسین محمدزاده گفت: خانم مهندس صادق با ۲۵ سال تجربه، اشراف کامل به موضوعات مرتبط به حوزه راه و شهرسازی دارد و واردترین فرد برای تصدی این وزارت خانه است.

این گزارش تکمیل می شود ...

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.