مجموعه «کلاس دومی، کتاب دومی» با ۱۲ عنوان چاپ می‌شود

خبرگزاری مهر سه شنبه 30 مرداد 1403 - 11:24
مجموعه «کلاس دومی، کتاب دومی» از مجموعه کتاب‌های فندق به‌زودی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه «کلاس دومی، کتاب دومی» از مجموعه کتاب‌های فندق به زودی توسط نشر افق منتشر و روانه بازار نشر می‌شود. این مجموعه شامل ۱۲ عنوان Chapter book است که با هدف ترویج کتابخوانی و کمک به تقویت مهارت روان‌خوانی دانش‌آموزان کلاس دوم دبستان تألیف شده است.

مجموعه‌ «کلاس‌دومی، کتاب‌دومی» کتاب داستان‌هایی هستند که مطابق با استانداردهای جهانی برای کودکان ۷ تا ۱۰ ساله نوشته شده‌اند. هر داستان به فصل‌های کوتاه تقسیم شده تا خوانندگان بتوانند هر قسمت را در یک نشست بخوانند و اگر تمرکز کافی ندارند، خواندن را متوقف کرده و هر زمان که خواستند ادامه داستان را از سر بگیرند. این کتاب‌ها از نظر طول داستان و مفاهیمی که مطرح می‌کنند، در سطح متوسط قرار دارند و متناسب با توانمندی‌های بیشتر کودکان در دوره اول دبستان‌اند که سبب یادگیری غیرمستقیم می‌شوند و کودکان با انجام فعالیت‌های تکمیلی و خلاقانه که در پایان هر کتاب وجود دارد، آموزه‌های درسی را بهتر می‌آموزند.

«شما یک بچه گم نکرده‌اید؟» عنوان کتاب اول از مجموعه «کلاس‌دومی، کتاب‌دومی» نوشته مژگان کلهر با تصویرگری فاطمه زمانه‌رو، داستان کارآگاهی و معمایی است و کودکان را با موقعیت‌های گم کردن یا پیدا کردن چیزی یا کسی در خیابان مواجه می‌کند تا بتواند مهارت حل مسئله را یاد بگیرند.

«شب یلدای باحال‌ترین فامیل دنیا» نوشته لاله جعفری با تصویرگری غزاله باروتیان عنوان بعدی این مجموعه است. این داستان یک ماجرای پر از خنده درباره بچه‌های کلاس‌دومی فامیل است که می‌خواهند در شب یلدا یک نمایش خانوادگی اجرا کنند.

کتاب سوم با عنوان «ماه‌پیشانی بی‌ماه» داستانی از مژگان کلهر است که ویدا کریمی تصویرگری آن را برعهده داشته. این داستان خلاقانه با تأکید بر روز کتاب و کتاب‌خوانی و ضرورت توجه مدارس به آن نوشته شده است.

«دختران پادشاه و درخت بائوباب» نوشته فاطمه سرمشقی با تصویرگری شقایق مروج، بازآفرینی مدرن از افسانه‌های کهن است. این کتاب به مفهوم ترس و شجاعت می‌پردازد.

این مجموعه طی روزهای شهریور ۱۴۰۳ توسط نتشر افق منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.