متوسط تولید خرمای کشور بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است. ما جایگاه دوم را در دنیا به خود اختصاص دادهایم، همچنین در بخش تنوع خرما در دنیا رتبه اول را کسب کردهایم. محسن رشیدفرخی، رئیس انجمن خرمای ایران با اعلام این خبر افزود: به طور کلی ۷۰ درصد خرمای تولیدی در داخل کشور مصرف و ۳۰ درصد آن صادر میشود، ما در پیک مصرف متاسفانه با قوانین خلقالساعه در بخشنامهها روبهرو میشویم به طوری که این موضوع به صادرات خرمای کشور لطمه وارد میکند. به گفته رئیس انجمن خرمای ایران، در ماه مبارک رمضان مصرف خرمای کشور به ۵۰ درصد میرسد.
رئیس انجمن ملی خرمای ایران در پایان با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد خرمای تولیدی کشور برای مصرف داخلی و ۳۰ درصد آن برای صادرات است، گفت: به دلیل تحریمها، مجبور به تغییر بازارهای هدف بودیم و این نیز یکی از مسائلی است که صادرکنندگان ما با ظرفیتهای مختلفی سعی دارند با آن مبارزه کنند. به دلیل همین تحریمها، بازارهای هدف ما از کشورهای غربی به کشورهای شرقی و حوزه CIS و همچنین روسیه تغییر کرد و صادرکنندگان دوباره باید بازاریابی میکردند که این بسیار کار دشواری است. فرخی تصریح کرد: بنابراین در حال حاضر بازارهای هدف ما برای صادرات خرما اروپا، کشورهای حوزه CIS، قسمتهایی از اوراسیا، روسیه و کشورهای شرق همچون هند، مالزی، اندونزی و کشورهای آسیای شرقی هستند.
منبع خبر "
دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.