نگاهی به فعالیت‌های رادیو نما

صدا و سیما چهارشنبه 31 مرداد 1403 - 12:37

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  غلامحسین طالبی مدیر فضای مجازی معاونت صدا با حضور در استودیو شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره رادیو نما گفت:
رادیو از دیرباز بحث الحاق تصویر به صوت جز مطالبات مخاطبانش بود که ببینند پشت این جعبه جادو چه خبر است و اطلاعات افزوده‌ای که برنامه سازان و مسئولان اداره یک رادیو می خواهند به مخاطبانش ارایه کنند، نیاز به این داشت که ما به صدا، اطلاعات دیگه‌ای هم اضافه کنیم، بستر گیرنده دیجیتال این امکان را به ما داد که در سال ۹۵ یک رسانه‌ای خلق شود که شاید به عنوان رادیو با عکس در دنیا شناخته شود، چون به این شکل در هیچ کجای دنیا نبود، این رسانه خلق شد تا به همراه صدای رادیو، تصویری که بتواند آن خیال پردازی مخاطبان رادیو را رنگ و روی دیگه‌ای ببخشد و اطلاعات افزوده را در اختیار مخاطب قرار دهد. شکل بگیرد. در رادیو نما تصاویر هر ۳۰ ثانیه تغییر می‌کند، در رادیو نما زیرنویس است و تصاویر متحرک نیست و آن هم دلیلش پهنای باند کمی است که در اختیار رادیو نماست.

وی گفت: از سال ۹۵ قرار بود با یک شبکه و با پهنای باند ۲ مگابایت این شبکه انجام شود که مباحث متحرک هم مطرح بود، منتهی این پهنای باند کم کم در اختبار چهار تا شبکه و بعد تمام شبکه‌های رادیویی و رادیو‌های استان‌ها یعنی هم رادیو‌های ملی و هم رادیو‌های استانی، الان سالهاست که از رادیو نما استفاده می‌کنند و سعی کردند هم اطلاعات افزوده را به مخاطب بدهند هم اطلاعاتی از مخاطب دریافت کنند که به عنوان برنامه‌های تعاملی بر روی رادیو نما منعکس کنند.

وی گفت: مردم در کنار شبکه‌های تلویزیونی وقتی که جستجو می‌کنند بر روی گیرنده دیجیتال از کانال ۱۰۱ تا ۱۱۸، این تعداد شبکه رادیویی را به شکل مجزا دارند و در کنار اینها در هر استان هم گیرنده دیجیتال هر استان شبکه استانی و رادیو نمایی آن استان را دریافت می‌کنند.

وی درباره محتوای رادیو گفت: براساس جدول پخش شبکه برنامه و تصاویر اختصاصی خودشان را دارند یعنی اگر برنامه صبح جمعه با شما از رادیو ایران پخش می‌شود تصاویر مربوط به برنامه صبح جمعه با شما چه طراحی گرافیکی چه تصاویری که از عوامل برنامه در حال اجراست اونجا بازگذاری می‌شود، بخش عمده اش متناسب با جدول پخش است، در فواصل پخش رادیو در روی آنتن، تیزر‌ها و اطلاع رسانی‌های مختلف است و در رادیو نما هم به همین شکل است یک سری اطلاعاتی که مربوط به مسایل عمومی است که شبکه می خواهد در اختیار قرار دهند و یا معاونت صدا اعلام می‌کند که همه شبکه‌ها انجام می دهند.

وی درباره پویش هیهات من الذله گفت: قرار بود که شبکه‌های معاونت صدا هر کدام پویشی را طراحی کنند ولی با نظر معاون صدای رسانه ملی قرار شد که  یک پویش محوری در اربعین باشد و همه شبکه‌ها، حول این پویش کار بکنند البته با مفاهیم و محور‌هایی که شورای فرهنگی سازمان صداوسیما تبیین کرده بوده و به این شکل بود که پویش هیهات من الذله طراحی شد.

وی گفت» علاقه مندان می‌توانند با ارسال آثار صوتی آثار متنی و آثار تصویری در این پویش شرکت کنند. آثار صوتی منتخب در رادیو‌ها پخش می‌شود، به تناسب موضوعیتی که با ان رادیو پیدا می‌کند تقسیم و در رادیو‌ها پخش می‌شود، عکس‌ها همه در رادیو نما منعکس می‌شود.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.