نقش موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوای تهران

صدا و سیما پنج شنبه 01 شهریور 1403 - 09:16

نقش موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوای تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران گفت: موتورسیکلت‌ها در بحث آلاینده‌های گازی رتبه دوم و در بحث ذرات معلق رتبه سوم را در آلودگی هوای تهران دارند.

محمدمهدی میرزایی قمی با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی بروز آلودگی هوا در پایتخت تردد زیاد موتورسیکلت‌هاست، افزود: متاسفانه تعداد مراجعه موتورسیکلت‌ها به مراکز معاینه فنی بشدت پایین است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران گفت: سال گذشته کل مراجعه موتورسیکلت‌ها برای دریافت معاینه فنی به مراکز معاینه فنی در تهران ۹۶۰ دستگاه بود.

محمد مهدی میرزایی قمی افزود: بر اساس اعلام پلیس راهور، بیشترین تصادفات مرگبار تهران مربوط به موتورسواران است و اگر شهروندان دارای موتورسیکلت به معاینه فنی مراجعه کنند هم در موضوع مشارکت در کاهش آلودگی هوا و هم در کاهش تصادفات نقش موثری خواهند داشت.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران با اعلام اینکه موتور‌های کاربراتوری بیشترین سهم در انتشار آلایندگی این منابع متحرک را دارند، گفت: با توجه به اینکه بیشترین حجم تردد موتورسیکلت‌ها در محدوده بازار تهران است، با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ و پلیس راهور تهران بزرگ، طرحی تشویقی را پیش بردیم که قرار است یک سری خطوط سیار معاینه فنی موتورسیکلت در محدوده بازار مستقر کنیم.

محمد مهدی میرزایی قمی تاکید کرد: به جای اعمال قانون و جریمه موتورسیکلت‌های بدون معاینه فنی پلیس راهور به مراکز سیار معاینه فنی که در همان محدوده حدود ۶۰ متری آنها مستقر است، هدایت می‌شوند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران افزود:برنامه ریزی شده تا پایان تابستان این طرح تشویقی در منطقه ۱۲ پیاده سازی شود.

محمد مهدی میرزایی قمی درباره آمار خودرو‌ها نیز گفت: سال گذشته حدود یک میلیون و ۶۶۵ هزار دستگاه خودرو در نوبت اول و دوم به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردند که از این تعداد ۷۳ درصد آنها موفق به دریافت گواهی معاینه فنی در مراجعه نخست شده و ۲۷ درصد هم مردود شدند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.