روش‌های تعیین جنسیت؛ چگونه جنین دختر داشته باشیم؟

تابناک جمعه 02 شهریور 1403 - 22:01
جنسیت کودک شما به ابتدایی‌ترین روش در لحظه برخورد اسپرم با تخمک در زمان بارداری تعیین می‌شود. تخمک‌های یک زن از نظر ژنتیکی با کروموزوم X ماده کدگذاری شده‌است. از طرف دیگر مردان میلیون‌ها اسپرم در طول انزال تولید می‌کنند. تقریباً نیمی از این اسپرم‌ها ممکن است با کروموزوم X کدگذاری شوند درحالی‌که نیمی دیگر حامل کروموزوم Y هستند. اگر اسپرمی که تخمک را بارور می‌کند، حامل کروموزوم Y باشد، نوزاد حاصل احتمالاً XY را به ارث می‌برد که ما آن را با پسر بودن مرتبط می‌دانیم. اگر اسپرمی که تخمک را بارور می‌کند، حامل کروموزوم X باشد، نوزاد حاصل احتمالاً XX را به ارث می‌برد، یعنی یک دختر. البته این بستگی به کلی‌ترین درک از چیستی جنسیت و چگونگی تعریف آن دارد. بااین‌حال تعیین جنسیت نهایی جنین در یک بارداری طبیعی از همان ابتدا ممکن نیست و در تست بارداری نیز تنها باردار بودن یا نبودن مشخص می‌شود. برای تعیین جنسیت جنین والدین باید تا پایان ۳ ماهگی منتظر بمانند.

روش‌های تعیین جنسیت؛ چگونه جنین دختر داشته باشیم؟

 

روش‌های مختلف تعیین جنسیت کلاً به دو دسته تقسیم می شوند:
١- دسته ای که با تغییر شرایط محیطی بدن مادر، امکان پسر یا دختر دار شدن او را افزایش می دهند.
۲- دسته ای هستند که توسط متخصصین در آزمایشگاهها، مراکز درمان ناباروری و ژنتیک صورت می گیرد. 

در این دو دسته روش های مختلفی وجود دارد که فهرست وار به آن اشاره می گردد.
پسردار شدن با روش شولتز: زوج‌هایی که برای پسری تلاش می‌کنند باید از رابطه جنسی در فاصله زمانی بین دوره قاعدگی و روزهای قبل از تخمک‌گذاری اجتناب کنند. در عوض، شما باید در همان روز تخمک گذاری و حداکثر 2 تا 3 روز بعد از آن رابطه جنسی داشته باشید.
دختردار شدن با روش شولتز: اگر می خواهید دختردار شوید، باید دو تا چهار روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید. هنگامی که مخاط واژن شفاف دارید، باید از مقاربت خودداری کنید. زیرا این نشانه قطعی تخمک گذاری است. اجتناب از مقاربت در این دوران می تواند احتمال باردار شدن شما را به طور کلی کاهش دهد.
تحقیقات در این مورد اکنون حقایق بسیاری را در این مورد آشکار نموده است.

روش‌های تعیین جنسیت؛ چگونه جنین دختر داشته باشیم؟

 

طب سنتی و تعیین جنسیت 
در طب سنتی ایرانی باید تغییر در رژیم غذاییِ هم پدر و هم مادر حداقل سه ماه قبل از بارداری بر حسب مزاج آنان انجام شود.
غذاهایی با طبع گرم مانند آش های سبک و ساده که در آنها برنج و گوشت و سبزی‌ های گرم مثل تره، پیاز، نخود، دارچین، فلفل و زیره استفاده شده باشد, مفید است.حلیم گندم و برنج به همراه کمی دارچین و فلفل مصرف شود. زرده تخم پرندگان مانند کبک و بلدرچین و ادویه‌ هایی مثل زعفران، بذر کرفس، انیسون، بذر شلغم مفید است. همچنین حلوایی که با شکرسرخ یا شیره انگور پخته شده باشد و مربّای زنجبیل نیز توصیه می‌ شود.پسته, گردو و فندق, سبزی‌هایی مانند کرفس، نعنا، شاهی، پیاز، تره، سیر تازه و میوه‌هایی مانند انجیر، انگور شیرین, روغن کنجد، روغن بادام شیرین و روغن تازه گاو در غذاها و نوشیدنی‌ های شیرین مانند شیره انگور و شربت عسل بسیار مفید است.

چند روز پس از پریودی فرزند دختر می‌شود؟
طبق نظر بسیاری از کارشناسان، اولین شرط برای موفقیت در دختردار شدن، زمان‌بندی است. اساساً جنسیت جنین را نوع کروموزوم‌های جنسی اسپرم تعیین می‌کند. اسپرم حاوی کروموزوم های X Y که باعث ایجاد جنین پسر می‌شود سریع‌تر حرکت می‌کند، اما نسبت به اسپرم حاوی کروموزوم‌های X X که باعث ایجاد جنین دختر می‌شود عمر کوتاه‌تری دارد. طبق بررسی‌ها برای دختردار شدن باید ۲ تا ۴ روز قبل از تخمک‌گذاری مقاربت صورت گیرد تا فقط اسپرم‌های X X باقی مانده باشند. بنابراین بهتر است از چند ماه قبل، به کمک تقویم (۶ تا ۷ روز بعد از پایان پریودی) و کیت‌های تخمک‌گذاری، از زمان دقیق تخمک‌گذاری خود مطمئن شوید.

رژیم غذایی زنان برای دختردار شدن 
مصرف مواد غذایی مانند سبزیجات برگ سبز،ذرت،میوه‌ هایی مانند زغال اخته، غذا‌های سرشار از منیزیم مانند غلات کامل، ماهی، گوشت بدون چربی و برخی از مغز‌ها،مواد غذایی دارای کلسیم شامل لبنیات از قبیل کره، شیر، تخم مرغ و ماست می توانند به افزایش احتمال دخترزایی کمک کنند.
از جمله مواد غذایی که بر اساس نظر متخصصین طب سنتی برای دختردار شدن مناسب هستند، عبارتند از: فرآورده های لبنی و به ویژه لبنیات کم چرب- حبوبات بویژه عدس- میگو- ماهی- جو- میوه هایی همچون آلو- زردآلو- انار-تمشک- سیب- هلو- گیلاس- اسفناج- پیاز- شلغم- کدو سبز- نخود فرنگی- خیار- گوجه فرنگی- ترشیجات- عناب- تخمه کدو - هر روز صبح 21 عدد مویز بدون هسته، شیر گاو و عسل گون بخورید.

روش‌های تعیین جنسیت؛ چگونه جنین دختر داشته باشیم؟

 

پوزیشن های تعیین جنسیت جنین 
شتلز توصیه می کند که اگر زوج ها می خواهند چنین پسر باردار شوند باید موارد زیر را در نظر بگیرند:
بهترین پوزیشن: دخول عمیق است. با این کار منی و اسپرم نزدیک دهانه رحم تخلیه شده و بهترین فرصت برای تخمک ها در لوله های فالوپ است. دوازده ساعت قبل از تخمک گذاری شانس پسر دار شدن را بیشتر می کند.حتی به زنان در رسیدن به ارگاسم نیز کمک کرده و خواص قلیایی واژن را افزایش داده و به اسپرم کمک می کند. ارگاسم نیز باعث انقباضات رحمی و واژنی می شود که به اسپرم ها کمک می کند تا به سمت بالا حرکت کنند.

پوزیشن مناسب برای دختر دار شدن
یکی از راه‌های دختر دار شدن، اطلاع از پوزیشن‌ صحیح نزدیکی و نحوه آمیزش برای باردار شدن است. گفته می شود که رابطه جنسی به صورت رو به رو، احتمال بارداری دختر را افزایش می‌دهد، زیرا عمق نفوذ را محدود می‌کند. در این رابطه زن به پشت می‌خوابد و مرد بالای او قرار می‌گیرد. این پوزیشن، میزان ورود اسپرم به دهانه‌ی رحم را نیز کم می‌کند. اسپرم‌های پسرانه برای مدت کوتاهی شناور باقی می‌مانند، بنابراین با جلوگیری از نفوذ عمیق، شما می‌توانید از رسیدن و بارور شدن اسپرم پسر به تخمک جلوگیری کنید. دلیل دیگر این موضوع سطح pH واژن است؛ واژن در ورودی‌اش اسیدی‌تر است که برای دختر دار شدن مطلوب‌تر است.به عنوان یک نکته‌ی جنسی، زن سعی کند به ارگاسم نرسد. پرهیز از ارگاسم ممکن است کلید دیگری در بارداری دختر باشد. ارگاسم زن با ایجاد یک محیط قلیایی‌تر احتمال به دنیا آمدن نوزاد پسر را بیشتر می‌کند. بدون این ترشحات، زنده ماندن اسپرم پسر دشوارتر است و شانس کمتری برای رسیدن به تخمک دارد. سعی کنید تعداد دفعات نزدیکی را نیز بیشتر کنید. در روزهای منتهی به زمان بارداری اصلی، باید تا آنجا که ممکن است رابطه جنسی داشته باشید.

خلاصه نظریات جناب «ابن سینا» در مورد تعیین جنسیت جنین
جناب شیخ الرئیس در کتاب «قانون» درباره تعیین جنسیت جنین بحث جالبی دارند که گزیده ساده شده ای از آنرا ذکر می کنیم:
۱- تشکیل جنین نر و مادّه
اگر منی مرد گرم و زیاد باشد؛ جماع در وقت مناسب و خوب انجام شود؛ زن، تازه از حیض پاک شده باشد؛ منی از طرف راست مرد تراوش شود(چرا که منی سمت راست، گرم تر و پرمایه تر از منی سمت چپ بدن است) و این منی به سمت راست رحم ریخته شود؛ شرایط برای به وجود آمدن جنین پسر فراهم تر است. همچنین اگر آب پشت زن هم نسبتاً گرم و پرمایه باشد احتمال پسرزایی بیشتر می شود. عکس این شرایط باعث به وجود آمدن جنین دختر خواهد شد.

۲- عوامل موثّر در افزایش احتمال پسرزایی
۱-۲- زنان جوان تر احتمال پسردار شدن بیشتری دارند.
۲-۲- اگر نزدیکی در فصل سرد یا محیط زیست سردسیر و در ایّام وزیدن بادهای شمالی انجام شود، در پسرزایی موثّر خواهد بود.
۳-۲- زن و مرد برای پسردار شدن باید به سمت گرمی پیش بروند؛ یعنی غذاهای گرمی بخش بخورند و عطرها و بوهای خوشِ گرم استفاده کنند.
۴-۲- ماساژ بدن با روغن های گرم _ مثل روغن زیتون یا کنجد یا سیاهدانه یا … هم مفید است.
۵-۲- زیاد شدن فاصله جماع و چیرگی شهوت بر طرفین، احتمال پسرزایی را بیشتر می کند. البته این افزایش فاصله نباید بیش از حد باشد؛ چرا که باعث کم شدن اثر منی و کاهش احتمال باروری خواهد شد.
۶-۲- زن و شوهر نباید آب زیاد بنوشند و اگر نوشیدند کم و کم کم بنوشند.
۷-۲- اطاق خواب باید در نهایت خوش بویی باشد و از بوهای خوشِ گرم طبیعی مثل مشک یا عود استفاده شود؛ زیباترین و بهترین رختخواب آماده شود و زن و مرد در هنگام نزدیکی در نهایت خوشحالی و بی غمی باشند.
۸-۲- مرد به هنگام انزال، مردی قهرمان و خوش اخلاق و خوش قیافه را پیش خیال خود مجسّم کند.(البته توصیه اکید می کنیم که این قهرمان خیالی را از بین هنرپیشه ها و ورزشکاران انتخاب نکنید که بعداً پشیمان می شوید!)

۳- خصوصیات مرد نمونه در تولید نرینه
این مرد که به قول ابن سینا به او«آتش پاره» می گویند مردی است که تن نیرومندی داشته باشد؛ گوشت بدنش میانگین سفتی و نرمی باشد؛ منی اش پرمایه و گرم باشد؛ بیضه هایش درشت و رگ درشت باشند؛ از نزدیکی کردن ناتوان نشود و آب پشتش از طرف راست بدن تراوش کند. همچنین گفته می شود که اگر مردی خواب های جنسی زیادی ببیند جنین پسر تولید خواهد کرد.

۴- خصوصیات زن نمونه در پسر آوردن
این زن که به قول ابن سینا، او را «مادّه عقاب» لقب داده اند؛ زنی است که رنگ و رو و سیمای معتدل دارد؛ بدنش نه سفت است و نه شل؛ خون عادتش غلیظ است امّا چرک آلوده نیست؛ حواس و حرکاتش بر مرام است؛ نه اسهال همیشگی دارد نه یبوست دایمی؛ چشمانش بیشتر تمایل به رنگ مشکی دارند تا به میشی و دلشاد و بذله گوی و نیک نفس است. زنانی که مدّت دوره ماهیانه آنها (از ابتدای یک عادت تا ابتدای عادت بعدی) کوتاه و حدّاکثر تا ۲۲ روز است آمادگی بیشتری برای پسردار شدن دارند تا زنانی که مدّت حیض و پاک شدن از حیض آنها به چهل روز می کشد.

روش‌های تعیین جنسیت؛ چگونه جنین دختر داشته باشیم؟

 

هم‌چنین جرجانی در کتاب الاغراض الطبیه و المباحث العلائیه در خصوص تعیین جنسیت آورده است که اگر عمل مقاربت در روز اول تا پنج روز بعد از پاک شدن زن باشد، جنسیت فرزند احتمال بیشتری دارد که پسر باشد، از روز ششم تا هشتم، احتمال دختر بودن جنسیت فرزند و از روز نهم تا پانزدهم، احتمال پسر بودن جنسیت فرزند بیشتر است و از روز شانزدهم تا شروع دوره بعدی احتمال جنسیت به یک نسبت مساوی می باشد.

 

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.