بازداشت اینفلوئنسر جنجالی و ضد اسرائیلی؛ اندرو تیت چگونه در ایران طرفدار پیدا کرد؟

تابناک یکشنبه 04 شهریور 1403 - 00:06
طرفداران اندرو تیت خبر دستگیری چند روز پیش او و برادرش، تریستین تیت را، به عنوان حمله مجدد به این دو برادر بازنشر می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی تابناک، اندرو تیت (Andrew Tate)، کیک‌بوکسور سابق و کارآفرین آمریکایی که در فضای مجازی به عنوان یکی از پرطرفدارترین ها محسوب می شود، چند روز پیش و بعد از اظهار نظری علیه اسرائیل، دستگیر شد.

این دستگیری فقط دو روز پس از آن صورت گرفت که او و برادرش طی صحبتهایی، از اسرائیل به عنوان ماتریکس یاد کردند.

 

فرصت ضد اسرائیلی!

دستگیری او در شبکه های اجتماعی و در البته در بین نوجوانان و جوانان ایرانی هم واکنش هایی را در پی داشت.

این خبر، فرصتی به اعلام مخالفت نسل جدید ایرانی با اسرائیل از زاویه تازه تر شد.

آنها این بار در مقام دفاع از اندرو، حقوق بشر را، ابزاری در دست رژیم کودک کش اسرائیل  عنوان می کنند.

 

گرایش خاص در نوجوانان ایرانی 

به نظر می رسد فارغ از هر نوع قضاوتی، گرایش به سمت چنین شخصیت هایی در بین نوجوانان ایرانی، مساله ای قابل مطالعه به نظر می رسد.

او بیشتر از طریق فعالیتش در یوتیوب و طرح مسائل از زاویه نگاه جدید، در بین برخی از نوجوانان ایرانی نیز طرفدار پیدا کرده است.

حدود پنج ماه پیش،دادگاه رومانی با استرداد اندرو تیت اینفلوئنسر جنجالی بریتانیایی-آمریکایی و برادرش به انگلیس موافقت کرده بود. این دو نفر به ارتکاب «جرایم جنسی» متهم شده‌ بودند.

وکلای مدافع این دو برادر در بیانیه‌ای تمامی این اتهامات را رد کرده بودند. با این حال آنها اتهامات جداگانه‌ای از جمله تجاوز، قاچاق انسان و راه‌اندازی یک باند جنایات سازمان یافته برای بهره کشی جنسی از زنان نیز داشتند.

 

گزارش تکان دهنده

بازداشت اینفلوئنسر جنجالی و ضد اسرائیلی؛ اندرو تیت چگونه در ایران طرفدار پیدا کرد؟

شش ماه پیش از آن نیز، بی‌بی‌سی گزارش مفصلی را منتشر کرد که جزئیات تکان‌دهنده‌ای از شواهدی را آشکار می‌ساخت که بر اساس آن، اندرو تیت زنان را به روابط جنسی وادار می‌کرده است.

اندرو تیت که از پادکست‌سازان مشهور است، ایده هایش در مورد موضوعات متعدد از جمله توسعه فردی و بیزینس... مورد توجه طرفداران و البته درخصوص آنچه که مواضع ضد زنانه وی توصیف شده، مورد نقد مخالفانش قرار می‌گیرد.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.