استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با کدملی | خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی

نشان آنلاین یکشنبه 04 شهریور 1403 - 13:49
برای مشاهده و استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی نیازی به مراجعه حضوری به سازمان تامین اجتماعی نیست؛ در اندیشه معاصر…
به گزارش پایگاه خبری نشان :

 مشاهده جمع کل سوابق بیمه تامین اجتماعی را در اندیشه معاصر شرح داده ایم و پاسخ خواهیم داد که استعلام و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و موبایل چگونه است؟ و در پایان خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی را بررسی خواهیم کرد.

مشاهده جمع کل سوابق بیمه تامین اجتماعی

اطلاع دقیق از سابقه بیمه تامین اجتماعی در استخدام مجدد، محاسبه هزینه‌های درمانی، بازنشستگی، اخذ وام، حقوق و مزایا و بیمه بیکاری اهمیت فراوانی دارد. در اندیشه معاصر، به بررسی سه روش سریع برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و به‌وسیله موبایل می‌پردازیم. این سه روش شامل کد دستوری، سامانه تامین اجتماعی و برنامه تامین من می‌شوند. برای آشنایی با نحوه استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی این مقاله از اندیشه معاصر را مطالعه کنید.

استعلام و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و موبایل چگونه است؟

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد دستوری

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌های استعلام بیمه تامین اجتماعی با کد ملی، استفاده از کد دستوری است. #۱۴۲۰*۴* کدی است که سازمان تامین اجتماعی برای استعلام و مشاهده میزان سابقه تامین اجتماعی بیمه‌شدگان در نظر گرفته است.

در ادامه مراحل استفاده از این کد را مرور می‌کنیم:

وارد کردن کد دستوری استعلام بیمه: بعد از وارد کردن کد دستوری برای استعلام بیمه، یک منو شامل ۴ گزینه برخورداری از حمایت‌های درمان، استعلام‌ها، درمانی و گزینه بعدی، به شما نمایش داده می‌شود.

انتخاب گزینه درست: اگر قصد مشاهده سوابق بیمه‌ای خود را دارید، گزینه استعلام‌ها را انتخاب کرده و عدد ۲ را در کادر مربوطه وارد کنید و گزینه ارسال (send) را بزنید.

انتخاب گزینه آخرین سابقه: در این مرحله منویی باز می‌شود که شامل گزینه‌های آخرین سابقه، رابطه بیمه‌ای، بعدی و بازگشت است. برای دیدن سابقه تامین اجتماعی باید گزینه آخرین سابقه را انتخاب کرده و عدد ۱ را زده و ارسال کنید.

وارد کردن کد ملی: در این بخش، باید کد ملی خود یا شخصی که قصد مشاهده سوابق او دارید را وارد کنید. اگر کد ملیِ فردی که در سامانه ثبت‌نام نکرده است را وارد کنیم پیغام «ابتدا باید در سامانه مشاهده سوابق با ادرس sabeghe.tamin.ir ثبت‌نام نمایید.» نمایش داده می‌شود.

مشاهده سوابق بیمه: بعد از وارد کردن کد ملی و ارسال آن امکان مشاهده سوابق بیمه خود را خواهید داشت.

نکته: سرعت عمل برای انجام این کار اهمیت بالایی دارد، زیرا اگر زدن دکمه send طول بکشد، ارتباط شما قطع می‌شود و باید مراحل را از ابتدا آغاز کنید.

توجه داشته باشید که قبل از شماره‌گیری کد USSD برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی، حتماً باید در سایت sabeghe.tamin.ir ثبت‌نام کرده باشید. همچنین، شماره‌تلفنی که با آن کد را شماره‌گیری می‌کنید، باید با شماره‌تلفن ثبت‌شده در سامانه تامین اجتماعی مطابقت داشته و به نام خودتان باشد. بررسی سابقه تامین اجتماعی از طریق کد دستوری برای همه انواع بیمه‌شدگان شامل بیمه کارگری، بیمه مشاغل آزاد و بیمه کارمندان قابل‌انجام است.

مشاهده سوابق تامین اجتماعی از طریق اپلیکیشن تامین من

سازمان تامین اجتماعی اپلیکیشنی را برای مشاهده سوابق ساخته که بیمه شدگان بهتر و آسان‌تر بتوانند استعلام بیمه تامین اجتماعی با کد ملی را انجام دهند. در ادامه مراحل استعلام سوابق تامین اجتماعی با اپلیکیشن تامین من را ذکر کرده‌ایم:

دانلود اپلیکیشن: ابتدا به سایت https://hamrah.tamin.ir/page/app بروید و اپلیکیشن تامین من را دانلود کنید.

اجرای برنامه و ورود به‌حساب کاربری: پس از نصب برنامه، گزینه (وارد حساب کاربری شوید) را انتخاب کنید.

وارد کردن اطلاعات خواسته شده: اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و گزینه ورود را بزنید.

انتخاب نوع کاربری: نوع کاربری خود را از بین گزینه‌های (بیمه شده، مستمری‌بگیر و کارفرما) انتخاب کنید.

انتخاب گزینه کلیه سوابق: در این مرحله به صفحه خدمات اپلیکیشن تامین من وارد می‌شوید. گزینه «کلیه سوابق» را انتخاب کنید.

مشاهده سوابق بیمه: اکنون شما قادر هستید کل روزهای سابقه خود و یا به تفکیک سال را به‌صورت عددی و نموداری مشاهده کنید.

به گزارش اندیشه معاصر، در این اپلیکیشن علاوه‌بر استعلام سابقه بیمه، امکان مشاهده نزدیک‌ترین مرکز تامین اجتماعی به شما، استعلام مستمری با امکان نمایش آخرین فیش حقوقی، اعتراض به سوابق ناموجود و مشاهده شرایط دریافت بیمه بیکاری و درخواست آن فراهم شده است.

۳ روش مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و به وسیله موبایل

۱- شماره گیری کد دستوری بیمه تامین اجتماعی: #۱۴۲۰*۴*

سریع ترین روش

بدون نیاز به اینترنت

مشاهده سوابق بدون جزئیات

۲- با استفاده از اپلیکیشن تامین من: tamin.ir/page/app

نیاز به ثبت نام

امکان پیگیری درخواست های دیگر

فضای گرافیک جذاب

۳- با استفاده از سایت تامین اجتماعی: tamin.ir

بهترین روش

امکان مشاهده و پرینت کلیه سوابق به همراه جزئیات

امکانات کامل

با توجه به اینکه مراجعه‌های غیر ضروری به سازمان تامین اجتماعی باعث شلوغی و ازدحام می‌شود، سازمان تامین اجتماعی شرایطی را ایجاد کرده که به راحتی بتوان سوابق بیمه تامین اجتماعی را با کد دستوری و از طریق موبایل مشاهده کرد. برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل، باید قبل از استفاده از کد دستوری، در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید.

استعلام بیمه تامین اجتماعی با کد ملی از سایت تامین اجتماعی

استعلام سابقه بیمه از سایت تامین اجتماعی از طریق موبایل و کامپیوتر، آخرین روشی است که در این مقاله برای استعلام و مشاهده سابقه بیمه معرفی می‌شود.

وارد کردن آدرس سایت در مرورگر موبایل یا کامپیوتر: آدرس سایت سازمان تامین اجتماعی account.tamin.ir/auth/login را در مرورگر خود وارد کنید.

وارد کردن اطلاعات کاربری: یک صفحه مشاهده می‌کنید که شامل نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور خواهد بود. (درصورتی‌که در این سایت ثبت‌نام کرده‌اید، ابتدا باید از طریق ثبت نام کنید.)

ثبت نام سوابق تامین اجتماعی با شماره ملی: درصورتی‌که قبلاً در سایت تأمین اجتماعی ثبت‌نام نکرده‌اید برای مشاهده سوابق بیمه باید ابتدا در سایت ثبت نام کنید.

ورود به پنل کاربری: روی دکمه ورود کلیک کنید تا وارد پنل کاربری شوید.

رفتن به قسمت منو: بعد از وارد شدن به صفحه اصلی سایت، روی من در قسمت بالای سمت راست کلیک کنید. (قسمت سه‌نقطه)

انتخاب گزینه سوابق تلفیقی: از بخش بیمه‌شدگان، وارد قسمت خدمات سابقه شده و گزینه سوابق تلفیقی را انتخاب کنید.

مشاهده سوابق: در این بخش همه سوابق خود را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین، امکان دریافت سابقه بیمه با زدن دکمه دانلود فایل وجود دارد.

مشاهده جمع کل سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی، سابقه بیمه کارگران، بیمه دانشجویی و سایر بیمه‌ها وجود دارد. همچنین می‌توانید تعداد مرخصی‌های استعلاجی، اقساط بیمه و پرداختی‌ها به سازمان تامین اجتماعی را در این اپلیکیشن مشاهده کنید.

آیا استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی بدون گذرواژه امکان‌پذیر است؟

خیر. ازآنجایی‌که استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی بدون گذرواژه ممکن نیست، باید برای بازیابی گذرواژه اقدام کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

ورود به صفحه بازیابی گذرواژه: در صفحه https://account.tamin.ir/auth/login روی دکمه بازیابی گذرواژه کلیک کنید.

وارد کردن کد ملی: در این مرحله نیاز است کد ملی خود یا فرد دیگری که قصد مشاهده سوابق بیمه وی را دارید را وارد کرده و پس از وارد کردن روی گزینه گام بعدی کلیک کنید.

انتخاب روش ارسال کد بازیابی: از سه حالت موجود برای بازیابی رمز عبور (پیامک، ایمیل، پاسخ به سوال امنیتی) می‌توانید یک گزینه را انتخاب نمایید. سپس روی گزینه گام بعدی کلیک نمایید.

وارد کردن کد بازیابی: در این مرحله کد ۶ رقمی ارسال شده به موبایل یا ایمیلتان را وارد کنید.

وارد کردن گذرواژه جدید: در مرحله آخر گذرواژه جدید وارد کرده و مجدداً آن را در قسمت پایینی تکرار کرده و روی دکمه ثبت کلیک کنید.

با انجام مراحل گفته شده، گذرواژه جدید شما ایجاد شده و امکان ورود به سایت و مشاهده سوابق تامین اجتماعی را خواهید داشت. لازم به ذکر است که تامین اجتماعی شخصاً اقدام به صدور بیمه تکمیلی برای افراد نمی‌کند، اما یکی از شروط صدور بیمه تکمیلی، داشتن سابقه بیمه تامین اجتماعی و پرداخت مستمر حق بیمه است. در نتیجه اگر در پرداخت حق بیمه شما وقفه‌ای ایجاد شده است، پس از رفع آن برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی اقدام کنید.

خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی

خرید سابقه بیمه تأمین اجتماعی برای افرادی که قصد ثبت سابقه کار برای دوران سربازی یا تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه را داشته و سابقه بیمه آن‌ها کمتر از ۱۰ سال باشد ارائه می‌شود. برای این کار باید وارد سامانه خدمات اینترنتی تأمین اجتماعی از طریق آدرس eservices.tamin.ir شوید. پس از ورود به سایت و ایجاد حساب کاربری، می‌توانید نسبت به خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی یا تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به‌صورت کسری از ماه اقدام کنید. برای این کار کافی است وارد سایت تامین اجتماعی شده و از قسمت نوار بالای صفحه، فیلد بیمه‌شدگان، گزینه امور بیمه‌شدگان و محاسبه خرید خدمت سربازی را انتخاب کنید. در این صفحه شما امکان محاسبه قیمت خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی و پرداخت مبلغ محاسبه شده را خواهید داشت.

برای پرداخت کسری حق بیمه از ماه نیز از قسمت بیمه‌شدگان، گزینه امور بیمه‌شدگان و سپس گزینه تکمیل سوابق کسری از ماه را انتخاب و مراحل مشابه خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی سربازی را تکرار کنید. از دیگر امکانات این سامانه می‌توان به انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار، دسترسی به اطلاعات سابقه بیمه و درخواست صدور حکم بازنشستگی اشاره کرد.

سایت سوابق بیمه؛ پلتفرمی مناسب برای انجام خدمات بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

در اندیشه معاصر، روش‌های مشاهده و استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی با کد ملی را آموزش دادیم.

استفاده از کد دستوری #۱۴۲۰*۴*، نصب و استفاده از اپلیکیشن تامین من و سایت سوابق بیمه، سه روز استعلام سابقه بیمه سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شوند.

خرید بیمه سربازی و کسری بیمه از ماه نیز از دیگر امکانات و ویژگی‌های سایت و اپلیکیشن سازمان تامین اجتماعی است./اندیشه معاصر

منبع خبر "نشان آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.