۴۱ هزار زندانی پس از مهارت آموزی مشغول به‌کار شده‌اند

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 05 شهریور 1403 - 12:01
معاون اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور گفت: در حال حاضر حدود ۴۱ هزار زندانی در زندان‌های کشور پس از مهارت آموزی مشغول به کار شده‌اند.

محمد ضیایی فرد، امروز (پنجم شهریور) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه، با بیان اینکه در قانون دو وظیفه پیشگیری از جرائم و اصلاح مجرمین برای دستگاه قضایی در نظر گرفته شده، اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین هر دو به همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها نیاز دارد و به تنهایی از عهده یک سازمان بر نمی‌آید. 

وی افزود: هرچند وظیفه اصلی ما اصلاح مجرمین است، اما تحقق این هدف الزاماتی نیاز دارد که از مهمترین آنها ایجاد نظم و امنیت در زندان‌هاست، چرا که اگر نظم و امنیت نباشد هیچ برنامه‌ای قابل اجرا نخواهد بود. 

معاون سازمان زندان‌های کشور تصریح کرد: حدود ۶۵ درصد از کارکنان ما در حوزه مراقبت و حفاظت از زندان‌ها هستند که به صورت شبانه‌روزی مشغول به کارند تا این وظیفه را به درستی اجرا کنند. 

وی تاکید کرد: یک زندانی به صورت متوسط حدود دو سال را در زندان می‌ماند، اما زندانبانان ما حدود ۳۰ سال از عمرشان را باید با این شغل سخت و طاقت فرسا سپری کنند، لذا باید تا جایی که امکان دارد به  آنها رسیدگی کنیم. 

ضیایی فرد در ادامه گفت: مخاطبان ما در زندان‌ها جزو ضعیف‌ترین اقشار جامعه از نظر اجتماعی و اقتصادی هستند که باید به آنها خدمت داشته باشیم، لذا ما به همه زندانیان به چشم یک امانت نگاه می‌کنیم و کاری به اینکه آنها مرتکب چه جرمی شده‌اند نداریم، بلکه به دنبال این هستیم تا با خدمات خود بازگشت سعادتمندانه آنها را به جامعه رقم بزنیم. 

وی در ادامه با بیان اینکه فضای زندان باید با تعداد زندانی تناسب داشته باشد، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا میزان ورودی هشت زندان در کشور به حداقل و میزان خروجی آنها روند افزایشی داشته باشد. 

معاون سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه ۱۰ برنامه پیشران برای زندان‌های کشور در نظر گرفته شده که مهمترین آن ایجاد اشتغال برای زندانیان است، گفت: در حال حاضر حدود ۴۱ هزار زندانی در کشور مشغول به کار هستند. 

وی یادآور شد: سال ۱۴۰۰ متوسط دستمزد ماهیانه هر کدام از زندانیان حدود ۲.۵ میلیون تومان بود که امسال با افزایش ۳۹ درصدی به حدود ۳.۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. 

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.