شهادت اسیر فلسطینی که صهیونیست‌ها از او به عنوان سپر انسانی استفاده کردند

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 05 شهریور 1403 - 12:22
اسیر زخمی فلسطینی که سربازان صهیونیست از وی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده بودند، به شهادت رسید.

به گزارش ایسنا، بر اساس بیانیه اداره امور اسیران فلسطین، ظاهر رداد، ۱۹ ساله، اهل شهر صیدا در تولکرم، در شمال کرانه باختری، در بیمارستان مایر اسرائیل به شهادت رسیده است.  رداد در ۲۳ ژوئیه پس از تیراندازی نظامیان صهیونیست به وی و با قرار دادن وی در جلوی یکی از خودروهای نظامی صهیونیست در شهر، از وی به عنوان سپر انسانی در طول عملیات نظامی استفاده کرد.

بر اساس این بیانیه، با مرگ رداد، تعداد زندانیانی که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در زندان‌های صهیونیست به شهادت رسیدند، به ۲۳ نفر افزایش یافته است.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد که اسرائیل هیچ بیانیه‌ای در مورد شهادت این اسیر منتشر نکرده است.

در ادامه بیانیه آمده است که رداد پس از انجام چندین عمل جراحی در بیمارستان تحت شرایط وخیم و ناپایدار بهداشتی و در حالیکه به دستگاه تنفس مصنوعی وصل بود نگهداری شده است. با وجود وضعیت وخیم وی، مقامات صهیونیست تا روز یکشنبه به بازداشت وی ادامه دادند.

دو سازمان فلسطینی از لحظه دستگیری و تیراندازی رداد، استفاده از وی به عنوان سپر انسانی و ادامه بازداشت با وجود وضعیت وخیم سلامتی، اقدامات اشغالگران ارتش صهیونیستی را به عنوان جنایت محکوم کردند. آنها این حادثه را بخشی از ابعاد بی‌سابقه جنایات اشغالگران صهیونیست از زمان آغاز عملیات نسل‌کشی این رژیم علیه مردم غزه و تجاوزات مداوم آن علیه فلسطینیان در سراسر سرزمین‌های اشغالی توصیف کردند.

وضعیت در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شدت بد و فاجعه‌بار توصیف شده و اسیران فلسطینی آزاد شده روایت‌های وحشتناکی از دوران اسارت خود تعریف کرده‌اند.

ابراهیم سالم، ۳۴ ساله که از زندان سدی تیمان در ۳۰ کیلومتری غزه آزاد شده در گفتگو با سی ان ان از اجبار اسیران به برهنه شدن حین بازجویی گفت.

این اسیر فلسطینی با توصیف عذابی که در طول هشت ماه بازداشت خود در اسرائیل متحمل شده است، بیان کرد: به من گفتند برهنه شو. آن موقع بود که فهمیدم سفرم به جهنم آغاز شده است. او گفته است که همراه با سایر فلسطینی‌های حاضر در بیمارستان کمال عدوان با دستبند، چشم بند، و مانند حیوان با چند کامیون منتقل شدند و تا هشت ماه کسی از او خبری نداشته است.

او که در حملات ارتش صهیونیستی هشت تن از بستگان خود را از دست داده و همسرو دو فرزندش زخمی شده‌اند در اردوگاه آوارگان در المواسی در جنوب غزه به سی‌ان‌ان گفت: من کاری با گروه‌های مقاومت ندارم. هیچ اتهامی علیه من وجود نداشت. من فقط یک آرایشگر هستم.

براساس گزارش‌های سی ان ان، سدی تیمان، یک پایگاه نظامی پنهان در صحرای نقب در سرزمین‌های اشغالی و در نزدیکی مرز غزه است که در آن بازداشت‌شدگان در شرایط سخت نگهداری می‌شوند، منتشر کرد.

سالم تجاوز را بدترین قسمت شکنجه‌ها دانسته و درباره ابزارهای شکنجه‌اش در طول بازداشت می‌گوید که یک بازجوی اسرائیلی تصاویر چند پیکر بی‌جان در بیمارستان کمال عدوان را به او نشان داده که به گمان او، متعلق به بستگانش بوده است که در حمله ارتش رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده بودند. او می‌گوید که بازجو مجبورش کرده بود پیکرها را بشمارد و گفته بود ممکن است این اجساد متعلق به اسرای اسرائیلی باشند که در حمله هفت اکتبر حماس به اسارت درآمدند.

رژیم صهیونیستی پیشتر به نبش قبر اجساد به‌عنوان بخشی از جستجوهای خود برای بقایای اسرای اسرائیلی اعتراف کرده و مدعی شده بود اجسادی که مشخص می‌شود متعلق به اسرا نیستند، با عزت و احترام بازگردانده می‌شوند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارش ماه مه خود به نقل از دو افشا کننده اسرائیلی و یک پزشک فلسطینی که در زندان نقب بودند، جزئیاتی درباره شکنجه و سوءاستفاده از زندانیان به صورت فیزیکی و ضرب و شتم منتشر کرد.

یکی از افشا کننده‌ها به سی‌ان‌ان گفت: ضرب و شتم برای جمع‌آوری اطلاعات انجام نشده، برای انتقام بوده، این اقدامات بابت مجازات عملیات طوفان الاقصی است. یکی دیگر از منابع اسرائیلی عکس‌هایی را که از بازداشتگاه سدی تیمان گرفته، به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد حدود ۱۰۰ مرد با چشم‌بند و لباس‌های ورزشی خاکستری در محوطه‌ای که که به شدت روشن بوده و با سیم خاردار محصور شده است، حضور دارند.

این گزارش همچنین شامل یک مدل ویدئویی سه بعدی از یک بیمارستان صحرایی در این مرکز بود، جایی که به گفته شاهدان، اسرای زخمی فلسطینی با دستبند در حالی‌که به تخت‌ها بسته شده‌اند، پوشک دارند و با نی تغذیه می‌شوند.

نیروهای رژیم صهیونیستی این اتهامات را در گزارش سی‌ان‌ان رد کرده و تاکید دارند که این موارد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.