برگزاری مراسم اربعین حسینی در کشورهای مختلف جهان

صدا و سیما دوشنبه 05 شهریور 1403 - 13:32

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما مراسم اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع) در کشورهای مختلف جهان با حضور دوستداران و محبان اهل بین برگزار شد. 

 

 

برگزاری عزاداری اربعین حسینی در سارایوو
مراسم سخنرانی و عزاداری اربعین با حضور سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ایرانیان مقیم در سارایوو برگزار شد.
به گزارش خبر گزاری صدا وسیما از سارایوو مراسم سخنرانی و عزاداری اربعین حسینی با حضور شیفتگان و محبان اهل بیت علیه السلام در سالن اجتماعات سفارت کشورمان در سارایوو برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر زارعان با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری گفت: زیارت حضرت سیدالشهدا در روز اربعین از نشانه‌های مومن و شیعیان می‌باشد.
وی افزود: سر برخاک گذاردن، بسم الله را بلند گفتن و نوافل را طبق دستور ائمه معصومین علیهم السلام بجای آوردن، و انگشتر در دست راست نمودن از دیگر اختصاصات مومن و شیعیان در این روایت می‌باشد.
مداحی و سینه زنی در غم و ماتم سید و سالار شهیدان از دیگر برنامه‌های اربعین حسینی در سارایوو بود.




راهپیمایی اربعین حسینی در لندن
عاشقان حضرت سید الشهداء (ع) در انگلیس، همنوا با زائران اربعین حسینی در مسیر کربلای معلی، راهپیمایی وفاداری به آرمان سالار شهیدان را تا غرب اروپا امتداد دادند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، دلدادگان حسینی از ملیت‌های مختلف در فضایی آکنده از عطر صمیمیت و معنویت در میدان ماربل آرچ در مرکز لندن گردهم آمدند و با گذر از خیابان‌های مرکزی لندن با ندای «لبیک یا حسین» و «آزاد باد فلسطین» بار دیگر با آرمان‌های والای حضرت سیدالشهداء (ع) در دفاع از حق و عدالت و حمایت از مظلومان تجدید پیمان کردند.
راهپیمایی اربعین حسینی که گسترده‌ترین و بزرگترین راهپیمایی مذهبی جهان ارزیابی شده است به رغم سکوت و سانسور رسانه‌های غربی درباره آن و گسترش اسلام هراسی درغرب، هر سال پرشمارتر و با شکوه‌تر از پیش برگزار می‌شود.
اربعینی دیگر فرا رسید و دلدادگان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) را در جای جای جهان با بیرق‌های مزین به نام مبارک سالار شهیدان و اصحاب با وفایش و نیز پرچم فلسطین برای ابراز عشق و ارادت به ایشان و اصحاب با وفایش به صحنه آورد.
در این راهپیمایی محبان حسینی به ویژه جوانان و نوجوانان با شیوه‌های مختلف تلاش می‌کنند در ترویج فرهنگ والای عزت و آزادگی سالار شهیدان نقش داشته باشند.
حاضران در این راهپیمایی نشان دادند رویکرد امام حسین (ع) را در دفاع از دین، حق و عدالت و مبارزه با ظلم تا پای جان، حتی در غرب هر سال طرفداران بیشتری را جذب خود می‌کند.
لشکریان حسینی نشان دادند در جای جای این جهان به آرمان والای حضرت سید الشهداء (ع) وفادارند.



عزاداری اربعین حسینی در پایتخت پاکستان
هزاران نفر از شیعیان و عاشقان اهل‌بیت علیهم السلام در پایتخت پاکستان همزمان با فرا رسیدن ایام چهلمین روز از شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان به خیابان‌ها آمده و عزاداری اربعین حسینی را برپا کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، هزاران نفر از عاشقان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت امروز مصادف با ۱۹ ماه صفر در پایتخت پاکستان با برگزاری مراسمات و برپایی دسته‌های عزاداری در اربعین امام حسین (ع) و شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.
شیعیان پایتخت پاکستان درحالیکه فردا در این کشور مصادف با اربعین حسینی است، امروز علاوه بر برگزاری مراسمات عزاداری و سینه زنی، پیاده روی اربعین را در مناطق مختلف اسلام‌آباد آغاز کردند.
ارادتمندان اهلبیت (ع) در پاکستان ضمن نمایش وحدت و انسجام خود اعلام داشتند: بزرگداشت اربعین سید و سالار شهیدان یک سنت دیرینه است که مسلمانان پاکستانی آن را جلوه‌ای از وحدت میان مذاهب مختلف اسلامی بویژه شیعه و سنی می‌دانند از این رو به هیچ قیمتی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن مصالحه نخواهد شد.
به اهتزاز درآوردن علم حضرت عباس (ع)، تشییع نمادین شهدای کربلا، سینه زنی و نوحه خوانی به زبان‌های مختلف از جمله اردو، بلتی، فارسی، پشتو از جمله آئین‌های عزاداری اربعین حسینی در پایتخت پاکستان بود.
آیین اربعین حسینی در پاکستان با وجود تهدیدات امنیتی، تحت تدابیر ویژه برگزار می‌شود و در بسیاری از شهر‌ها علاوه بر بسته بودن مسیر‌های منتهی به محل برگزاری دسته‌های عزاداری، تعداد زیادی نیرو‌های امنیتی مسئولیت تامین امنیت عزاداران را بر عهده دارند.
فردا دوشنبه بیستم صفر نیز آئین‌های ویژه چهلمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا در مناطق مختلف پاکستان برگزار می‌شود.





راهپیمایی اربعین حسینی در یونان
جاماندگان زیارت اربعین حسینی در آتن پایتخت یونان راهپیمایی کردند.
عزاداران اربعین حسینی در این راهپیمایی شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند

 


مراسم بزرگداشت اربعین حسینی در سوریه
کانال تلگرامی صابرین نیوز تصاویری از مراسم بزرگداشت اربعین حسینی در سوریه منتشر کرد.




عزاداری اربعین حسینی در آنکارا
مراسم سخنرانی و عزاداری اربعین حسینی با حضور ایرانیان مقیم ترکیه در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا برگزار شد
در این مراسم عزادران اربعین حسینی، زیارت اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را قرائت کرده و عزاداری و سینه زنی کردند




عزاداری شب اربعین حسینی در مناطق مختلف روسیه
در شب اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت، شیفتگان مکتب امام حسین (ع) با حضور در مساجد و حسینیه‌های پایتخت و مناطق مسلمان‌نشین روسیه عزاداری و سینه‌زنی کردند. 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از مسکو، صد‌ها تن از شیعیان ساکن پایتخت و اتباع آذری، ایرانی، عراقی، لبنانی و افغانی، همزمان با چهلمین شب شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران وفادار ایشان در مرکز اسلامی مسکو، مسجد خاتم‌الانبیاء سفارت جمهوری اسلامی ایران، حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س) پایتخت و مسجد شیعیان مسکو، عزاداری کردند.
در دیگر مناطق و جمهوری‌های مسلمان‌نشین روسیه، از جمله شهر شیعه‌نشین «دربند» و ماخاچ قلعه در جمهوری داغستان، حسینیه امام علی (ع) سنت‌پترزبورگ، حسینیه سرکنسولگری ایران در کازان، حسینیه سرکنسولگری کشورمان در آستراخان و حسینیه یکاترینبورگ، پیروان مکتب عاشورا، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، در رثای شهدای کربلا سینه‌زنی کردند.




اربعین حسینی در مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم





اربعین حسینی در بعلبک لبنان

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.