شهادت پنج فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به طولکرم

صدا و سیما سه شنبه 06 شهریور 1403 - 08:32

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه نور شمس در کرانه باختری، پنج فلسطینی شهید شدند.

روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم مدعی شد گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که در حمله به اردوگاه نور شمس، منزل "ابو شجاع" فرمانده گردان‌های قدس تیپ طولکرم هدف قرار گرفته است.

منابع رسانه‌ای از وقوع چند انفجار در اردوگاه نور شمس در شرق طولکرم در شمال کرانه باختری در پی این حمله خبر دادند.

برخی منابع اعلام کردند که در این حمله خانه‌ای با چهار موشک شلیک شده از یک پهپاد رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است، اما هنوز اطلاعاتی دقیقی درباره این که حمله با جنگنده یا پهپاد صورت گرفته است وجود ندارد. 

در پی این جنایت، در طولکرم عزای عمومی و اعتصاب سراسری اعلام شده است.

 

تکذیب هدف قرار گرفتن خانه فرمانده گردان‌های قدس در اردوگاه نور شمس
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مرتکب جنایت جدیدی شد و در حمله هوایی این رژیم به خانه‌ای در اردوگاه نور شمس در طولکرم پنج نفر شهید و شماری زخمی شدند.

خبرنگار المیادین ادعای رسانه‌های رژیم صهیونیستی را درباره هدف قرار دادن خانه ابوشجاع فرمانده گردان‌های قدس در اردوگاه نور شمس تکذیب کرد. 

وی افزود شماری از شهدای طولکرم از رزمندگان مقاومت بودند که از سوی رژیم اشغالگر تحت تعقیب بوددند؛ از جمله جبریل جبریل اسیر فلسطینی که درتوافق اخیر مبادله اسیران بین رژیم اشغالگر و مقاومت در نبرد طوفان الاقصی آزاد شده بود.

نیرو‌های ملی و اسلامی کرانه باختری در واکنش به این جنایت صهیونیست ها، امروز سه شنبه را اعتصاب سراسری اعلام کرده است.

 

واکنش حماس به شهادت ۵ فلسطینی در حمله هوایی اشغالگران به طولکرم
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، برخی منابع خبر دادند حمله هوایی اسرائیل در اردوگاه نورشمس در طولکرم، یک هسته وابسته به گردان‌های قسام را هدف قرار داده است. 

جنبش حماس نیز اعلام کرد شهادت پنج نفر از فرزندان ملت مان را در اردوگاه نورشمس تسلیت می‌گوییم و تاکید می‌کنیم که خون آنها، مقاومت را تشدید خواهد کرد.

این عملیات ترور که از سوی صهیونیست‌ها در اردوگاه نورشمس صورت گرفت نشان دهنده ادامه جنایات و کشتار‌های اشغالگران از غزه تا نقاط دیگر میهن فلسطینی است. این ترور، تلاشی فلاکت بار برای ریشه کن کردن مقاومتی است که با عملیات خود، اشغالگران را عاصی کرده است. ما از اقشار مختلف مردم خود در کرانه باختری، درگیری، رویارویی و مقابله بیشتر با اشغالگران و شهرک نشینان آن را در چارچوب نبرد طوفان الاقصی خواستاریم.

 

جهاد اسلامی: تشدید جنایات در کرانه باختری اشغالی، تصمیم برای جنگ آشکار علیه ملت فلسطین است
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: تشدید جنایات رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان آن در چند ساعت گذشته در کرانه باختری اشغالی، تصمیمی برای جنگ آشکار و اعلام نشده علیه ملت فلسطین است. 

جنبش جهاد اسلامی افزود: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد دشمن تصمیم گرفته است وزن عملیات خود را از غزه به کرانه باختری منتقل کند. تصمیم دشمن برای تامین بودجه یورش‌ها به منظور هتک حرمت صحن‌های الاقصی، فریب دادن جهانیان برای ساختن کنیسه داخل محوطه این مسجد است. 

جهاد اسلامی اضافه کرد: افزایش وحشی گری جنایات صهیونیست‌ها در کرانه باختری، سرپوش گذاشتن بر شکست در غزه و جنوب لبنان است. وحشی گری جنایات صهیونیست‌ها، بدون همدستی شرم آور عربی و تنها گذاشتن مردم فلسطین رخ نمی‌داد. 

جنبش جهاد اسلامی با تسلیت شهادت پنج فلسطینی در اردوگاه نور شمس و یک شهید دیگر در بیت لحم تاکید کرد: از همه مردم فلسطین در هر جایی که هستند می‌خواهیم برای مقابله با طرح‌های کوچاندن و نسل کشی مردم ما در کرانه باختری اشغالی که جنایتکاران این رژیم می‌خواهند شبیه به جنگ نسل کشی در غزه باشد، آماده باشند.

 

۶ شهید در جنایت صهیونیست‌ها در مرکز شهر غزه
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه مسکونی خانواده العبسان در برج مسکونی التاج در منطقه الیرموک در مرکز شهر غزه شش فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

 

تصاویر دلخراش از پیکر‌های شهدا در حمله هوایی به شهر غزه
به گزارش شبکه خبری قدس، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مجتمع مسکونی در خیابان یافا در شهر غزه چند فلسطینی شهید یا زخمی شدند.
نیرو‌های امدادی و مردمی پیکر‌های شهدا را که تکه تکه شده است، از زیر آوار خارج کردند.

 

شهادت ۷ فلسطینی در حمله هوایی به اردوگاه المغازی
به گزارش شبکه خبری قدس، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مجتمع مسکونی در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه هفت فلسطینی به شهادت رسیدند و شمار زیادی زخمی شدند.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.