هوای مازندران تا پایان هفته جاری چگونه است؟

شمال نیوز سه شنبه 06 شهریور 1403 - 09:13
هواشناسی پیش بینی کرد که آسمان مازندران از امروز دوشنبه تا پایان هفته جاری صاف تا نیمه ابری و با تداوم هوای گرم و شرجی همراه باشد.

 

هوای مازندران تا پایان هفته جاری چگونه است؟

 

به گزارش خبرنگار شمال نیوز، طبق پیش بینی هواشناسی، از امروز تا پایان هفته شرایط جوی مازندران در بیشتر ایام نیمه ابری گاهی ابری و با تداوم هوای گرم و شرجی همراه خواهد بود و در طی امرز و فردا در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات رشد ابر و در برخی مناطق شرقی احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

 

هواشناسی پیش بینی کرد که از روز چهارشنبه تا آخرین روز هفته جاری جمعه نیز آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در دامنه ها و ارتفاعات نیمه غربی اسان نیز با رگبار و رعد و برق پراکنده همراه است.

 

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با خنک تر شدن هوا در مقایسه با روزهای ابتدایی هفته جاری و همچنین آخرین روزهای هفته گذشته، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه کاهش در روز جمعه به ۳۲ تا ۳۳، در مناطق غربی از ۳۱ تا ۳۳ به ۲۹ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۳۲ تا ۳۷ به ۲۳ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

 

هوای مازندران تا پایان هفته جاری چگونه است؟

 

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری و در عصر و شب ابری به ویژه در مناطق مرکزی و شرقی با رگبار و رعد و برق پراکنده و در روز سه شنبه نیز صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب با افزایش موقتی ابر در ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

 

شرایط جوی مازندران از روز چهارشنبه تا روز جمعه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعد از ظهر و شب ابری به ویژه در مناطق غربی و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و در روزهای شنبه و یکشنبه نیز صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

 

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که فروئدگاه دشت ناز ساری با ثبت دمای ۳۴.۴ و کلاردشت با ۲۵.۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

 

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

 

 


منبع خبر "شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.