فرمان اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ ابلاغ شد

صدا و سیما سه شنبه 06 شهریور 1403 - 10:46

فرمان اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در راستای اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران، فرمان اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد.

این فرمان در اجرای ماده ۴ قانون مرکز آمار ایران و استناد به مصوبه شصت ودومین جلسه شورای عالی آمار ایران بوده و مرکز آمار ایران موظف است سرشماری عمومی کشاورزی را در آبان ماه سال ۱۴۰۳، به مرحله اجرا درآورد.

در این فرمان همچنین تمامی وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی مکلفند بر اساس مواد (۵) و (۶) قانون مرکز آمار ایران، نسبت به در اختیار قرار دادن کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز سرشماری اقدام کنند.

سرشماری کشاورزی ۱۴۰۳، در آبان ماه سال جاری به مدت ۳۰ روز اجرا خواهد شد.

آخرین سرشماری کشاورزی در سال ۱۳۹۳ انجام شده است و این سرشماری، ششمین سرشماری کشاورزی کشور می‌باشد. از جمله اهداف این سرشماری، تهیه فهرست بهره‌برداران کشاورزی (تهیه چارچوب آماری مورد نیاز برای

آمارگیری نمونه‌ای بین سرشماری‌ها)، تهیه اطلاعات ساختاری و پایه‌ای از بخش کشاورزی در سطوح جغرافیایی کوچک (آبادی/ شهر)، گردآوری آمار مربوط به سطح کاشت حدود ۵۰ محصول زراعی (گندم، جو، شلتوک، ذرت و...) و

۴۸ محصول باغی (از قبیل پرتقال، سیب، خرما، انگور، انار و...) و محصولات نادر و یا محصولات با اهمیت منطقه‌ای، گردآوری آمار مرتبط با فعالیت پرورش دام (تعداد، ترکیب جنس گاو، گوسفند، بز، گاومیش و شتر)، پرورش

طیور، کشت گلخانه‌ای، مزارع آبزی‌پروری، پرورش زنبور عسل، پرورش کرم ابریشم و...، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به وضعیت تاسیسات آبیاری تحت فشار و گردآوری اطلاعات مرتبط با بهره‌برداران (سن، جنس و سواد و تحصیلات)، است.

این فرمان رئیس جمهور، در تاریخ اول شهریور ماه ۱۴۰۳، برای اجرا ابلاغ شده است.

فرمان اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ ابلاغ شد

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.