دستگیری پاول دورف باعث افزایش دانلود اپلیکیشن تلگرام شد

دیجیاتو سه شنبه 06 شهریور 1403 - 11:32
در فرانسه، جایی که پاول دورف بازداشت شد، اپلیکیشن تلگرام در رتبه 1 دسته‌بندی شبکه‌های اجتماعی اپ استور دیده می‌شود. The post دستگیری پاول دورف باعث افزایش دانلود اپلیکیشن تلگرام شد appeared first on دیجیاتو.

به نظر می‌رسد دستگیری «پاول دورف»، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در فرانسه، بر جذابیت این پیام‌رسان تأثیر گذاشته است. اکنون دانلود اپلیکیشن تلگرام افزایش یافته و در رتبه دوم لیست شبکه‌های اجتماعی اپ استور آمریکا قرار گرفته است. دانلود جهانی نسخه iOS آن نیز تاکنون 4 درصد افزایش یافته است.

براساس گزارش تک‌کرانچ، در فرانسه، جایی که پاول دورف بازداشت شد، اپلیکیشن تلگرام در رتبه 1 دسته‌بندی شبکه‌های اجتماعی اپ استور قرار گرفت و در دسته‌بندی تمام اپلیکیشن‌ها نیز رتبه سوم را تصاحب کرد. از سویی در ایالات متحده در جدول اپلیکیشن‌های برتر (بدون درنظرگرفتن بازی‌ها)، تلگرام از رتبه 18 به رتبه 8 صعود کرد. از ژانویه 2023 تاکنون، این بالاترین رتبه تلگرام به شمار می‌رود.

افزایش دانلود تلگرام با دستگیری پاول دورف

شنبه بنیان‌گذار تلگرام در فرانسه بازداشت شد و تحقیقات درباره او همچنان ادامه دارد. دادستانی فرانسه گفته است که بازداشت دورف می‌تواند تا 8 شهریور تمدید شود. بااین‌حال به‌رغم نگرانی‌های مطرح‌شده درباره محتوای این برنامه، تلگرام درحال‌حاضر شاهد افزایش دانلود مخصوصاً در نسخه iOS و اپ استور است.

به‌طور کلی، رتبه‌بندی اپ استور اپل ترکیبی از معیارهایی مانند تعداد نصب اپلیکیشن و سرعت دانلود و سایر عوامل را منعکس می‌کند. بر‌اساس تجزیه‌وتحلیل‌های شرکت Sensor Tower، دانلود جهانی تلگرام در iOS از یکشنبه شاهد افزایش حدوداً 4 درصدی بوده است. می‌توان این افزایش دانلود تلگرام با انتشار خبرهای دستگیری دورف را مصداق این عبارت دانست که هر خبری، می‌تواند به نفع کسب‌وکارها باشد؛ حداقل خبر دستگیری دورف، به دیده‌شدن تلگرام کمک کرده است.

بااین‌حال، پس از دستگیری پاول دورف، بازار رمزارزهای مرتبط با تلگرام چندان وضع خوبی پیدا نکردند. برای مثال ارزش بازار توکن Toncoin در روز دوشنبه 5 شهریورماه، با کاهش حدود ۲.۷ میلیارد دلاری روبه‌رو شده است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.