فروش مزدای چینی فقط در چین

دنیای اقتصاد چهارشنبه 07 شهریور 1403 - 00:04
مزدا اعلام کرده مدل EZ-6 خود را در بازارهای جهانی خواهد فروخت. خودروساز ژاپنی این سدان الکتریکی را چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد و قرار بود آن را فقط در چین بفروشد. EZ-6 با همکاری چانگان، شریک چینی مزدا تولید می‌شود. فناوری الکتریکی ماشین از شرکت چینی دیپال گرفته شده که از زیرمجموعه‌های چانگان است. ظاهر خودرو توسط طراحان مزدا در ژاپن طراحی شده است. به گزارش بی‌بی‌سی، دو مدل از EZ-6 تولید می‌شود. مدل کاملا الکتریکی که با هر بار شارژ می‌تواند حدود ۶۰۰ کیلومتر حرکت کند و مدل هیبرید-الکتریکی که با باک پر و باتری شارژ‌شده بیش از هزار کیلومتر حرکت می‌کند. اطلاعات دیگری از EZ-6 منتشر نشده، اما با توجه به اشتراک فنی ماشین با مدل SL03 شرکت دیپال، انتظار می‌رود مدل الکتریکی مزدا ۲۵۵ اسب‌بخار نیرو داشته باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰کیلومتر در ساعت این مدل هم احتمالا حدود شش ثانیه است.

EZ-۶ در کارخانه‌ای در چین تولید می‌شود که با همکاری چانگان و مزدا تاسیس شده است. محصول بعدی که در این کارخانه تولید خواهد شد یک شاسی‌بلند الکتریکی است. مزدا کانسپتی از این ماشین را در پکن نمایش داد و قرار است آن را سال آینده رونمایی کند. فروش مزدا EZ-۶ از پاییز امسال در چین و اروپا آغاز می‌شود. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما انتظار می‌رود از مدل مشابه دیپال گران‌تر باشد. قیمت پایه گران‌ترین مدل دیپال SL۰۳ در چین ۱۷۳هزار و ۹۰۰یوان (۲۴هزار و ۴۰۰دلار) است. EZ-۶ دومین مدل الکتریکی مزداست. این شرکت در سال ۲۰۱۹یک شاسی‌بلند کوچک الکتریکی به نام MX-۳۰ به بازار عرضه کرد که فروش چندانی نداشت. مزدا مانند دیگر خودروسازان ژاپنی در ساخت ماشین‌های الکتریکی از رقیبان کره‌ای و اروپایی‌اش عقب افتاده است. مزدا امیدوار است با کمک شریک چینی‌اش این عقب‌ماندگی را جبران کند.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.