بازگشت حیات به کالبد ساختمان تاریخی تلگرافخانه چابهار

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 07 شهریور 1403 - 07:39
رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری گفت: همزمان با هفته دولت ساختمان تاریخی تلگرافخانه چابهار با مشارکت بخش خصوصی و با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال احیا و بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

خیرالنسا امیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کاربری این ساختمان فرهنگی و گردشگری است و با توجه به اینکه یکی از اهداف و رسالت این اداره کل مشارکت پذیری مردم در حفظ و احیای بناهای تاریخی و تعریف کاربری برای این آثار ارزشمند تاریخی است در همین راستا ساختمان تلگرافخانه با اعتبار بخش خصوصی احیا و روح دوباره بر کالبد این اثر دمیده شد.

وی افزود: یکی از جاذبه‌های تاریخی مهم چابهار ساختمان تلگرافخانه است که در اواخر دوره قاجار در سال ۱۸۶۴ میلادی توسط پرتغالی ها ساخته شده است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری ادامه داد: این بنا اولین مرکز تجاری کمپانی هند شرقی است که با هدف رونق دریانوردی، تجارت و برقراری ارتباط میان هند، چابهار و جاسک و بندرعباس ساخته شده است.

وی ادامه داد: ساختمان تاریخی تلگرافخانه چابهار در سال ۱۳۷۷ با شماره ۲۱۱۰ ثبت ملی شده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید