صبح ساحل نوشت: این اختلال و تضعیف آنتندهی، مردم این شهرستان را با چالشهای فراوانی مواجه کرده که با پیگیریهای صبح ساحل، «سرقت باطری آنتنها و تجهیزات مخابرات و قطعی مقرر برق»، عامل اصلی این مشکل اعلام شد که به گفتهی مسئولان مخابرات، این اتفاق از سوی مخابرات هرمزگان در حال پیگیری است.
این روزها که ارتباطات به یکی از نیازهای اولیه و ضروری بشر تبدیل شده است؛ بیشک نبود آن لطمهی جدیای به روزمرگیهای هر شخص وارد میکند. شهروندان بندرخمیر از خدماتدهی نامناسب مخابرات گلهمند هستند. آنان از ضعف و بیکیفیت سرعت اینترنت و آنتن دهی خطوط همراه اول و ایرانسل خسته و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر مقامات مربوطه شدند.
اینترنت به قدری در این مناطق ضعیف است که باید در جای جای خانه و حیاط گوشی خود را بچرخانند تا شاید نقطهای را پیدا کنند که قدری آنتن دهد! برای ارسال فایلی هرچند کمحجم، باید ساعتها ایستاده در همان نقطه که آنتن میدهد؛ منتظر بمانند تا انجام شود.
«محسن دیانت»، مدیر روابط عمومی مخابرات هرمزگان در این رابطه به خبرنگار صبح ساحل گفت:« در این منطقه از باطریهای دیزلی در تجهیزات مخابرات استفاده میشود. در خوشبینانهترین حالت، باطری دیزلی بین سه الی چهار ساعت دوام دارد و روشن است که با توجه به روزهای گرم جنوب این مدت زمان کاهش مییابد.
درنتیجه قطعی مکرر و طولانی برق باعث از کار افتادن ارتباطات خواهد شد و مشکل اصلی آنان کمبود برق در منطقه است».
وی ادامه داد:« بسیاری از این باطری تجهیزات مخابرات به سرقت میروند! این درحالی است که پس از گزارش سرقت، مخابرات باطری جدید را نصب میکند؛ اما مجدد به سرقت میرود که مخابرات نیز در این سرقتها بسیار متضرر است».
دیانت در پایان اضافه کرد:« طبق پیگیریهای صورت گرفته از شرکت مخابرات منطقه هرمزگان و نامهنگاریهای انجام شده با تهران، مقرر شده است که همراه اول یک ایمنسازی درخصوص دکلهای خود انجام دهد؛ اما متاسفانه مشکل قطعی برق همچنان پابرجاست».
46