کسب سود میلیاردی با کاشت این درختان

بیتوته چهارشنبه 07 شهریور 1403 - 13:41

کسب سود میلیاردی با کاشت این درختان



تقریباً در ظرف آجیل هر خانواری می‌توان آن را یافت؛ مغزی خوش طعم و مقوی که در شیرینی پزی و آشپزی ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد و از جمله پرطرفدارترین خشکبارهای ایران است. درخت بادام، گیاهی از خانواده گلسرخیان و بومی فلات ایران است که نام آن نیز از زبان فارسی به زبان‌های عربی، هندی و دیگر زبان‌های منطقه وارد شده است.

درخت بادام ارقام بسیار متنوعی دارد که هر یک برای یک نوع اقلیم مناسب هستند و انتخاب آن‌ها برای ایجاد باغ بادام باید با توجه به نوع آب و هوا و شرایط باغ صورت بگیرد. در این مطلب قصد داریم در مورد بهترین نوع درخت بادام، در ایران صحبت کنیم و بهترین بادام ایران، را برای اقلیم شما به شما معرفی کنیم برای خرید نهال بادام با شماره 09143121107 تماس بگیرید.

 

بهترین نهال بادام در ایران

 

بادام دیر گل آذر، بهترین نهال بادام دیرگل در ایران:

بادام آذر را می‌توان بهترین نوع درخت بادام؛ در ایران دانست که بسیاری از باغ‌داران تجاری آن را بهترین انتخاب برای کاشت می‌دانند. بادام اذر از پیوند نژادهای بادام ایتالیا و بادامی با زادگاه فرانسوی تشکیل شده ااست و از نظر باردهی و کیفیت، سطحی تازه را خلق کرده است. این درخت بادام از 3 سالگی شروع به باروری می‌کند، از 5 سالگی به بلوغ اقتصادی خود می‌رسد و تا 40 سال نیز باروری اقتصادی آن ادامه خواهد داشت.

بادام دیرگل آذر مقاومت مناسبی در برابر سرمای زمستان و یخبندان بهاره دارد و به همین خاطر در مناطق کوهستانی بسیار مطلوب خواهد بود.

 

بادام سنگی، از مقاوم ترین و بهترین رقم های بادام:

می توان بهترین نوع درخت بادام در ایران را از نظر مقاومت در برابر کم آبی، بادام سنگی نام برد که در مناطق گرم به صورت دیمی کشت می‌شود و باروری مناسبی نیز برای باغداران این مناطق خواهد داشت. از آنجایی که بسیاری از مناطق ایران با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند، ازدیاد این رقم از بادام امری طبیعی و منطقی به نظر می‌رسد. البته باید در نظر داشته باشید که کشت دیمی بادام های سنگی مربوط به سال سوم و پس از شروع باروری آن است و دو سال اول باید به صورت دستی آبیاری شود.

 

پوست چوبی این بادام سنگی ضخیم و بسیار سفت است و مغز آن نیز تیره رنگ و بسیار شیرین است. با وجود اینکه نسبت مغز این رقم بادام به پوسته چوبین آن کمتر از 40 درصد است، اما به سبب کیفیت بالای آن و نیاز کمی که به آب دارد، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

بادام تونو، از بهترین نژادهای بادام در باغات ایران:

بادام تونو در همین چند سال اخیر وارد ایران شده و بومی کشور ایتالیا است. این رقم بادام نیز در زمره انواع دیرگل زود رس است و به همین دلیل نیز بسیار نزد باغ‌داران محبوب شده است. البته دلیل دیگر محبوبیت این رقم بادام در مناطق کوهپایه‌ای، عملکرد فوق‌العاده آن است.

 

بادام تونو از سال سوم به سن باروری می‌رسد و در پنجمین سال کاشت بلوغ اقتصادی آن آغاز می‌شود. این بادام از 5 سالگی تا 40 سالگی سالانه 60 الی 70 کیلوگرم بادام با پوست چوبی به باغ‌داران تقدیم خواهد کرد و از این حیث می‌تواند به نوعی رکورددار نیز باشد با خرید نهال بادام تونو می توانید به سود های بالایی برسید.

 

 بهترین نهال بادام دیرگل در ایران

 

بهترین نهال صنوبر(معرفی بهترین نوع نژاد درخت صنوبر سردسیری)

نهال صنوبر تبریزی

نهال صنوبر تبریزی برای اولین بار در ایران کاشت شد و به دلیل اینکه نهال بومی ایران است، سازگاری بسیار زیادی با شهرها و مناطق مختلف ایران دارد و از جمله انواع بهترین درخت صنوبر برای کاشت در ایران محسوب می شود. چیزی که نهال صنوبر تبریزی را خاص می کند، آسودگی در نگهداری و تکثیر این درخت است.

 

این نهال بیشتر در اقلیم های معتدل و نیمه گرمسیر قابلیت رشد دارد، به همین دلیل برای نیاز سرمایی آن هیچ محدودیتی منظور نمی شود؛ در حقیقت این نهال هر ساله پس از دریافت سرمای کافی، در مقایسه با سال قبل مقاومت بیشتری در برابر سرما پیدا می کند. این درختان طول عمر بسیار بالایی دارند و با خرید نهال صنوبر تبریزی متوجه خواهید شد که نمی توان طول عمر درخت را به طور دقیق مشخص کرد. در ۷ تا ۱۰ سالگی کاشت این درخت می توانید از چوب های آن استفاده نمایید.

 

بهترین نهال صنوبر

 

بهترین نژاد درخت گردو: {معرفی پرسودترین درخت گردو}

خصوصیات عمومی بهترین نهال گردو:

درخت گردو جزء درختان مقاوم و با دوام است که در صورت رعایت اصول کشت می تواند سود بسیار زیادی را برای کشاورزان به همراه داشته باشد. بهترین نهال گردو، از جنبه های بسیاری مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است و امروزه درصد قابل توجهی از سطح زیر کشت مزارع کشور به کاشت بهترین نژاد درخت گردو، اختصاص دارد.

گردو در دسته خشکبار صادراتی کشور عزیزمان ایران است و سالانه هزاران تن از بهترین نهال میوه درخت گردو به کشور های همسایه و حتی اروپا صادر می شود. همچنین از مغز گردو فرآورده های بسیاری را تهیه می کنند.

 

از جمله مهمترین فرآوردهایی که از مغز گردو تهیه می شود، روغن مغز گردو است که در صنایع مختلفی مثل پزشکی و صنایع دارو سازی، استفاده های فراوانی از آن شده است. بهترین درخت گردو، پس از سال ها سود دهی و تولید محصول در سنین بالا قطع شده و در صنعت چوب با توجه طرفداران بیشمار آن، استفاده های فراوانی می شود.

 

نهال درخت گردو؛ از زمان کشت و بسته به نوع گردو، معمولا از سال چهارم و پنجم شروع به باردهی می کند و سود دهی آن آغاز می شود. این روند در صورت رسیدگی های منظم و به موقع و همچنین آبیاری منظم و سایر مسائلی که به طول عمر درخت گردو کمک می کند، ممکن است تا 100 سال ادامه پیدا کند.

درختان گردو معمولا بین 80 تا 110 سال عمر اقتصادی دارند و با سود دهی همراه هستند.

 

لیست بهترین نهال گردو

گردو فرنور گردو چندلر گردو ژنوتیپ 7 گردوی تویسرکان

 

پر سود ترین و بهترین نهال گردو چه نژادی است؟

درخت گردو به ذاته درخت پر سود و فایده ای است و معمولا کشاورزان زیادی به کشت ان روی می آوردند. از طرفی درخت گردو شرایط نگهداری و رسیدگی و آب و هوایی خاصی را می طلبد. از این رو علت گرانی گردو و نهال درخت گردو بی علت نیست.

همانطور که پیشتر به ان اشاره کردیم، از درخت گردو فرآورده های بسیاری بسیاری را تهیه می کند و هر کدام از انها می تواند سود زیادی را عاید تولید کنندگان کند. اما سوال اینجاست که معیار پر سود ترین نهال گردو چیست؟

 

آیا میزان باردهی پر سود و فایده بودن درخت گردو را مشخص می کند یا طول عمر درخت گردو و یا مقاومت ان در برابر بیماری و آفات؟ تمامی این معیار ها درست است و می تواند در مجموع یک وزنه ثابت و مشخص برای سنجش بهترین نوع درخت گردو باشد.

از این رو 5 نهال پر سود را از جنبه های فوق با هم مقایسه کردیم و به ترتیب از نظر سود دهی شامل:

نهال چندلر نهال فرنور نهال ژنوتیپ نهال خوشه ای نهال اسرائیلی می باشند.

 

 بهترین نهال گردو

 

بهترین نهال گوجه سبز

یکی از پرطرفدارترین میوه های تابستانی که به دلیل محبوبیت زیاد در ابتدای بهار قیمت نوبرانه آن سر به فلک می گذارد، گوجه سبز یا آلوچه است. طعم ترش و آبدار گوجه سبز دل هر جنبنده ای را می برد و بسیاری از افراد تمام سال را در انتظار رسیدن آن سر می کنند. به همین دلیل است که کاشت نهال این میوه می تواند سودآوری بسیاری داشته باشد. اگر شما نیز در جستجوی بهترین نهال گوجه سبز، هستید، بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین گوجه سبز قابل کشت در ایران را به شما معرفی نماییم.

 

انواع مختلف بهترین نهال گوجه سبز در ایران:

گوجه سبزها با وجود شباهت های فراوان، خود از ارقام مختلفی تشکیل می شوند که شاید برخی از مردم هنگام خرید به آن توجه کنند. تفاوت ارقام مختلف در اندازه میوه، میزان باردهی، میزان مقاومت درخت در برابر سرما و گرما، زودگل بودن یا دیرگل بودن، رنگ میوه، طعم میوه و غیره است.

 

با وجود آن که ده ها رقم مختلف از این میوه در حال حاضر در ایران کشت می شود، اما با این حال برخی ارقام بنا به دلایلی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، از طرفداران بیشتری برخوردار است.ارقامی از گوجه سبز که امروزه در باغ های ایران کشت می شوند و در زمره بهترین نهال گوجه سبز، قرار می‎ گیرند برای خرید نهال گوجه سبز تماس بگرید .

 

انواع نهال های گوجه سبز داخل ایران عبارتند از: گوجه سبز شهریار، گوجه سبز ملایر، گوجه سبز مراغه، گوجه سبز برغان، گوجه سبز سلطانی، گوجه سبز ترکیه، گوجه سبز نخجوان، گوجه سبز آذرشهر، گوجه سبز اسرائیلی، گوجه سبز سردرودی، گوجه سبز جنگلی و غیره .

در نهالستان ملک زاده علاوه برنهال بذر زعفران هم موجود هست .

 

خرید پیاز زعفران عمده قائنات و خراسان جنوبی

خرید پیاز زعفران عمده از کشاورز را باید از خرداد تا مهر انجام دهید ،تا پایان مهر زمان کاشت پیاز زعفران در مناطق گرمسیر هست ، شهرستان قائنات و بیرجند و سرایان پایان مهر ماه مزارع زعفران را آبیاری می کنند،  در نتیجه تا زمانی که پیاز آب نخورد امکان جابجایی هست ، چنانچه قصد خرید پیاز دارید از اردیبهشت ماه می توانید برای ثبت سفارش اقدام کنید و در اولویت ارسال پیاز سال 1403 قرار بگیرید. 

 

آدرس نهالستان: آذربایجان شرقی- گوگان –نهالستان ملک زاده

تماس:09143121107

Nabnahal.com 303shop.ir

منبع خبر "بیتوته" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.