خبرنگاران آمارهای عملکرد دولت را راستی‌آزمایی کنند

خبرگزاری مهر چهارشنبه 07 شهریور 1403 - 17:45
بندرعباس- استاندار هرمزگان با بیان اینکه آمارهای عملکردی دولت از مجاری رسمی منتشر می‌شود، گفت: خبرنگاران آمارهای عملکرد دولت را راستی‌آزمایی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی عصر چهارشنبه در بیست و هفتمین جشنواره شهید رجایی استان هرمزگان اظهار کرد: استان هرمزگان از لحاظ درآمدی رتبه پنجم را در اختیار دارد و از لحاظ منابع نیز رتبه هشتم را در اختیار ندارد از این رو لازم است برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران این شاخص‌ها منتشر شود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال ایجاد شده در استان کاملاً واقعی و بر اساس کد ملی منحصر به فرد ثبت شده است، افزود: نهضت مهارت آموزی و تأسیس ۲۹ هنرستان جوار صنعتی با هدف تربیت نیروی بومی برای صنایع انجام شد و برای جذب افراد نیز آزمون‌های بی‌طرفانه‌ای برگزار شد تا جوانان بومی بتوانند در صنایع جذب شوند چرا که در گذشته نیز شغل ایجاد می‌شد اما اشتغال به نیروهای بومی نمی‌رسید.

دوستی با بیان اینکه طی دولت‌های سیزدهم و چهاردهم بیش از ۴۰۰ روستا آبرسانی شده است، عنوان کرد: طی این مدت عملیات ۱۸ آب‌شیرین کن در استان هرمزگان آغاز شده است که از این بین ۱۳ آب‌شیرین کن تحویل مردم شده و ۷ بندر نیز طی دولت سیزدهم به اتمام رسیده است و طرح توسعه بندر شهید رجایی نیز با الحاق اراضی ۲ هزار و ۷۰۰ هکتاری در حال انجام است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مردم هرمزگان باید به پزشکان استان بیشتر اعتماد کنند، گفت: طی دولت سیزدهم ۷ بیمارستان در استان هرمزگان در دست ساخت بود که سه بیمارستان از این بین با ۳۳۳ تخت تکمیل و تحویل مردم شد و سه بیمارستان دیگر نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، گفت: ضرورت دارد در آمارهایی که از عملکرد دولت منتشر می‌شود برای جلوگیری از تشکیک، اصحاب رسانه و خبرنگاران، آمارها را راستی‌آزمایی کنند و ما نیز هر جا که لازم بود حاضر به پاسخگویی هستیم.

دوستی بیان کرد: بیشترین تاکید من در شورای آموزش و پرورش است و این جلسات را در ساختار فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها هم فعال کرده‌ایم چرا که اگر می‌خواهیم هرمزگان توسعه‌ای پایدار داشته باشد باید بر روی آموزش و پرورش و نیروی انسانی تمرکز کنیم.

وی افزود: برای توسعه جنوب ایران باید بر توسعه آموزش و پرورش تمرکز کنیم و این توانمندی در هرمزگان وجود دارد چرا که هرمزگانی‌ها در سخت‌ترین پیشه یعنی صیادی و همراهی با سخت‌ترین شرایط اقلیمی توانسته‌اند موفق عمل کنند از این رو مشکل توسعه هوش و توان بچه‌های هرمزگان نیستند بلکه مشکل مسیر سختی است که برای توسعه انتخاب کردیم و مستقیماً وارد توسعه سخت‌افزار شدیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.