هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای سیستان و بلوچستان

صدا و سیما پنج شنبه 08 شهریور 1403 - 17:26

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سازمان هواشناسی با پیش بینی نفوذ و تشدید فعالیت کم فشار موسمی برای مناطقی از جنوب شرق و جنوب سیستان و بلوچستان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
براساس این هشدار از فردا تا یکشنبه یازدهم شهریور در این مناطق به ویژه مناطق ساحلی و دور از ساحل شرق دریای عمان و تنگه هرمز و منطقه شرقی خلیج فارس رگبار، رعد وبرق، وزش باد شدید، افزایش سرعت وزش باد رخ خواهد داد.
طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی تا ۱/۵ متر و در مناطق دوراز ساحل بیش از ۱/۵ متر، خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی، اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی و اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی از مخاطرات این پدیده است.
توصیه می‌شود هموطنان در این مناطق از اتراق و تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها فعالیت‌های کوه نوردی، طبیعت گردی، چراندن احشام در دامنه کوهها، شنا، فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی پرهیز کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.