قیمت تور سریلانکا شهریور ۱۴۰۳ | ظرفیت های فرهنگی سریلانکا، تا چه حد در جذب گردشگر موثر است؟

گسترش نیوز یکشنبه 11 شهریور 1403 - 08:12
سریلانکا یکی از کشورهای واقع در جنوب آسیا است که دارای ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری فراوانی می‌باشد. با این وجود، این کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است و وضعیت زیرساخت‌ها و شرایط اجتماعی آن چندان مطلوب نیست. با این حال، زیبایی‌های طبیعی و فرهنگ منحصر به فرد این سرزمین و مردمش، گردشگران را به بازدید از آن ترغیب می‌کند.

سریلانکا یکی از کشورهای ضعیف در جنوب آسیا است.  این کشور، کشور جزیره ای شناخته می شود.  این کشور دارای دو پایتخت سیاسی و تجاری است. کلمبو قطب تجاری و سری کوته پایتخت سیاسی آن است. نام قدیم سریلانکا سیلان است در دهه ۱۹۷۰ میلادی که این کشور جزو مستعمرات بریتانیا بود بیشتر به این نام شناخته می شد.

واحد پولی رایج کشور روپیه سریلانکا نام دارد و دلیل وجود این واحد پولی است که این کشور ارتباط زمینی با هندوستان داشت ، این ارتباط زمینه ورود واحد پولی روپیه به سریلانکا را فراهم کرد.

جزیره سریلانکا

دین رسمی مردم سریلانکا؛ بودا می باشد. البته پیروان ادیان دیگری نیز در این کشور زندگی می کنند.  سریلانکا یکی از کشورهایی است که بسیار زیاد درگیر جنگ داخلی و سرکوب شورشیان در کشور بوده است. 

تاریخ

یافته های تاریخی بدست آمده نشان می دهد، که  در سده های دوازده و سیزدهم میلادی بازرگانان مسلمان به تجارت و روابط اقتصادی با این کشور می پرداختند. داد و ستد و تجارت بین دو ملت تا مدت های طولانی جریان داشت.

 جغرافیا

این کشور دارای ۲۱ میلیون نفر جمعیت است.  این کشور به  علت همسایه بودن با هندوستان، درای ساحل و دریا می باشد.  سریلانکا دشت های وسیع و یزرگی دارد و قسمت جنوبی آن دارای کوه های بلند و  آب و هوای کوهستانی است.  آب‌وهوای سریلانکا گرم و مرطوب است که این امر نتیجه بادهایی است که از اقیانوس به سمتش می‌وزد.  این کشو کوه های مرتفع و بلندی داراد و دارای قله های بالای ۴ هزار متر است.

یکی از موضوعات جالب در مورد سریلانکا این است که؛ ممکن است در یک ماه آب و هوای متفاوتی را در این کشور تجربه کنید؛ گر چه این کشور آب و هوایی سرد ندارد اما ممکن است هر کسی را غافلگیر کند و طبیعت روی دیگری از خود را به مردم و گردشگران نشان بدهد.

اقتصاد

کشور سریلانکا در جنوب شبه قاره هند و آسیا دارای ضعیف ترین اقتصاد است. کشاورزی یک بخش مهم در اقتصاد سریلاانکا است به‌طوری‌که یک سوم نیروی کار این کشور در این بخش و فعالیت‌های مرتبط با آن مشغول به کار هستند

سیستم اقتصادی سریلانکا مبنی بر اقتصاد آزاد برنامه‌ریزی شده و سیاست ترغیب و توسعه صادرات یکی از هدف‌های عمده سیاست اقتصادی این کشور است. اگرچه به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر سیاست تجاری این کشور بیشتر متوجه گسترش ترتیبات منطقه‌ای بوده‌است که از آن به عنوان ابزاری برای گسترش آزادسازی تجاری استفاده می‌کند.

سریلانکا محصولاتی کالاهایی نظیر منسوجات، چای، برنج، فلفل، الماس، زمرد، یاقوت، نارگیل، الوار و ماهی را صادر می کند. این کشور همچنین پارچه‌های فابریک، مواد معدنی، نفت، مواد غذایی و ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل را وارد می کند.

تنوع فرهنگی در سریلانکا

فرهنگ برخی از کشورها یکنواخت است  و این مورد شاید برای برخی بسیار ناراحت کننده باشد. در مورد سریلانکا بحث متفاوت است؛ این کشور  دارای ظرفیت های فرهنگی متفاوت است و تنها یکنواختی مثبتی که در بین مردم سریلانکا وجود دارد مهمان نوازی مردم این کشور است. این کشور جزو کشورهای چندفرهنگی است و همین موضوع غنای فرهنگی و عمیقی در این کشور ایجاد کرده است.

حیوانات

حیوانات بسیار کمیابی در پارک های ملی این کشور زندگی می کنند. هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان به سریلانکا سفر می کنند تا علاوه بر طبیعت  زیبای این کشور؛ از حیوانات کمیابی  مثل خرس تنبل، پلنگ، فیل، بوفالوی آبی، گراز وحشی و گوزن خالدار  زندگی می کنند.

فیل

سوغات سریلانکا

هر فردی که اهل سفر و گردش باشد؛ می داند که یکی از موارد جذاب سفر، سوغات و خوراکی است. کشور سریلانکا دارای سوغات متفاوتی است که به آن اشاره می کنیم. ماسک های تزئینی راکشا که دارای طرح و رنگ های شاد و متفاوتی هستند می تواند سپغات خوبی باشد.

پارچه های باتیک که پر نقش و نگار هستند؛ برای گردشگران بسیار جذاب هستند و هر فردی را به خود جذب می کند.

سریلانکا از قدیم جزو کشور هایی بوده که جواهرات و سنگ های قیمتی زیادی در آن یافت می شد و به جهان و کارگاه های طلاسازی در کشور های دیگر صادر می شده. و همین امر موضوع؛ سنگ خهای قیمی در این کشور را به یکی از پر طرفدار ترین سوغات ها تبدیل کرده است.

 از دیگر سوغات سریلانکا  می توان به ادویه جات اشاره کرد. سریلانکا یکی از بزرگترین کشورهای صادر کننده دارچین در جهان است.

سوغات سریلانکا

از دیگر سوغات کشور سریلانکا می توان به انواع چای اشاره کرد. چای اووا؛ چای دیمبولا؛ چای نوآرا الیا و چای سفید اشاره کرد. به طور کلی اگر انسان اهل گردشی باشید؛ سریلانکا گزینه خوبی برای سفر می باشد.

در ادامه قیمت تور سریلانکا را مشاهده  می کنیم.

قیمت تور سریلانکا

 

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.