مرمت امامزاده سید جمال الدین محمد (جمال کل) خرم‌آباد

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 11 شهریور 1403 - 08:13
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خرم آباد گفت: به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان؛ مرمت امامزاده سید جمال الدین محمد ملقب به جمال کل در بخش مرکزی خرم‌آباد انجام شد.

محمدرضا اسدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای بهسازی و بازسازی بناهای تاریخی استان؛ این بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار و در روستای دره نصب بخش مرکزی شهرستان خرم آباد مرمت شد.

او اضافه کرد: بنای اصلی امامزاده به صورت یک گنبد دورچین که بر گوشه سازی ها و ایجاد طاق نماهایی بر چهار دیواری به شکل چهار طاقی استقرار یافته و دسترسی به آن با استفاده از یک دهلیز (دالانی) با پوشش طاق و تویزه و آهنگ فراهم شده است و عمده مصالح به کار رفته در بنا سنگ و آجر و ملات های گچ و ماسه آهک می باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خرم آباد تصریح کرد: مردم آن منطقه نسبت به این امامزاده اعتقاد معنوی فراوان داشته و با هزینه خیرین و با طرح و نظارت کارشناس مربوطه این اداره کل، اقدام به مرمت آن کرده‌اند.

او افزود: این اقدامات شامل جمع آوری الحاقات، اندود های فرسوده، ترمیم طاق‌ها و مرمت بخشهای داخلی و اندود مجدد گچی استمقبره امامزاده سید جمال الدین محمد (جمال کل) با شماره ۳۱۵۱۹ در مورخ ۹۵/۲/۲۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.