جودو قهرمانی آسیا؛ ۷ نشان طلا، نقره و برنز به ایران رسید

صدا و سیما یکشنبه 11 شهریور 1403 - 13:37
جودو قهرمانی آسیا؛ ۷ نشان طلا، نقره و برنز به ایران رسید
 
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون جودو، مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در حالی از هشتم شهریور به میزبانی کره جنوبی و در شهر «مونگ یونگ» با حضور ۱۷ کشور آغاز شده بود که امروز یازدهم شهریور این رقابت‌ها به پایان رسید.
 
تیم پسران کشورمان در چارچوب این رقابت‌ها با ترکیب ۱۰ جودوکا حضور پیدا کرد و در مجموع موفق به کسب ۷ نشان طلا، نقره و برنز شد. در بخش دختران نیز جودو بانوان با دو‌ نماینده حضور پیدا کرده بود که هر دو جودوکا از رسیدن به نشان بازماندند.
 
امروز و در روز پایانی مسابقات جوانان آسیا، تیم پسران موفق به کسب سه نشان نقره و یک برنز شد. در دو روز گذشته نیز تیم نوجوانان کشورمان موفق به کسب یک نشان طلا و دو برنز شدند.
 
در مجموع و در جدول رده بندی این رقابت‌ها نوجوانان و جوانان کشورمان در رده‌های پنجم قرار گرفتند.
 
نتایج مسابقات جوانان آسیا به شرح ذیل است:
 
در وزن ۸۱- کیلوگرم، الیاس پرهیزگار در نخستین مبارزه به مصاف «قانزوریک» از مغولستان رفت و با شکست این جودوکا، مبارزات خود را شروع کرد. پرهیزگار در دومین مبارزه موفق به شکست نماینده عربستان شد. وی در نیمه نهایی نماینده کره جنوبی را شکست داد و به نهایی این رقابت‌ها دست یافت. الیاس در نهایی به مصاف نماینده قرقیزستان رفت و پس از شکست مقابل این جودوکا به نشان نقره جوانان آسیا دست یافت.
 
در وزن ۹۰- کیلوگرم، امیرعباس چوپان قرعه اول استراحت داشت و در نخستین مبارزه به مصاف «السلمان» از کویت رفت و با شکست حریف خود، مبارزه اش را آغاز کرد. در نیمه نهایی نیز با ضربه فنی نماینده کره جنوبی را از پیش رو برداشت و فینالیست شد. در نهایی این رقابت‌ها چوپان بازی را مقابل نماینده ازبکستان واگذار کرد و به نشان نقره این رقابت‌ها بسنده کرد.
 
در وزن ۱۰۰- کیلوگرم، علیرضا نیک سرشت در بازی نخست به مصاف «راکویا» از هند رفت و این جودوکا را شکست داد. در دور دوم نیز نماینده قزاقستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. در نیمه نهایی جودوکایی از چین تایپه را از پیش رو برداشت. نیک سرشت در نهایی به مصاف نماینده ازبکستان رفت و پس از شکست مقابل این جودوکا به نشان نقره دست یافت.
 
وی به عنوان نخستین جودوکا در تاریخ این رشته، در کشورمان موفق به کسب دو نشان در رده سنی نوجوانان و جوانان آسیا شده است. وی روز گذشته در رده سنی نوجوانان موفق به کسب نشان برنز شده بود و امروز با کسب نشان نقره، دومین نشان خود را در یک رویداد آسیایی کسب کرده است. 
 
محمدمهدی مظلوم دیگر نماینده کشورمان در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم است که در قرعه نخست با استراحت روبرو بود. وی نیز در نخستین مبارزه به مصاف «بازانتیک» از قزاقستان رفت و مقابل این جودوکا شکست خورد. مظلوم در دومین مبارزه مقابل نماینده تاجیک به برتری دست یافت و به جدول شانس مجدد راه یافت و برای رسیدن به نشان برنز با عباس موحد مبارزه کرد و در نهایت مظلوم موفق به کسب نشان برنز شد.
 
وی روز گذشته در رده سنی جوانان موفق به کسب نشان طلا شده بود و این دومین مدال خود در قهرمانی آسیا است. وی نیز همچون نیک سرشت در تاریخ جودو ایران اتفاق جذابی را رقم زد و به عنوان دومین جودوکا تاریخ کشورمان موفق شد در رده سنی نوجوانان و جوانان آسیا نشان کسب کند.
 
امیرحسین شهیدی دیگر نماینده کشورمان در این وزن است که در نخستین مبارزه به مصاف «آلتاشاقان» از مغولستان رفت و با شکست مقابل این جودوکا از گردونه رقابت‌ها حذف شد.
 
در وزن ۱۰۰+کیلوگرم، امیرعباس موحد در بازی اول با قرعه استراحت روبرو بود. وی در نخستین مبارزه به مصاف «هانگ» از چین تایپه رفت و این جودوکا را شکست داد. در دور دوم مقابل قهرمان آسیا از قرقیزستان بازی را واگذار کرد. وی برای رسیدن به مدال برنز مقابل مظلوم بازی را واگذار کرد و به مدال نرسید.
 
روز گذشته در نخستین روز از این مسابقات در وزن ۶۶- کیلوگرم علی تقی زاده در اولین مبارزه باید به مصاف «المازیک» از قرقیزستان رفت و در نخستین مبارزه بازی را واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.
 
در بخش بانوان نیز، هانیه عباس زاده نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم کشورمان در نخستین مبارزه به مصاف «فاتانا» از قطر رفت و این جودوکا را شکست داد. عباس زاده در دومین مبارزه مقابل نماینده قرقیزستان بازی را واگذار کرد. وی در جدول شانس مجدد با شکست مقابل نماینده هند از گرونه رقابت‌ها کنار رفت.
 
سمیرا خاک خواه نیز در وزن ۶۳ کیلوگرم در نخستین مبارزه «فیزا» از اندونزی را شکست داد. وی در دومین مبارزه مقابل نماینده قرقیزستان بازی را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد راه یافت. خاک خواه در جدول شانس مجدد با شکست مقابل دومین نماینده قرقیزستان از گردونه مسابقات کنار رفت.
 
هدایت تیم نوجوانان پسران برعهده محمد جناب زاده است، وحید بنا نیز به عنوان مربی کنار تیم حضور دارد.
 
هدایت تیم جوانان برعهده ایوب رستمی است. محمدرضا غفاری نیز مربی است.
 
در بخش دختران اعزامی به این رقابت‌ها نیز، معصومه جعفری به عنوان سرمربی کنار تیم حضور دارد.
 
مصطفی کریمی نیز به عنوان سرپرست تیم در کنار ملی پوشان حضور دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.