استقلال با سرمربی جدید توافق کرد

گسترش نیوز دوشنبه 12 شهریور 1403 - 00:02
پس از شکست ناباورانه آبی های پایتخت در اهواز، موجی از نقدهای تند و تیز به سمت جواد نکونام روانه شد. استقلال در این فصل نتایج جالبی کسب نکرده و با توجه به عملکرد فنی ضعیف، حالا در یک قدمی بحران قرار دارد. این بحران را زمانی می توان درک کرد که مدیریت باشگاه در همین هفته سوم رقابت های لیگ برتر تصمیم خود را برای تغییر سرمربی گرفته است. فرشید سمیعی و همکاران او مذاکرات ابتدایی خود را با چند گزینه انجام دادند و حالا به توافقات اولیه با یکی از مربیان مطرح دست پیدا کردند.

پیش از آغاز رقابت های این فصل لیگ برتر، کمتر کسی تصور می کرد که آبی های تهرانی در هفته سوم رقابت ها با یک بحران عجیب دست و پنجه نرم کنند. قبول شکست در اهواز و سقوط در جدول مسابقات موجبات اعتراضات شدید هواداران استقلال را فراهم کرد.

جواد نکونام بعد از اتمام لیگ بیست و سوم از کمبود بازیکن باکیفیت در استقلال سخن گفت و بر ضرورت جذب چندین بازیکن موثر تاکید کرد. مدیریت باشگاه نیز با صرف هزینه های گزاف و به خدمت گرفتن چند مهره نامدار، امر تقویت ترکیب را همانطور که مدنظر نکونام بود، ترتیب داد.

رامین رضاییان، گائل کاکوتا، دیدیه اندونگ و سامان فلاح، تعدادی از بازیکنان سرشناسی هستند که با نظر مستقیم سکاندار استقلال در نقل و انتقالات تابستانی آبی پوش شدند. عملکرد اکثر بازیکنان استقلال تحت نظر نکونام در شروع فصل بسیار بد بوده و این موضوع در تمامی دقایق سه بازی اخیر به چشم آمده است.

استقلالی که در فصل گذشته حداقل در فاز تدافعی عملکرد مطلوبی داشت، حالا توانایی ثبت کلین شیت برابر استقلال خوزستان را نیز ندارد. آبی ها در دیدار نخست خود با عملکردی نه چندان مقتدر، موفق به شکست شمس آذر شد و بردی خفیف را برابر شاگردان سعید دقیقی کسب کرد.

طی مصاف دوم استقلال در فصل جدید، ملوان بندرانزلی در یک قدمی غلبه بر نایب قهرمان فصل گذشته بود اما درخشش رامین رضاییان، خرید جدید آبی ها مانع شد و او یک تنه از شکست تیمش ممانعت به عمل آورد. نمایش بسیار ضعیف استقلال در این بازی، سرآغاز حملات و انتقادات علیه نکونام و کادر او بود.

پس از این تساوی و تقسیم امتیازات در قزوین، استقلال به مصاف همنام خوزستانی خود رفت. در نیمه اول شاهد بازی متعادلی بودیم و هر دو تیم موقعیت هایی روی دروازه ها ایجاد کردند اما تلاش آن ها ثمری نداشت. حضور ثابت خریدهای جدید و خارجی استقلال در این بازی از جمله نکات قابل ذکری است که البته به دلیل عدم هماهنگی نفراتی از قبیل کاکوتا و اندونگ، نتیجه ای در پی نداشت.

استقلال-در-اهواز

شکست بدموقع شاگردان نکونام

استقلال خوزستان تا پیش از این دیدار، موفق به کسب پیروزی نشده بود اما استقلال پُر از نقص و ضعف نکونام این فرصت را در اختیار میزبان قرار داد. تیوی بیفوما که به عنوان یار تعویضی به میدان رفته بود، از روی یک ضربه ایستگاهی دروازه حسین حسینی را به زیبایی گشود. بعد از این گل زیبا، جو ورزشگاه فولادآرنا ملتهب شد و هواداران انواع و اقسام اشیا را به درون زمین پرتاب کردند.

فارغ از حواشی ایجاد شده در پایان بازی، جواد نکونام که مغموم و عصبی از عملکرد شاگردانش بود، در کنفرانس خبری از هواداران استقلال بابت نتیجه مسابقه عذرخواهی کرد. طرفداران استقلال اما این پوزش را نپذیرفتند و در فضای مجازی علیه سرمربی تیمشان فعالیت کردند. آن ها علنا خواستار اخراج نکونام شدند و به مدیریت باشگاه در این خصوص هشدار دادند.

هرچند که هلدینگ خلیج فارس در ابتدا موضع گیری مشخصی در پیوند با ادامه همکاری با نکونام نداشت اما به تدریج ورق برگشت و حالا شرایط دیگری در درون باشگاه حاکم است.

سمیعی-استقلال

صبر مدیریت باشگاه تمام شد؟

مذاکرات فرشید سمیعی برای انتخاب سرمربی جدید برای تیم استقلال آغاز شده است. سه سرمربی خارجی و یک سرمربی داخلی در فهرست گزینه‌های این تیم قرار دارند. سمیعی به افراد نزدیک خود اعلام کرده است که اگر فشار هواداران برقرار بماند، مربی جدید به جای نکونام قبل از بازی‌های آسیایی تیم معرفی خواهد شد.

یکی از کارمندان باشگاه استقلال مدعی شده که باتوجه به قانون سقف بودجه، استقلال نمی‌تواند در این فصل با سرمربی خارجی قرارداد ببندد و سرمربی استقلال در کل این فصل قطعا ایرانی خواهد بود.

به دنبال نتایج ضعیف تیم استقلال در آغاز فصل جدید و نارضایتی هواداران، فرهاد مجیدی، سرمربی پیشین این تیم، با انتشار یک پست مهم در اینستاگرام، توجه‌ها را به خود جلب کرده است. در این پست، مجیدی و گابریل پین، دستیار سابقش در دوره حضور در استقلال، روی نیمکت نشسته‌اند.

مجیدی-و-پین

این پست فرهاد موجب شده تا برخی افراد آن را نشانه‌ای از اعلام آمادگی مجیدی برای بازگشت به استقلال تلقی کنند. در دیدار بین استقلال و استقلال خوزستان، برخی از هواداران روی سکوهای استادیوم به تشویق فرهاد مجیدی پرداختند. پس از پایان بازی، جواد نکونام در کنفرانس خبری به سوالی درباره شعار هواداران در حمایت از فرهاد مجیدی پاسخ نداد و اتاق را ترک کرد، در حالی که این واقعه رخ داد.

شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که مسئولان استقلال قصد دارند تا پیش از آغاز بازی های آسیایی و استارت لیگ نخبگان آسیا، تکلیف نیمکت را با تغییر کادر فنی روشن کنند. همانطور که پیش تر ذکر شد، امکان استخدام سرمربی خارجی وجود ندارد و گزینه داخلی محتمل تر است و تمام تمرکز روی مسئله معطوف شده است. مجیدی جدی ترین گزینه نیمکت استقلال است و در این میان تمایل خوبی هم از سوی مرد محبوب سکوها دیده می شود. فرهاد چراغ سبز را به سمیعی نشان داده و حالا همه چیز به حکم تایید هلدینگ مربوط می شود.

مجیدی-کنفرانس-خبری

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.