هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم شد

صدا و سیما دوشنبه 12 شهریور 1403 - 14:36

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۱۸ و ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفت. در این شرایط کارشناسان به بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و بانوان باردار توصیه می‌کنند از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند. از دیگر افراد نیز خواسته شده در فضای باز ورزش نکنند.

در ۲۴ ساعت گذشته شاخص هوای تهران بر روی عدد ۸۵ و در وضع قابل قبول بود.

شهروندان تهرانی از ابتدای امسال تاکنون پنچ روز هوای پاک، ۱۰۸ روز هوای سالم، ۵۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز هم هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی را گذرانده‌اند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.