تولید بیش از ۴ میلیون تن مقاطع فولادی در ۴ ماهه نخست امسال

صدا و سیما دوشنبه 12 شهریور 1403 - 15:42
تولید بیش از ۴ میلیون تن مقاطع فولادی در ۴ ماهه نخست امسال
بهرام باقرزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به آخرین وضع تولید فولاد در کشور افزود: کل تولید مقاطع فولادی شامل فولاد تخت سرد، گرم و پوشش دار نیز ۳ میلیون و ۵۵۷ هزار تن بوده است. 
 
وی اضافه کرد: ظرفیت تولید انواع محصولات فولادی ایران سالانه ۴۵ میلیون تن است که از این میزان هم اکنون حدود۳۰ میلیون تن تولید می‌شود.
 
باقرزاده گفت: از مهم‌ترین دلایل دست نیافتن به اهداف تولید فولاد، موضوع ناترازی انرژی و کمبود‌ها در تامین برق و گاز صنعت کشور است؛ صنعت فولاد برای تولید این میزان فولاد، به ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق نیازمند دارد که کمتر از ۱۰ درصد برق تولیدی کل کشور است. 
 
وی افزود: نخستین صنعت درگیر قطعی برق، صنایع فولادی است که با توجه به گستردگی آن در کشور، نقش مفیدی را در اشتغال و ارزآوری ایفا می‌کند. 
 
مسئول استاندارد و کیفیت انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد: برای تولید ۳۰ میلیون تن فولاد، حدود ۴۰ هزار میلیون متر مکعب در روز گاز مصرف می‌شود که برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد هدف، باید این میزان گاز بیش از ۷۰ هزار میلیون متر مکعب در روز افزایش یابد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.