اسارت 52 خبرنگار در زندان‌های اسرائیل

شمال نیوز سه شنبه 13 شهریور 1403 - 23:29
سازمان امور اسرای فلسطینی دوشنبه اعلام کرد که از آغاز جنگ غزه تاکنون بالغ بر 100 خبرنگار توسط رژیم صهیونیستی دستگیری شده‌اند.
اسارت 52 خبرنگار در زندان‌های اسرائیل

سازمان امور اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد که 15 خبرنگار از جمله 6 زن با عنوان «بازداشت اداری» در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند. چنین بازداشتی به کسانی تعلق می‌گیرد که به بهانه‌های امنیتی و بدون محاکمه زندانی می‌شوند و معمولاً متهم به ارتباط با «تروریست‌ها» هستند.

 

قوانین رژیم صهیونیستی درباره بازداشت‌های اداری این اجازه را به آن‌ها می‌دهد که مدت زمان بازداشت این زندانیان را بدون نیاز به محاکمه به صورت نامحدود تمدید کنند.

 

این سازمان غیر دولتی در ادامه گفت که دستکم 17 خبرنگار نیز در نوار غزه دستگیر شده‌اند.

 

طبق این بیانیه ارتش اسرائیل از آغاز جنگ غزه تاکنون دستکم 98 خبرنگار را دستگیر کرده است و 52 تن از آن‌ها همچنان گرفتار زندان‌های اسرائیلی هستند. این سازمان افزود که دو تن از خبرنگاران ناپدید شده‌اند و هیچ اطلاعی درباره محل حضور و شرایط آن‌ها وجود ندارد.

 

از آغاز جنگ غزه تاکنون بیش از 10 هزار و 300 نفر نیز در فلسطین اشغالی بازداشت شدند


منبع خبر "شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.