استقلال با ماشین گلزنی توافق کرد

گسترش نیوز چهارشنبه 14 شهریور 1403 - 00:01
شکست برابر استقلال خوزستان تبعات و حواشی متعددی را برای جواد نکونام ایجاد کرد. این باخت باعث شد تا او مواضع متفاوتی نسبت به اول فصل پیدا کند و حالا با صراحت به هواداران قول قهرمانی بدهد. البته به سبب برخی مسائل و کمبودهای ذکر شده توسط سرمربی استقلال، دستیابی به قهرمانی مستلزم جذب چند بازیکن جدید است. گفته می شود که سکاندار آبی ها در اوایل هفته جاری نام بازیکنان مورد نظر خود را نیز به مدیریت باشگاه تحویل داده است. پس از درخواست رسمی نکونام، مسئولان استقلال مذاکرات خود را با دو فوروارد سرشناس آغاز کرده‌ و حالا در آستانه توافق با یکی از گزینه های محبوب هستند.

نتایج ضعیف باشگاه استقلال در ۳ هفته ابتدایی فصل جدید رقابت های لیگ برتر، موجی از انتقادات و گلایه مندی ها را ایجاد کرده است. هواداران استقلال نسبت به کیفیت بازی تیم خود و تصمیمات سرمربی در طول مسابقات اخیر به شدت اعتراض دارند و خواستار برخورد جدی مدیریت باشگاه با کادر فنی هستند.

هلدینگ خلیج فارس در ابتدای امر اعلام موضع مشخصی نداشت و سیاست سکوت را برابر اتفاقات روزهای اخیر در پیش گرفته بود. برخی افراد نزدیک به باشگاه از اولتیماتوم جدی مدیریت باشگاه به نکونام خبر دادند و ذکر کردند که سبک بازی استقلال در فصل جاری مورد پسند سران باشگاه نیست.

استقلال در بازی نخست خود به زحمت از سد تیم شمس آذر گذشت و دو بر یک پیروز میدان شد. آبی ها در هفته دوم به مصاف ملوان بندرانزلی رفتند که نمایش بسیار ضعیفی را در این بازی داشتند و تنها موفق به کسب یک امتیاز شدند. هر دو گل استقلال را در این بازی تنها بازیکن موثر این روزهای آبی ها، یعنی رامین رضاییان به ثمر رساند.

پس از ناکامی مقابل شاگردان مازیار زارع، استقلال در اهواز مهمان همنام خوزستانی بود. عملکرد نایب قهرمان فصل گذشته برابر استقلال خوزستان به مراتب افتضاح‌تر از چیزی بود که در مصاف با ملوان شاهد آن بودیم. میزبان با تک گل تیوی بیفوما بر استقلال تهران غلبه کرد تا نخستین شکست نکونام در هفته سوم مسابقات رقم بخورد.

استقلال طی فصل گذشته علی رغم صدرنشینی در هفته های متوالی، قافیه را در بدترین زمان ممکن به رقیب سنتی باخت تا جام به اردوی باشگاه پرسپولیس برود. دوست داران استقلال به دلیل ضعف آشکار در برخی پست ها، با وجود ناراحتی بسیار بخاطر از دست رفتن عنوان قهرمانی، یک فصل دیگر به نکونام فرصت دادند.

جواد-نکونام

دیگر بهانه جویی قابل پذیرش نیست

مدیریت باشگاه بنا به خواست کادر فنی، اسکواد استقلال را برای حضور قدرتمند در لیگ بیست و چهارم و همین طور در راه بودن لیگ نخبگان آسیا حسابی تقویت کردند و بازیکنان شاخصی را آبی‌پوش کردند. رامین رضاییان، گائل کاکوتا، دیدیه اندونگ و سامان فلاح در نقل و انتقالات تابستانی به عضویت استقلال درآمدند تا به این ترتیب بهانه‌ای برای نکونام در فصل جدید وجود نداشته باشد.

با این وجود، تغییری در سبک بازی استقلال طی سه بازی نخست مشاهده نشد و به قول معروف در هنوز روی همان پاشنه سابق می‌چرخد. آبی ها در فصل گذشته دست کم از ساختار دفاعی خوبی بهره مند بودند و به سختی گل دریافت می‌کردند اما حالا همین نقطه قوت آن‌ها نیز وجود خارجی ندارد. دروازه حسین حسینی در فصل جدید و طی تنها ۳ بازی، ۴ گل مرتبه باز شده است.

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که نکونام یک مربی تک‌بُعدی محسوب می شود که قادر به ارائه فوتبال تهاجمی نیست. اکثر هواداران استقلال در فضای مجازی نسبت به تفکرات سرمربی وقت استقلال معترض هستند و خواستار ارائه سبک هجومی از سوی تیم مورد علاقه خود هستند.

استقلال-ملوان

مجتبی انصافی در گفت و گوی اخیر خود با گسترش نیوز در این راستا بیان کرد: «عملکرد فنی جواد نکونام در فصل جدید نسبت به فصل قبل باید بهبود پیدا می‌کرد که متاسفانه در ۳ بازی نخست شاهد چنین موضوعی نبودیم. روند کلی استقلال به نحوی است که دیگر جای هیچ‌گونه عذر و بهانه‌ای برای سرمربی تیم باقی نمانده است. تیم فعلی با نظر مستقیم کادرفنی بسته شد و تک تک خریدها نیز مطابق نظر شخص سرمربی انجام گرفت.»

مدافع اسبق استقلال در ادامه گفت: « تاکتیک مورد نظر جواد نکونام، بزرگ ترین نقطه ضعف استقلال محسوب می شود. همگان نسبت به سبک بازی مورد علاقه نکونام و پیش زمینه او آگاهی کامل دارند. او همواره سبک تدافعی را مدنظر دارد و قصد دارد با استفاده از ساختار دفاعی مستحکم به اهداف خود دست پیدا کند. نکونام با توجه به داشته هایش باید سبک فوتبال استقلال را تغییر دهد و رو به بازی هجومی و پرس از جلو بیاورد.»

انصاری-فرد

نکونام مهاجم مورد نظرش را پیدا کرد

درهرصورت و با توجه به موضع گیری اخیر مدیریت باشگاه استقلال، نکونام به نوعی در این تیم ابقا شده و حالا خواسته های جدیدی را مطرح کرده است. با توجه به عملکرد ضعیف مهاجمان هدف استقلال در هفته های اخیر و ضعفی که در این پست مشاهده می شود، خرید یک بازیکن جدید قطعی به نظر می رسد. به همین منظور، چندین گزینه مطرح از سوی کادر فنی معرفی شده است که نام یک بازیکن باتجربه بیش از بقیه شنیده می شود.

شنیده های ما حکایت از آن دارد که مهاجم اسبق پرسپولیس در رادار باشگاه استقلال قرار دارد و مذاکرات اولیه نیز با این بازیکن صورت گرفته است. جواد نکونام شخصا با کریم انصاری‌ فرد برای حضور در استقلال تماس گرفته و از وی درخواست کمک کرده است. گفته می شود که خود بازیکن نیز تمایل بالایی برای این انتقال دارد و با توجه به رفاقت دیرینه کریم با سرمربی آبی ها، روند آبی پوش شدن او سریع‌تر رخ خواهد داد.

مطابق ادعای ترانسفرمارکت، انصاری‌ فرد در حال حاضر بازیکن آزاد محسوب می شود و تگ قیمتی ۴۵۰ هزار یورویی دارد. این بازیکن ۳۴ ساله سابقه بازی در پرسپولیس را نیز در کارنامه خود دارد اما با این حال، عمده فعالیت انصاری فرد در خارج از لیگ ایران بوده و سال‌های طولانی از دوران حرفه‌ای خود را در لیگ‌های دیگر کشور‌ها سپری کرده است.

انصاری-فرد

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.