بحران کمبود انرژی و افزایش قیمت برق در پاکستان

صدا و سیما پنج شنبه 15 شهریور 1403 - 11:48

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، در سال‌های اخیر، پاکستان با مشکلات قابل توجهی در زمینه تأمین و افزایش قیمت حامل‌های انرژی روبه‌رو شده است. این مشکلات به‌ویژه در زمینه برق چشمگیر بوده و تأثیرات زیادی بر اقتصاد و زندگی روزمره مردم این کشور به جای گذاشته است.
عدم امکان دولت برای تأمین پایدار برق منجر به قطع مکرر و طولانی‌مدت آن در بسیاری از مناطق این کشور می‌شود.
این کمبود برق به دلیل افزایش تقاضا، محدودیت در تولید و مشکلات زیرساختی به وجود آمده است.
قیمت بالای برق و سایر منابع انرژی به‌ویژه برای خانوار‌های کم‌درآمد و صنایع کوچک بار مالی زیادی به‌دنبال دارد و با وجود اعتراضات گسترده مردمی، دولت این کشور توان کاهش قیمت انرژی را ندارد. 
دولت پاکستان با ارائه سیاست‌های تشویقی مردم را علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق، به سوی استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر همانند انرژی خورشیدی ترغیب نموده است.
پاکستان به شدت به واردات نفت و گاز برای تأمین انرژی خود وابسته است و نوسانات قیمت جهانی این منابع بر اقتصاد کشور تأثیرگذار است.

اظهارات:
شهروند پاکستانی
اویس احمد خان لغاری وزیر انرژی پاکستان
شهروندان پاکستانی

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.