گاف نخست وزیر جدید انگلیس

صدا و سیما پنج شنبه 15 شهریور 1403 - 11:48

گاف نخست وزیر جدید انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، پس از اینکه استارمر بار‌ها ریشی سوناک را "نخست وزیر" خواند شماری از نمایندگان را به خنده واداشت و مردم هم نوشتند پس از گذشت سه ماه استارمر هنوز باورش نشده که نخست وزیر شده است.

برخی هم نوشتند نخست وزیر فراموش کرده که در انتخابات جایش با نخست وزیر قبلی عوض شده است و ورق برگشته، اما ظاهرا ورق برای او هنوز برنگشته است.

حزب کارگر انگلیس در انتخابات سراسری ۱۵ تیر ماه امسال با کسب ۴۱۲ کرسی پیروز این انتخابات شد و از آنجا که رهبر حزب پیروز، نخست وزیر این کشور می‌شود به این جایگاه نیز دست یافت و ریشی سوناک رهبر حزب محافظه کار که با شکست تاریخی مواجه شد نتوانست بیشتر از ۱۲۱ کرسی از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام این کشور را به دست آورد.

حزب محافظه کار از ۱۴ سال پیش تا پیش از انتخابات تیرماه، بیشترین کرسی‌های مجلس و به تبع آن دولت را در انگلیس در اختیار داشت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.