دفاع نخست وزیر انگلیس از حذف یارانه سوخت بازنشستگان

صدا و سیما پنج شنبه 15 شهریور 1403 - 11:48

دفاع نخست وزیر انگلیس از حذف یارانه سوخت بازنشستگان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  کایر استارمر در نشست پرسش و پاسخ مجلس در عین حال مشکلات کشور را به گردن دولت قبل انداخت و شرایط موجود را نتیجه عملکرد دولت قبل از حزب محافظه کار دانست.
ریشی سوناک رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر پیشین انگلیس در واکنش، نخست وزیر کنونی انگلیس را به بی توجهی به بازنشستگان آسیب پذیر به جای حمایت از آنان متهم کرد و افزود: دولت در حالی یارانه سوخت بازنشستگان را حذف کرده است که با افزایش دستمزد رانندگان قطار‌ها به تورم دامن زده است.
استارمر نیز در پاسخ سوناک رهبر حزب محافظه‌کار و رئیس دولت قبل او را متهم کرد که با ایجاد «سیاه چاله‌ای ۲۲ میلیارد پوندی» هنگام زمامداریش در امور مالی عمومی شرایط اقتصادی نا مناسبی را برای کشور رقم زده است.
دولت پیشین انگلیس از حزب محافظه کار سالانه تا سیصد پوند یارانه انرژی (برق و گاز) به بازنشستگان پرداخت می‌کرد، اما دولت جدید گفت توان پرداخت این مبلغ را ندارد و آن را حذف کرد که واکنش‌های زیادی برانگیخته است.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده در انگلیس بازنشستگان بیشترین حامیان و رای دهندگان حزب محافظه کار و دولت قبلی انگلیس بوده اند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.