ممنوعیت ورود گردشگران و خودروها به پارک ملی بوجاق

خبرگزاری ایسنا پنج شنبه 15 شهریور 1403 - 11:49
رئیس اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق کیاشهر با اشاره به مسدود شدن مسیر ورود آفرود به کیاشهر، گفت: هرگونه خودروی گردشگری یا آفرود که به محدوده حفاظتی پارک ملی بوجاق وارد شود، پس از مشاهده به خارج از منطقه هدایت می‌شود.

احسان باقری‌پور امروز ۱۵ شهریورماه در گفت‌وگو با ایسنا درباره ورود گردشگران به زون امن و حفاظت پارک ملی بوجاق در نزدیکی پاسگاه محیط‌بانی سپیدرود، اظهار کرد: باتوجه به تعطیلات و حجم بالای ورود مسافر و خودروها به استان گیلان، مناطق مختلف تحت حفاظت محیط‌زیست نیز با حجم ورود خودرو و گردشگر مواجه شده است.

وی با بیان اینکه خودروهای حاضر در محدوده حفاظتی پارک ملی بوجاق آفرود نبوده بلکه خانوادگی بودند، افزود: چهار ماشین به صورت خانوادگی در محدوده حضور داشتند که به محض رسیدن گزارش به مسئول پاسگاه سپیدرود، سریعا به خروج این افراد از محدوده حفاظت شده اقدام شد.

رئیس اداره پارک ملی بوجاق درباره اقدامات حفاظتی این اداره، گفت: پیش از این نیز مسیر ورود آفرود از محدوده زیباکنار به سمت کیاشهر بسته شد و با دستور قضایی اخذ شده از ورود خودروهای آفرود به منطقه با مشارکت نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی جلوگیری می‌شود.

باقری‌پور با تاکید بر اینکه برای این حجم ورود مسافر در استان باید تدابیر خاص اندیشیده شود، تصریح کرد: پارک ملی، سواحل، جنگل‌ها، مناطق آزاد و مسیرهای گردشگری در سراسر استان به دلیل حجم ورود گردشگران و خودروها دستخوش آسیب و حجم زباله است، از سوی دیگر گردشگران نیز باید در حفاظت از محیط زیست و مناطق گردشگری مشارکت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به استمرار گشت‌ و کنترل محیط‌زیست در مناطق تحت مدیریت، افزود: مسیر پارک ملی بوجاق نیز یک مسیر گردشگری است و گشت و کنترل در پارک ملی بوجاق توسط همکاران به صورت مستمر ادامه دارد اما به دلیل حجم بالای اقدامات حفاظتی حضور محیط‌بانان در هر لحظه از شبانه روز به صورت لحظه‌ای در مناطق میسر نیست.

رئیس اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق کیاشهر افزود: محیط‌بانان و مجموعه همکاران در اداره پارک ملی بوجاق باید در زمینه ممانعت از شکار و صید و آتش سوزی، تصرفات و سایر اقدامات حفاظتی نیز به گشت و کنترل بپردازند و اقدامات لازم را انجام دهند.

باقری‌پور از دوستداران محیط زیست و مردم بومی منطقه خواست در صورت مشاهده هرگونه ورود به مناطق تحت حفاظت محیط‌زیست، آسیب به طبیعت و حیات وحش مراتب را به شماره تلفن ۰۱۳۳۳۸۲۴۶۲۶ اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در هر ساعت از شبانه روز اطلاع دهند تا پس از آن اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.