آغاز برنامه‌های فرهنگی و نشاط اجتماعی همزمان با ایام ربیع‌الاول در قم

خبرگزاری ایسنا پنج شنبه 15 شهریور 1403 - 12:07
شهردار قم گفت: همزمان با آغاز ماه پر خیر و برکت ربیع‌الاول، اجرای ویژه برنامه‌های نشاط شهروندی برای خانواده‌ها در مناطق مختلف شهر در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

سیدمرتضی سقائیان نژاد امروز ۱۵ شهریورماه در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: ماه پر خیر و برکت ربیع‌الاول آغاز شده و اکنون وقت آن است که در این بهار به یُمن رسیدن دوباره ایام شادی اهل بیت(ع) سجده شکر به جای آوریم و این بهار را قدر بدانیم و بندگی کنیم.

وی با بیان اینکه در این ایام شهر قم به جلوه گاهی از شور و شعور حسینی تبدیل شد، افزود: مردم قم همچون گذشته در عزای سالار شهیدان سرآمد بوده و با برپایی این عزاداری‌ها همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، امری بزرگ را رقم زدند.

شهردار قم با تاکید بر لزوم توجه به شادی و نشاط اجتماعی پس از ایام عزاداری و اندوه اهل بیت(ع) تصریح کرد: همزمان با آغاز ماه پر خیر و برکت ربیع‌الاول، اجرای ویژه برنامه‌های نشاط شهروندی به ویژه برای خانواده‌ها در مناطق مختلف شهری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: کارگروه‌ها و کمیته‌های اجرایی قم با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با توجه به ایام میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع)، آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج)، سالروز ورود پرخیر و برکت حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم، روز قم و دیگر مناسبت‌های ارزشمند در این ماه، اجرای برنامه‌ها و مسابقات شاد و مفرح برای شهروندان در سطح مناطق به ویژه در بوستان‌های سطح شهر را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

وی لزوم گرامیداشت روز قم و معرفی و اشاره به ظرفیت‌های ظرفیت‌های اختصاصی آن در ابعاد ملی و بین‌المللی این شهر تأکید کرد و ادامه داد: نیاز است در سطح ملی برای همسان‌سازی توان و تعهد قم، تدابیری اتخاذ شود.

شهردار قم گفت: لازم است با همفکری، همدلی و همکاری در استان نسبت به تجمیع و هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود از جمله حرم ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان واجب التکریم، حوزه‌های علمیه، مراجع معظم تقلید، مفاخر و ستارگان مذهبی، علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و سیاسی، جلوه‌های انقلابی این شهر مقدس، ۶۰۰۰ شهید والامقام، جانبازان و ایثارگران، مردم آگاه، فهیم و بصیر، حضور میلیون‌ها زائر، تمدن هفت هزار ساله قم، ظرفیت‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و اقتصادی و بین‌المللی قم و بسیاری امور دیگر اهتمام لازم به عمل آید.

سقائیان‌نژاد در پایان اظهار کرد: سمت و سوی تلاش‌های فرهنگی مدیریت شهری، برنامه‌ریزی مجدانه در راستای معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده است و خواهد بود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.