از حالا به فکر تامین برق سال آینده صنایع باشیم

خبرگزاری ایسنا پنج شنبه 15 شهریور 1403 - 12:35
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه مشکل محدودیت برق صنایع در پیک فصل گرما سال آینده نیز وجود خواهد داشت، گفت از هم اکنون باید به فکر تامین برق سال آینده صنایع استان باشیم.

عبدالوحید محمدی، امروز(۱۵ شهریور) در نشست برسی مشکلات انرژی صنایع استان کرمانشاه که در اتاق بازرگانی برگزار شد، ناترازی برق را یک مشکل سراسری دانست که تنها محدود به امسال نبوده و در سنوات گذشته نیز وجود داشته و ظرف یکسال آتی نیز رفع نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سال آینده نیز مشکل تامین برق وجود خواهد داشت، افزود: از هم اکنون باید تدابیری اندیشیده شود تا صنایع استان در پیک فصل گرمای سال آینده کمبود برق کمتری را تجربه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راهکارها چانه‌زنی و استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان استان برای کمتر کردن سهمیه کرمانشاه از محدودیت‌ها است، اظهار کرد: همین حالا نیز استاندار کرمانشاه ماهانه چندین مرتبه از طریق وزارت نیرو مشکل برق استان را پیگیری می‌کند، اما پیگیری ایشان به تنهایی و بدون همراهی سایر بخش‌ها راه به جایی نخواهد برد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که باید با استفاده از ظرفیت نمایندگان استان پیگیری شود، تخفیف در تعرفه واردات ژنراتور برای کمک به صنایع است.

محمدی از خودتامین شدن برخی صنایع و ایجاد نیروگاه در شهرک‌های صنعتی به عنوان یک راهکار مهم دیگر یاد کرد و گفت: پیشنهاد ایجاد نیروگاه در شهرک‌های صنعتی که از سوی بخش خصوصی کرمانشاه مطرح شده سه ماه است که مسکوت مانده و باید ظرف یک هفته آینده جمع‌بندی شود. البته چنانچه ایجاد نیروگاه در قالب تعاونی پیگیری شود امکان حمایت‌های بیشتری را برای اجرایی شدن آن داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه همچنین از پیشنهاد اتاق بازرگانی مبنی بر تشکیل کمیته «بهینه‌سازی مصرف و تامین انرژی» استقبال کرد و گفت: این کمیته باید هرچه زودتر با هدف کمک به رفع مشکل برق صنایع و تا قبل از پیک مصرف سال آینده فعالیت خود را آغاز کند.

لزوم تامین سوخت پایدار صنایع در فصل سرما

به گزارش ایسنا، محمدی در ادامه با اشاره به در پیش بودن فصل سرما، بر لزوم تامین سوخت پایدار صنایع تاکید کرد و گفت: چنانچه قرار باشد محدودیتی ایجاد شود، باید از قبل به مدیران ارشد استان اطلاع داده شود تا تدابیر لازم در این خصوص اخذ شود.

وی اضافه کرد: در کنار تامین گاز صنایع، لازم است ذخیره سازی سوخت مایع برای صنایعی که نیاز دارند نیز انجام گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با همراهی شرکت گاز استان، صنایع کرمانشاه در فصل سرمای امسال مشکل محدودیت گاز نداشته باشند.

اهمیت همراهی بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان با صنایع

وی در ادامه از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست حمایت بیشتری از بخش تولید داشته باشند و با تاکید بر اینکه قطع خدمات رسانی به صنایع نباید بدون هماهنگی صورت گیرد، گفت: البته وصول مطالبات این دستگاه‌ها نیز حق آنها است و صنایع نیز باید هراهی لازم را در این خصوص داشته باشند.

محمدی همراهی دستگاه‌های خدمات رسان از یکسو و انعکاس چهره واقعی از کرمانشاه از سوی دیگر را زمینه ساز کمک به توسعه استان دانست و گفت: وقتی به جای بیان واقعیت‌ها، وجهه نامناسبی از شرایط کرمانشاه را به نمایش می‌گذاریم، فرصت توسعه و جذب سرمایه‌گذار را از دست می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از زمینه‌ها در کرمانشاه خوب کار شده، گفت: برای نمونه از نظر ظرفیت‌های صنعتی استان ۲۱ کشور هستیم، اما از نظر صنایعی که داریم در رتبه ۱۵ کشور قرار داریم و این نشان می‌دهد در حوزه صنعت استان به خوبی کار شده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.