کسری تجاری آمریکا به ۷۸.۸ میلیارد دلار رسید

صدا و سیما پنج شنبه 15 شهریور 1403 - 12:42

کسری تجاری آمریکا به ۷۸.۸ میلیارد دلار رسید

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  به نقل از تارنمای اینترنتی بلومبرگ کسری تجاری آمریکا در ژوئیه گذشته به بالاترین میزان افزایش یافت. دلیل این افزایش کسری تجاری، افزایش بی رویه واردات کالا و بخشی به دلیل تلاش‌های شرکت‌ها برای اطمینان از منابع کافی آن هم در زمان اعتصاب کارگران بود. اداره بازرگانی آمریکا چهارشنبه داده‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد شکاف کالا‌ها و خدمات نسبت به ماه قبل با رشد ۷.۹ درصدی به ۷۸.۸ میلیارد دلار افزایش یافت. این آمار در راستای براورد‌های متوسطی است که نظرسنجی اقتصادی بلومبرگ به آن دست یافت.
ارزش کالا‌ها و خدمات وارداتی با رشد ۲.۱ درصدی مواجه شد که بالاترین میزان از مارس ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. همچنین صادرات نیز با رشد ۰.۵ درصدی مواجه شد. در این آمار‌ها نرخ تورم محاسبه نشده است. کسری تجاری ژوییه نشان می‌دهد که این میزان کسری پس از کاهش بیشترین میزان از ابتدای سال ۲۰۲۲ در سه ماهه دوم، دوباره بر تولید ناخالص داخلی تأثیر خواهد گذاشت. افزایش در واردات کالا نشان می‌دهد که شرکت‌های آمریکایی تلاش می‌کنند تا پیش از توقف احتمالی کار کارگران بندر شرق و سواحل خلیج کالیفرنیا در پایان این ماه، کالا‌های مورد نیاز را در انبار‌ها ذخیره کنند. علاوه بر این، خرده‌فروشان در حال ذخیره سازی کالا‌های ضروری در انبار برای تعطیلات سال نو میلادی هستند. این اقدام به افزایش ترافیک دریایی به سمت ساحل غربی منجر شده است. بنادر لس آنجلس و لانگ بیچ در کالیفرنیا، که تقریباً یک سوم کل واردات کانتینر‌های باری در آمریکا را به خود اختصاص داده اند، در ژوئیه سومین ماه متوالی بود که با واردات زیاد کالا مواجه بودند و سومین ماه قوی خود را در ماه جولای داشتند. این در حالی است که بالاترین میزان واردات کالا در این بنادر می ۲۰۲۱ بود.
برابر تورم تعدیل شده، کسری تجاری کالا در ماه ژوئیه به ۹۷.۶ میلیارد دلار افزایش یافت - که این کسری تجاری بزرگترین میزان از ژوئن ۲۰۲۲ تاکنون محسوب می‌شود. افزایش واردات کالا از ژوئیه ۲۰۲۲ تاکنون شامل افزایش واردات محصولات صنعتی، کالا‌های سرمایه‌ای و کالا‌های مصرفی است. ارزش کل صادرات با کاهش کشتی‌های تجاری که این کالا‌ها را به آمریکا انتقال میدهند محدود شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.