قانون شوراها نیاز به بازنگری جدی دارد

خبرگزاری ایسنا پنج شنبه 15 شهریور 1403 - 13:20
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه جایگاه شورا در حد شانی که قانون اساسی پیش‌بینی کرده است قرار ندارد، اظهار کرد: قانون شوراها نیاز به بازنگری جدی مخصوصاً در کلان شهرها دارد. 

سید ابراهیم حسینی امروز، ۱۵ شهریورماه در مراسم افتتاحیه فاز دوم و سوم بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و نیز تعدادی از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شهرداری شیراز که با حضور وزیر کشور در این شهرستان برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور اسکندر مؤمنی در شهر شیراز با بیان اینکه شوراها از ارکان اساسی تصمیم‌گیری و اداره کشور هستند، اظهار کرد: امروز جایگاه شورا در حد شأنی که قانون اساسی پیش‌بینی کرده است قرار ندارد.

وی ادامه داد: قانون شوراها نیاز به بازنگری جدی دارد مخصوصاً این قانون در کلان شهرها اشکالات جدی‌تری دارد. 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر این که بحث مدیریت واحد شهری یک موضوع قابل بحث است و اگر اصلاح شود خدمت بزرگی اتفاق می‌افتد، افزود: مسائلی در این زمینه وجود دارد که ضروری به نظر می‌رسد و اگر محقق شود مسیر برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر فراهم می‌شود و استان فارس و شیراز در این زمینه اعلام آمادگی می‌کند.

حسینی با اشاره به اینکه مأموریت شهرداری‌ها تغییر و تحول جدی پیدا کرده است، گفت: انتظارات فرهنگی مردم از شهرداری‌ها بسیار بالاست اما این حوزه فرهنگی به شدت ضعیف است. خصوصاً در شهر شیراز با توجه به اینکه سومین حرم اهل بیت(ع) است انتظار فرهنگی به شدت بالایی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز برای اجرای تمام خواسته‌های فرهنگی که در شیراز است، پیشنهاد داد، با توجه به اینکه کارهای فرهنگی به صورت سازمانی انجام می‌شود احیای معاونت فرهنگی که ذیل چند سازمان تعریف شده باشد در سه شهر شیراز، مشهد و قم که سه حرم هستند به‌ صورت آزمایشی به اجرا دربیاید.

وی بیان کرد: در حوزه نیروی انسانی که شهرداری همیشه متهم به مازاد است در سه سال گذشته شهرداری دو اقدام مهم با هزینه بالا انجام داده است اول این است که جلوی ورود نیرو به شهرداری مطلقاً گرفته شده است و دوم اینکه سیاست‌های تشویقی در این زمینه پیش بینی شد و بیش از ۷۰۰ نفر از پرسنلی که در آستانه بازنشستگی بودند از شهرداری خارج شدند.

حسینی اظهار کرد: امروز شهرداری شیراز آمادگی دارد ۵۰۰ نیروی جوان متخصص و متعهد را در قسمت‌های مختلف قرار دهد تا کمبودها از بین برود. انتظار ما از وزیر کشور این است که امروز این دستور داده شود و این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه روزی که شورای ششم بر سر کار آمد ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد بودجه شهر داشته است و امروز ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد بودجه دارد تصریح کرد: در شورای ششم ۳ درصد از بودجه برای مناطق محروم و ۳ درصد برای محله محوری با محوریت مساجد در نظر گرفته شده است و تحقق این برنامه‌ها به نیرو احتیاج دارد.

حسینی در پایان به مسئله واگن در شهر شیراز و ضرورت این موضوع اشاره کرد و گفت: مسئله واگن و استقبال فوق العاده مردم می‌تواند اتفاق خوبی را در شهر شیراز رقم بزند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.